Globális fitneszpiaci trendek és várakozások. Nő az egészségtudatosság
2021.10.29. – Tőkeportál saját tartalom
A Mordor Intelligence frissen megjelent egészségügyi- és fitneszpiaci trendekkel foglalkozó elemzésében, vizsgálja a 2016 óta megjelent publikációkat (szakcikkeket, konferencia kiadványokat, befektetői prezentációkat), amelyek betekintést nyújtanak a jelenlegi piaci helyzetbe, a technológiai fejlesztésekbe. Emellett kérdőíves, telefonos, email-es interjúk szolgáltak támpontul a kvalitatív mind kvantitatív elemzésbe, amely a hajtóerőket, a korlátozásokat és a szabályozást is vizsgálja.
A felmérés alapvető megállapítása, hogy az egészségtudatosabb életmód világszintű elterjedésének köszönhetően a fogyasztók hajlandóak többletköltségeket vállalni egészségük megőrzése érdekében, megfizetni a drágább edzőtermi belépők árát és igénybe venni specifikus egészségügyi szolgáltatásokat, speciálisabb felszereltségű klubokat, amelyek rendelkeznek jóga stúdióval, magaslati edzőteremmel, rekreációs gépekkel, anyagcsere-vizsgáló berendezésekkel, gyógytorna lehetőséggel vagy nappali gyógyfürdős helyiségekkel. Az ilyen klubokban nő a visszatérő vendégek száma is. A Deloitte szerint Európában 72%-kal növekedett az edzőterembe aktívan járók száma így a járvány előtt elérte a 65 millió főt, azonban a COVID-19 járvány megszakította a felfelé irányuló trendet így jelenleg 55 millió aktív terembe járó ügyfélről beszélhetünk. 2025-re már 80-, 2030-ra pedig több mint 100 millió edzőtermi tagok jósolnak az elemzők.
Az aerobik, a futás, a testedzés és a jóga, valamint az egyéb sporttal kapcsolatos tevékenységekben résztvevő nők számának növekedése és ezzel az edzőtermi klubtagok számának emelkedés a teljes piac növekedéséhet vezetett. A statista.com 2020-as adatai szerint világszinten 100 milliárd dollár forgalmú a teljes piac és több mint 200 ezer fitnesz- vagy edzőterem működik világszerte. Ezzel párhuzamosan a csak és kizárólag nőket célzó szolgáltatások és női fitneszközpontok iránti kereslet is megnövekedett, és ez a tendencia várható a jövőben dinamikusan folytatódni fog. A piac további bővülésének gátat vető pandémia alatt a zárva tartó edzőtermek miatt a lakosság viszont egyre inkább választotta a szabadtéri sportolás lehetőségét, vagy virtuális otthoni edzőtermeket, ami kiegészítő piacnak is tekinthető és 40%-os növekedést mutatott a járványhelyzetnek köszönhetően, ezzel némileg lassítva az edzőtermek növekedési potenciálját.
A kedvezményes klubtagsági lehetőségekkel, szezonális ajánlatokkal és reklámokkal operáló szereplők mind pozitívan nyilatkoztak ezen eszközök hatásairól, egyöntetűen bevételeik növekedését tapasztalták a felsorolt promócióknak köszönhetően. Ennek oka, hogy a kutatások szerint a márkaidentitás és a fogyasztói vélemények létfontosságú szerepet játszanak a végfelhasználói magatartás meghatározásában, mivel a kiemelkedő és elismert szolgáltatók a magas minőség szinonimái.
A fitneszspecialisták kihasználva egyre növekvő befolyásukat mind a nyomtatott, mind az elektronikus médiában cikkeket publikálnak és hirdetéseket tesznek közzé a közösségi média felületein az egészséges életmód trendjeinek népszerűsítése érdekében. Orvosok, egészségügyi szakemberek is egyre jobban ösztönzik a társadalmat arra, hogy éljenek egészséges életet, mozogjak rendszeresen. Ennek köszönhetően manapság nem csak a fiatalok körében mutatkozik növekvő igény a fitneszterembe járásra, hanem a „baby boomer” generáció tagjai között is egyre többen váltanak edzőtermi bérletet. Az idősebb korosztály tagjai is felismerték, hogy egészségük megőrzésének érdekében számos olyan lehetőséget kínálokozik edzés formájában, ami számukra is elérhető ízületkímélő, alacsony intenzitású, adott esetben átmozgató jellegű.
Végül a kutatás megállapítja, hogy az egészség- és fitneszklubok piacán jelenleg is új és továbbfejlesztett termékek fejlesztése zajlik, ami mellett a piac szereplői valószínűleg az ügyfélszolgálat hatékonyságára, a minőségre, a technológiai innovációt alkalmazó berendezésekre és a vonzó tagsági előnyökre helyezik majd a jövőben a hangsúlyt. A vezető szolgáltatók pedig a feltörekvő fogyasztói trendekből adódó lehetőségek kiaknázására fókuszálnak majd szolgáltatási portfóliójuk bővítése érdekében.