A világ egyik legnagyobb e-sport márkája, a Fnatic szuper-sikeres crowdfunding kört futott
2020.12.16. – Tőkeportál saját tartalom
A Fnatic márka vezetői november 10-én jelentették be, hogy miután 10 millió eurót gyűjtöttek angyal-és intézményi befektetőktől, közösségi finanszírozási kampányba kezdenek az egyik legjelentősebb európai platformon, a Crowdcube-on, amelynek célja egy millió font gyűjtése egy hónap alatt. A kampány rendkívül gyorsan sikeres lett, mára már is lezárták és több mint a dupláját (209%) gyűjtötték a tőkecélnak. A jelenlegi nagyjából 2 millió fontra rúgó befektetési indikáció 4121 befektetőtől származik, ami azt jelenti, hogy átlagosan egy befektető 109 darab 4,67 fontos részvényre jelezte befektetési szándékát.
Sokkal több a hasonlóság a közösségi finanszírozás és az e-sport között, mint az először látszik. Mind a kettő hatalmas növekedésen ment keresztül az elmúlt években, ma már egyre több figyelmet kapnak és továbbra is dinamikusan fejlődnek. Emellett alternatívát nyújtanak a hagyományosnak mondható választási lehetőségek mellé. A közösségi finanszírozás a banki hitelezés és az intézményi befektetők versenytársa, az e-sport pedig a sport világot próbálja felrázni és megrengetni. Több olyan kezdeményezés volt, már amelynek keretein belül kapcsolódott a két szektor. Nagyobb e-sport rendezvényekre például jellemző, hogy közösségi finanszírozással gyűjtik össze a verseny költségeit, de korábban is kampányolt már sikeresen e-sport csapat.