Designstory #1
PAPU
A finn Papu márkát 2012-ben alapította egy kétgyermekes designer édesanya. Anna Kurkela divattervező álma egy olyan ruházati vonal létrehozása volt, amely egyesíti a játékosságot és az időtlen designt, örömet szerezve ezzel gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. Hanna-Riikka Heikkilä tervezővel együtt minden kollekció egy történetet mesél el a színek, formák és az apró részletek, finom megoldások segítségével.
Kép forrása: https://www.invesdor.com/en/pitches/460
A papu szó finnül babot jelent. Ez nem csupán a játékosságra utal, hanem arra a tervezői attitűdre is, amellyel egy apró ötletből kemény munka, eltökéltség, szakértelem, és persze a megfelelő finanszírozási megoldások segítségével virágzó vállalkozás válhat. A Papu alapítása után alig két évvel először a finn ELY központok által nyújtott vállalkozásfejlesztési támogatásban részesült. Ezt követően 2015-ben indították el részvénycélú közösségi finanszírozási kampányukat az Invesdor oldalán.
A kampány hatalmas sikert ért el: több mint másfélszeres, közel 117 000 eurós befektetéssel, 155 befektetővel zárult. A sikerhez számos tényező járult hozzá: a minden fontos részletre kitérő befektetési anyagok mellett a minőségi vizuális elemek, az önazonos kommunikáció és természetesen a szerethető design és márka elengedhetetlen részei egy közösségi finanszírozási kampánynak.
A márka alapítása óta – köszönhetően többek között a részvénycélú közösségi finanszírozási kampánynak és a tőkebevonásnak – folyamatosan növekszik. Jelenleg közel 20 munkatársuk dolgozik azon, hogy a 30 finnországi és 70 nemzetközi üzletben elérhető termékek egyre szélesebb közönséghez juthassanak el, vidámságot és magas minőséget csempészve kicsik és nagyok hétköznapjaiba.
RAPID RANDI
- Érdekel, hogy vállalkozásod alkalmas-e már részvénycélú közösségi finanszírozási kampány indítására? Szeretnéd tudni, mire figyel fel azonnal egy befektető? Kíváncsi vagy, hogy tervezőként hogyan lehet egy közösségi finanszírozási kampányt levezényelni?