#TŐKEPORTÁL BLOG
A startup-ökoszisztéma fejlesztése #3
A megfelelő és helyes étrend-kiegészítő kiválasztásában segít az IDA the Dietary Supplement Advisor applikáció – amit a vállalkozás alapítója, Dr. Polgár Tímea mutatott be. A pitch során elmondta, hogy az amerikai piacon a lakosság közel 75%-a használ valamilyen étrend-kiegészítőt, ahol több, mint 200 000 ilyen típusú regisztrált termék van, de Magyarországon is ez a szám meghaladja a 16 000-et. Az USA-beli adatok alapján úgy véli, hogy az IDA révén az étrend-kiegésztőkre költött pénz 30%-a megtakarítható, és az eredményesség jelentősen növekedhet. A probléma a téves és kevés információból, valamint a szabályozásból ered: az étrend-kiegészítőként bejelentett terméket engedélyeztetni nem kell, így a ráírt információk sem ellenőrzöttek. Adatbázisára épített applikációval az IDA egyszerre több cél szolgál:
- az ellenőrzött termékadatokat könnyen kereshetővé teszi: terméknév, OETI szám, gyártó/bejelentő, összetevők,
- a megfelelő terméket ajánlja a klinikai – tudományos információkra alapozva, nem pedig a termékcímkére,
- tudományos információkat applikáción keresztül juttatja el a vásárlókhoz. A mesterséges intelligencia beépítésének köszönhetően vásárlói adatokkal támogatja a kereskedőket,
- és a dietetikusoknak is piacot teremthet a tanácsadási szolgáltatással,
- egyedi és megfizethető megoldást jelent a kis és középkereskedőknek, akik naprakész leltárszolgáltatást és online megjelenést kapnak az előfizetésért.
A versenytársakkal ellentétben az IDA a nagymennyiségű információt könnyen kereshetővé teszi. B2B2C marketingstratégiájuknak köszönhetően a kereskedőn keresztül érik el a végfelhasználókat. A termék fő célpiaca az USA, valamint Európa. A működésben nemzetközi igazgatótanács segíti a vállalkozást. A prototípust 2018-ban fejezték be, a tesztelést a dm-mel együttműködésben végezték el. A teszt eredményeként megerősítést nyert az a probléma is, hogy az üzletekben az eladók nem rendelkeznek a megfelelő szakértelemmel. A Tőkeportál platformján hamarosan induló részvénycélú közösségi finanszírozási kampányukkal jelenleg 100 millió Forint tőkét keresnek, amelyhez a vezető befektetőt éppen az esemény előtti napokban találták meg.
Dr. Polgár Tímea CEO prezentációja az IDA applikációról. Kép forrása: Privátbankár.hu. Fotó: Bánkúti András.
Az SBrick történetét Pásztor Lénárd CEO mutatta be a közönségnek. A termék lényege, hogy a piacon található építőjátékokat – elsősorban LEGO-termékeket – egyetlen távirányító-egységgel, vezeték nélkül teszi működtethetővé és programozhatóvá, melyhez oktatási lehetőségek is kapcsolódnak. Pásztor Lénárd a prezentációjában elmondta, hogy a vállalkozás egy sikeres Kickstarter-kampánnyal indult el, melynek legnagyobb hozadéka az egyre növekvő rajongótáboruk lett. Az SBrick Plus névre keresztelt második terméket szintén crowdfunding révén valósították meg, és számos versenyen is indultak vele. A SBrick3 a korábbiakkal ellentétben immár az egyes márkáktól független teljes termékcsalád lesz, amely az egyéni és csoportos játéknak, tanulásnak és programozásnak is teret enged majd. Az eddig piacon levő SBrick-termékek kompatibilisek a népszerűbb asztali és telefonos operációs rendszerekkel, mindkettő rendelhető a webshopban. Marketingstratégiájuk központi eleme a hardware – vagyis a kézbefogható SBrick-termékek –, valamint a programozást tanító software felhasználók és disztribútorok számára történő értékesítése. Emellett számos edukációs programmal is együtt dolgoznak. A Tőkeportálon már elérhető az SBrick előregisztrációs kampánya, amellyel közösségi finanszírozási kampányukra lehet előzetesen jelentkezni.
Pásztor Lénárd prezentációja az SBrickről és a hamarosan induló közösségi finanszírozási kampányukról. Kép forrása: Privátbankár.hu. Fotó: Bánkúti András.
Az Infratrainer a 21. század egyik népbetegségére, a túlsúlyra ad megoldást – mondta el Sándorfi Zoltán, a vállalkozás tanácsadója. Az ergonomikus, infrafénnyel kombinált gépet a Zerofat Technology – táplálkozási- és edzéstanácsadó – rendszer egészít ki. Magyarországon 4 éve van a piacon a szolgáltatás, amellyel átlagosan 8–10 kilogrammos fogyás érhető el egy 12 hetes program során. Jelenleg Magyarországon több mint 100 stúdióban érhető el a gép, de Németországban, Ausztriában és Kanadában is találkozhatunk vele. A vállalkozás terméke a versenytársakéval ellentétben kifejezett figyelmet fordít a helyes testtartásra, a testreszabható kialakításra, valamint a tervezett szoftvervezérlés által biztosított egyedi edzéstervre. Az Infratrainer gépeit immár a Tungsram gyártja, biztosítva a legmagasabb minőségű gyártási hátteret. Üzleti modelljük központjában – a gépek értékesítése mellett – jelenleg a Zerofat Technology-rendszer fejlesztése és értékesítése áll. Két befektetési körben gondolkodnak: az elsőkörös tőkebevonás a Tőkeportálon keresztül valósul majd meg, vezető befektetőjük maga a Tungsram. A részvénycélú közösségi finanszírozási kampányuk előregisztrációs oldala már elérhető. A tőkebevonás a nemzetközi terjeszkedést és marketingtevékenységet, nemzetközi kiállításokon való részvételt, valamint a termékfejlesztést teszi lehetővé.
Sándorfi Zoltán, az Infratrainer tanácsadójának pitch-e. Kép forrása: Privátbankár.hu. Fotó: Bánkúti András.
Blogunk első része a kerekasztalt mutatta be. A második részben rátérünk a közösségi finanszírozás nemzetközi példáira, bemutatva két külföldi szakértő előadását. Az üzleti pitch témájával hamarosan bővebben is foglalkozunk a Tőkeportál blogján.