Designstory #3
THE FUNKY IRON COMPANY
A brit The Funky Iron Company klasszikus designtörténet: a kreatív házaspár, Sadie és Joe Sillett éppen vasalót mentek vásárolni, amikor útközben beugrott nekik egy ötlet – egy ötlet, amelyre aztán vállalkozást építettek. Olyan terméket álmodtak meg, amely amellett, hogy funkcióját maximálisan betölti, formavezetésével, színvilágával egy életérzést is kommunikál.
Kép forrása: https://www.facebook.com/FunkyIronCo/
A második körös tőkebevonási közösségi finanszírozási kampányukhoz készült videó számos jó példát tartalmaz. A személyes hangulatnak köszönhetően a néhány perc alatt megismerhetjük az alapítókat és az ötlet születésének történetét. A termék egyediségétől kezdve a befektetési ajánlatig minden fontosabb elem szerepel a videóban. Emellett elhangzik az is, hogy miért érdemes befektetnie az érdeklődőknek: jó a termék, jó a csapat, a tervező hisz a termékében és szereti is azt, a korábbi befektetésnek köszönhetően pedig már nagy fejlődést értek el. Mindezek kombinációja rejti szerintük a vállalkozás, és így a befektetők sikerét.
A The Funky Iron Company második tőkebevonási kampányának videója. Videó forrása: https://www.youtube.com/watch?v=nZRDiTdSYIg
Érdemes összehasonlítani a második kampány videóját a harmadik kampányéval. Miközben az alapítók és csapatuk folyamatosan dolgozik a termékfejlesztésen, tesztelésen és a disztribúciós hálózat kialakításán, a prezentációs anyagaikat is folyamatosan fejlesztik. A legfrissebb videójuk dinamikusabb, miközben nagy szerepet kap az immár több helyen beszerezhető termék is: az alapítók, miközben a vállalkozás életéről, az új célokról és a befektetési lehetőségekről mesélnek, mosolyogva vasalnak.
A The Funky Iron Company harmadik tőkebevonási kampányának videója. Videó forrása: https://www.youtube.com/watch?v=iTep5qKALvM
A jól átgondolt finanszírozási stratégia – amely a megfelelő üzleti modellen alapszik – tökéletes példája a The Funky Iron Company. Alig néhány hónapja zárták a harmadik sikeres részvénycélú kampányukat, és úgy tűnik, nincs megállás a márka számára. Történetük minden tervező számára iskolapélda lehet.
RAPID RANDI
- Érdekel, hogy vállalkozásod alkalmas-e már részvénycélú közösségi finanszírozási kampány indítására? Szeretnéd tudni, mire figyel fel azonnal egy befektető? Kíváncsi vagy, hogy tervezőként hogyan lehet egy közösségi finanszírozási kampányt levezényelni?