#TŐKEPORTÁL BLOG
A Webszínháztól a vörös pandákig – ilyen volt a hetedik Kanapé Pitch esemény
*BESZÁMOLÓ
Az eseményen készült videót eléred a Facebook-oldalunkon és a YouTube-csatornánkon is.
Ezen a héten Bányai Gábor és a Startup Sopron volt a Tőkeportál vendége. A kezdeményezésnek köszönhetően pezsgő startup-ökoszisztéma jött létre Sopronban és régiójában, megteremtve ezzel a helyi Szilícium-völgyet. A Startup Sopron egy alulról szerveződő közösség, amely szakmai eseményekkel, Bécs és Pozsony felé való nyitással támogatja a régió kezdő vállalkozásait – többek között az érintésmentes éttermi kiszolgálást fejlesztő Digitallap.hut is.
*ROTARY – MÓRA
A Rotary Club Budapest-Center és Móra Ferenc Általános Iskola kampányának vendége Czakó Borbála, a Magyar Köztársaság korábbi Londoni Nagykövete, a Walesi herceg kezdeményezésére létrejött Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elnöke volt. Borbála a közösségi finanszírozásban a COVID-19 okozta válság kezelésének egyik legjobb eszközét látja, amelyet a bankszakmában szerzett tapasztalataival ő is örömmel támogat. Emellett kiemelte, hogy a segítségnyújtásban a gyorsaság a legfontosabb, legyen szó akár társadalmi kérdésről, akár egy induló startupról. Pál Kata Klára zárásként összefoglalta a kampány eredményeit: immár 130%-os sikert tudhatnak magukénak, 14 laptopot vásároltak, amelyeket a jövő héten át is adnak a gyerekeknek.
*NATURAI-IDA
Az IDA egyik célja és törekvése, hogy az applikáció segítségével az étrend-kiegészítőkről valóban megfelelő információkkal rendelkezzünk, azok között egyszerűen kereshessünk, ezzel pénzt és időt spórolva. Ezen a héten a versenytársak kerültek a középpontba: az amerikai Examine.com olvasmányos formában tesz közzé információkat, az európai Yuka és Labdoor pedig csak a címkeinformációkat dolgozza fel. Tehát egyik megoldás sem képes arra, amire az IDA: a rendelkezésre álló tudományos információk és a felhasználó adatai alapján, a mesterséges intelligencia segítségével, egy intuitív user felülettel valódi és megalapozott segítséget nyújt.
*TRIP
A kultúra mindenkié. Minden helyzetben. A TRIP Első Magyar Webszínházzá alakult Első Magyar Karantén-Színház ezúttal kampányáról Molnár Luca ügyvezető mesélt. Az összművészeti kulturális központként működő hajó nem állt kihasználatlanul az elmúlt 2 hónapban sem: a budapesti kijárási korlátozások bevezetésével egy napon született meg az az egyedülálló megoldás, amellyel több tízezer néző követhette otthonról az előadásokat. A korlátozások részleges feloldásával pedig megszületett a webszínház új művészeti ága: a támogatásoknak köszönhetően a legmagasabb minőségben születhetnek meg az élő színházi közvetítések. A nagyszerű támogatói csomagokért érdemes felkeresni a kampány oldalát!
*LIKEY
A Likey minden alaklommal egy újabb arcát mutatja meg, hiszen számtalan lehetőség rejlik a gyümölcs és zöldség snackekben. Ezúttal Szilágyi Gábor CTO, mérnök, a vállalkozás egyik alapítója, a Likey gyümölcs chips technológiájának mindentudója avatott be minket a részletekbe és a technológia hazai meghonosításának történetébe. Az ihletet közel 20 éve egy nyugat-európai szakmai rendezvényen japán vákuumsütött gyümölcsök, valamint Gábor saját gyermekei adták, akik alig-alig ették meg a nyers gyümölcsöt. E kettő találkozásából született meg az ötlet: az alapanyagból ki kell vonni a vizet olaj hozzáadása nélkül, amely vonzó a gyerekek számára is. A technológia fejlesztése a Élelmiszer-Tudományi Kutatóintézetben zajlott, azonban a megoldást ipari gyártásra is alkalmassá tenni, amely hosszú évek kemény munkájának eredményeként ma már mindannyiunk számára elérhető termékeket eredményezett. Így született meg a chips-et újraértelmező, innovatív és egészséges Likey termékcsalád.
*POTZAK
A Potzak csapatával egyszer már találkozhatott a Tőkeportál online pitch események közönsége. A szétnyílt hasizom kezelésére online kezeléscsomagot nyújtó startupot ezúttal dr. Bajzik Éva rehabilitációs szakorvos és mozgásterapeuta mutatta be, a hangsúlyt a probléma egészségügyi vonatkozásaira helyezve. A szétnyílt hasizom minden anyukát érint, ezért hatalmas a vállalkozás célcsoportja. De miért jelent problémát ez az állapot? Az egészséges hasfal az általános egészségünk egyik kulcsa. Éva bemutatta Emesét is, aki hetente használta a Potzak gyakorlatait, és a nyolchetes program során látványos eredményt ért el, a hasfala ismét egészséges. A kampányindítás a véghajrába ért, hamarosan már Te is a befektetőjük lehetsz!
*PÉCSI ZOO
Az este zárásaként, legfrissebb induló kampányként a Pécsi Állatkert és Siptár Dávid ügyvezető mutatkozott be. Az ország egyik legnépszerűbb vidéki állatkertjének küldetése, hogy a náluk élő állatok a vadonélő társaik nagyköveteként felhívják a figyelmet a veszélyeztetett fajokra. Emellett az európai fajmegmentő és tenyészprogram keretében az állatokat a vadonba történő visszahelyezésre is „felkészítik”. Az. állatkert idén csatlakozni szeretne a vörös pandák mentőprogramjához – ehhez keresik most a támogatókat, akik a szakmai sikeren túl számos ajándékban is részesülhetnek majd.
Várunk a Kanapé Pitch következő eseményén 2020. június 3-án!