Kiemelkedő startupok Európában - Az észt Startup Wall of Fame
Első állomásként Észtország startupjait fedezzük fel…
Szerző: Temesvári Bálint Márton
2024.02.11.
A helyi és nemzetközi startup közösséget már sok éve építő LIFT99 összeállította azon észt érdekeltségű startupok listáját, akik üzleti eredményeik és a világra tett pozitív hatásuk révén kiérdemelték, hogy helyet kapjanak a Wall of Fame-en.
Ahhoz, hogy a legjobbak listájára kerüljenek, a vállalkozásoknak számos kritériumot kellett teljesíteniük:
- Tevékenységüknek a világ jobbá tételét vagy a startup közösség javát kell szolgálnia,
- Éves 80-100%-os árbevétel növekedés,
- Éves 3M EUR feletti árbevétel vagy 5M EUR feletti kapott finanszírozás,
- Havi több mint 100 000 EUR befizetett adó az észt államnak,
- Részvényopciós juttatások a munkavállalóknak,
- A vállalkozás részvényeit többségében már nem az alapítók birtokolják.
Ezen szigorú feltételek alapján a következő 29 cég került fel az észt Wall of Fame-re a 9 szintén észt érintettségű unikornis mellé:
Forrás: Wall of Fame — LIFT99
A 2007-ben alapított, tallini székhelyű Adcash egy nemzetközi digitális reklámplatform, mely reklámozóknak és kiadóknak kínál szolgáltatásokat. A cég specializálódott területei közé tartoznak a display hirdetések, videó reklámok, és az online hirdetési kampányok optimalizálása. Az Adcash lehetővé teszi a kampányok hatékony és célzott működését, így hirdetők és kiadók egyaránt profitálhatnak a platformon keresztül. Az alkalmazott automatizált technológiák és nagy adatelemzés segítik a reklámhatékonyság növelését. Az Adcash így lehetőséget kínál a digitális marketing szakemberek számára a hatékonyabb kampánykezelésre.
Szolgáltatásaikat már a világ 195 országában használják és naponta reklámjaikkal 200 millió felhasználót érnek el.
A 2012-ben alapított testlio szoftver tesztelési szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek. A cég az ügyfelek igényeihez igazodva választja ki a rendelkezésére álló több mint 10 000 fős 150 országból származó szabadúszó szoftvertesztelő közül a legmegfelelőbbeket, koordinálja a projekteket, és saját fejlesztésű tesztelési felületet biztosít. A cég többek között AI, applikáció lokalizáció, fizetési szolgáltatás, analitikai szoftver tesztelést is végez számos iparágban beleértve a bankszektort, oktatást, média és szórakoztatóipart és kiskereskedelmet.
2022-ben a cég már több mint 200 alkalmazottal rendelkezett és számos nemzetközi elismerést kapott. A testlio ügyfelei között olyan cégekkel találkozhatunk, mint a Microsoft, SAP, HBO, PayPal vagy az Uber.
A Cleveron modern kültéri és beltéri csomagautomaták fejlesztésével, gyártásával, telepítésével és karbantartásával foglalkozik. A vállalat által gyártott csomagautomaták között a végfelhasználók által megszokott fiókos megoldás mellett raktárakban is alkalmazható automatikus rendszerezési szoftverrel felszerelt „tálcás” automaták is megtalálhatók. Ezek mellett, az online megrendelt és felvételre előkészített (click and collect) élelmiszerek tárolására alkalmas egységek is szerepelnek a termékportfólióban.
A vállalat már több mint 16 éve végzi tevékenységét, és több mint 50 országba 7 800 csomagautomatát szállított le. A Cleveron ügyfelei között tudhatja a Walmart-ot, a Decathlon-t és a Zara-t is.
Források: