#TŐKEPORTÁL BLOG
A sikeres startupoktól a tőzsdéig – ilyen volt a tizenegyedik Kanapé Pitch epizód
*BESZÁMOLÓ
A különleges évforduló kapcsán Szalay-Berzeviczy Attila, a Budapesti Értéktőzsde egykori elnöke mesélte el, hogyan ütötte nyélbe 2004-ben az a tőzsdefelvásárlást, aminek révén a két tőzsde egyesült is az osztrákoké lett, és ő pedig tőzsdeelnök. A videot érdemes megnézni a részletekért! Megemlítették, hogy történetet a Tőzsdesztori című könyv rögzíti. Emellett Attila elkötelezett a magyar sport és a magyar olimpiai jelenlét iránt is, alapító tagja a Budapesti Olimpia Mozgalomnak is. Ígéretet tett arra, hogy ősszel megjelenő könyvét majd itt a Kanapén is újra bemutatja.
Szabó Barnabás befektető az elmúlt 15–20 év során saját vállalkozását vitte már tőzsdére, jelenleg pedig aktívan foglalkozik amerikai startupokkal és befektetési lehetőségekkel. De mi a tőzsde szerepe ma? – tette fel Barnabás a kérdést. Bemutatta, hogy egy vállalkozás tőzsdei kibocsátás előtti szakasza jelentősen lerövidült, és jóval meredekebb görbét mutat már, így az igazán izgalmas befektetések még a kezdő vállalati, zártkörű fázisban történnek, azaz akár pont egy közösségi finanszírozási platformon, amely demokratizálja a befektetésekhez való hozzáférést. Aki nagyobb kockázatot tud vállalni, mint egy érett, tőzsdei cég esetében, és kivárja az időt, amíg el tudja adni a részesedését, az sokat nyerhet – mutatta be több ábrán keresztül.
*TRIP
A 14 karátos autó c. előadás próbájáról csatlakozott hozzánk Rába Roland színész, aki megosztotta az elmúlt hónapokkal és a TRIP kezdeményezésével kapcsolatos élményeit. A karanténdráma-verseny nagyszerű lehetőséget adott mind a színészek, mind az írók számára. A verseny olyannyira sikeres volt, hogy a mai napig folyik a munka, új előadások készülnek, például Shakespeare összes drámájának egyedi feldolgozásai is hamarosan a közönség elé kerülnek. Roland pedig azt is kiemelte, hogy a színházak számára a legideálisabb az lenne, ha közösségi finanszírozáson kívül másra nem is lenne szükségük – hiszen így élhetne valóban együtt a közönség és az alkotót. Erre pedig most mindannyiunknak lehetősége van a kampánynak köszönhetően! Már több mint félmillió forintot mutat a számlálójuk.
*INFRATRAINER
Az Infratrainer kampánya jelenleg aktívan keresi vezető befektetőjét – avatott be minket a háttérmunkába Sándorfi Zoltán. A kampány vendége ezen az estén Lenkei Beatrix, a Medicina Egészségközpont – az egyik legkomplexebb egészségközpont vezetője, és arra biztatott mindenkit hogy nála az Infratrainert ki is lehet próbálni. Bea anti-ageing szakértőként elmesélte, hogy az infrafény aktívan segíti a kollagéntermelést is. A Infratrainerrel szerzett eddigi élményeit: a vendégek nagyon szeretik a gépeket, néhány alkalom alapján valódi változást tapasztalnak. A gépet olyan vendégek számára ajánlották, akik egy aktív életmódváltó programban vesznek részt. Mindehhez labor- és belgyógyászati vizsgálatok is kapcsolódnak, amelyekkel pontosan mérhető eredmények születnek majd.
*POTZAK
Elindult a Potzak kampánya! Dr. Bajzik Éva, a Potzak szakmai vezetője ezúttal Rovnyai Jánossal, a kampány vezető befektetőjével beszélgetett arról, hogy miért csatlakozott a kampányhoz. János kiemelte, hogy egyfajta társadalmi misszióként is tekint a lehetőségre, nem csupán befektetésként. A tőkebevonásban pedig olyan lehetőséget lát, amellyel egyrészt megvalósítható a technikai fejlesztés, valamint minél többekhez eljuttatható majd a szétnyílt hasizomra szóló megoldás. Emellett még kiemelte a vállalkozás skálázhatóságát és a piaci terjeszkedési lehetőségeit is – de legfontosabb elemnek mégis a vállalkozás mögött álló csapatot és a szakmai felkészültségüket tartja.
*PÉCSI ZOO
Az állatkert a 2016-os felújítása óta aktívan dolgozik az ország leginnovatívabb állatkertje címéért – ennek keretében számos fajmegmentő program is részt vesznek, missziójuk a veszélyeztetett fajok megmentésében való szerepvállalás. Most a vörös pandák programjához tudnak csatlakozni, a kifutót pedig a közösségi finanszírozási kampány segítségével építi meg. És most végre személyesen is megismerhettük a lassan egyéves panda ikerpárt, akiknek júliusi születésnapján szeretnénk a kifutót is bemutatni már. Most 25%-on áll a kampány, támogassuk meg és élvezzük ki a támogatói csomagokat!
*NATURAI-IDA
Az egészségünk megőrzése az IDA missziója – ebben pedig nem csupán a vásárlóknak, hanem a bioboltok üzemeltetőinek, forgalmazóknak, gyártóknak és dietetikus szakembereknek is. Közülük is kiemelkednek a bioboltok, ahol – habár éves szinten 80 milliárd forintot költünk – legtöbbször nem áll rendelkezésre sem a szakképzett segítség, sem a megfelelő készletezési megoldás. Ezért számukra az IDA adatbázisa, a keresési lehetőségek, a mesterséges intelligencia biztosította folyamatos fejlődés, valamint akár a webshop támogatása is megoldást nyújthat.
Várunk a következő Kanapé Pitch eseményen 2020. július 1-jén!