#TŐKEPORTÁL BLOG
Felemelő pillanatok – ilyen volt a kilencedik Kanapé Pitch
*BESZÁMOLÓ
Cikkünket a prezentációkkal és a videókkal frissítjük pénteken!
Mikesy Álmos, a Hiventures vezérigazgató-helyettese nyitotta az estét, aki a tőkealapkezelő tevékenységét, valamint az utóbbi hónapok újdonságait, a gazdasági krízis kezelésére kidolgozott megoldásait mutatta be. Missziójuk különlegessége a többi VC-hez képest, a teljesen kezdő, avagy ötletfázisú vállalkozások támogatása, és a társbefektetések preferálása. Álmos jelezte, hogy a crowd is társbefektető lehet, így a közösségi finanszírozásban való részvétel is érdekli őket. A válság kapcsán is több megoldáscsomagot dolgoztak ki, melyek lényege a gyors segítség a növekedési pályán lévő startupok számára – már közel 30 startuppal tárgyalási fázisba jutottak. Álmosék szolgáltatásai iránt tőlünk is érdeklődhetsz, és összekötünk velük.
Hogyan válik valakiből a Hungarian Business Leaders Forum elnöke? Czakó Borbála mesélt rendkívül érdekes és szerteágazó tapasztalatairól, szakmai és földkörüli életútjáról, amerikai tanulmányairól. Borbála 10 évet dolgozott diplomataként a Világbanknál, majd Washington D.C.-ben és Dél-Afrikában – jellemzően szinte mindig egyedüli nőként felsővezetői pozícióban. Legfontosabb és legnagyobb kihívást jelentő megbízatásának ma is a Magyar Köztársaság korábbi Londoni Nagyköveti posztját tekinti. Szívügye a startup világ, ami abból is adódik, hogy az első befektetésre rögtön sikeres lett. Missziójának tekinti a női vezetők és alapítók támogatását.
*ROTARY-MÓRA
A Rotary Club Budapest-Center kampányáról boldogan számolt be Pál Kata Klára elnök: a héten 133%-os sikerrel zárult a kampány. Elsőként a Rotary klubok között a Budapest Center indított közösségi finanszírozási kampányt, aminek segítségével informatikai eszközöket tudtak vásárolni a csepeli Móra Ferenc Általános Iskola hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekei számára. Az átadó ünnepség megható pillanatairól Kata megosztott néhány fotót.
*POTZAK
A Potzak applikáció a szétnyílt hasizommal küzdő frissen szült édesanyák számára. Barka Nikolett, a Potzak ügyfélkapcsolati menedzsere beszélgetett Dr. Dudás Ágnessel, aki 1,5 hónapos babája mellett használja a Potzak megoldását. Ági már a várandóssága alatt is találkozott a meglazult hasfal problémájával, ezért már ekkor tudatosan készült a programra, de azóta is kitartóan használja az alkalmazást, a tapasztalatairól pedig blogot is ír. Felhasználóként pedig külön kiemelte a Potzak-alapító dr. Bajzik Éva személyes tanácsadásának fontosságát is, amit az appon keresztül lehet igényelni.
*INFRATRAINER
Az egészséges életmód és a mozgás fontosságának zászlóshajója a Smart Infratrainer is. Sándorfi Zoltán bemutatta egyik felhasználójukat, Szilágyi Dórát, aki tudatos étrenddel és az Infratrainer gép rendszeres használatával 12 kg súlyfeleslegtől szabadult meg, de szebb lett a bőre, csökkent a narancsbőre, és javult az anyagcseréje is. Jelenleg kiegészítő kardio edzésként használja a gépet. Sándorfi Zoltán CEO is kiemelte, hogy a tőkebevonással megvalósítani tervezett fejlesztések között is szerepel a kiegészítő funkciók bevezetése. Sándorfi Zoltán az Infratrainerbe történő befektetés előnyeit ecsetelte.
*TRIP
A Parlamenttel szemben horganyzó, tengerjáró veterán TRIP hajó környékén folyamatos a fejlődés: a sikeresen debütált karanténszínházból alakult webszínház folyamatosan működik, lassan kinyit a kertmozi, a karanténdráma-verseny is a finisbe ért, hamarosan eredményt is hirdetnek – számolt be az újdonságokról Mudri Lucia, a hajó közösségi média menedzsere és a kampány koordinátora. De milyen volt az elmúlt időszak íróként, alkotóként? – Minden új helyzet új lehetőséget is jelent, így kreatív alkotóként végül a járványhelyzet és a karantén is meghozta a gyümölcsét – mesélte Szabó Borbála író. A karanténdráma-verseny keretében mutatták be a karanténszínházban Szabó Borbála Rizikócsoport c. drámáját Péterfy Borival, Magács János rendezésében. Kérdésünkre, hogy művészként pedig miért látja fontosnak a közösségi finanszírozási kampányt, azt válaszolta, hogy a kölcsönhatás nagyszerű, ha a kultúráért rajongó nézők tényleg részt vesznek annak létrehozatalában, amit kapnak, és leveszik a terhet a finanszírozáshoz nem értő művészek válláról.
*PÉCSI ZOO
Egy hete indult el a Pécsi Állatkert kampánya, ez idő alatt pedig 20%-ot már el is értek. Hogy miért? A remek kommunikáció, a kiváló pitchek és az agilitás eredményt hozhat. De kik is azok a vörös, vagy más néven kis pandák? Európába a 17. században került Ázsiából először – megelőzve az óriás pandát, így őket tekinthetjük az „eredeti” pandáknak. A kontinensen jelenleg 400 egyed él fajmentő programok keretében állatkertekben, amely kulcsfontosságú a faj túlélésében. A Pécsi Állatkert is ehhez szeretne most csatlakozni, így az igazi közönségkedvenc állatok a jövő generációit is elbűvölhetik majd.
*NATURAI-IDA
Az este zárásaként Lapusnyik Nóra alapító mutatta be a női alapítású és a nők ügyét a családi táplálkozásban kiemelt helyen kezelő IDA kampányát, ezen belül pedig az egyik fontos célcsoportjukat, a bioboltokat mutatta be. Milyen problémákkal találkoznak az üzletben dolgozók? A járványhelyzet enyhülésével a vásárlók megrohamozták az üzleteket, ahol azonban nem áll rendelkezésre a megfelelő adatbázis és a szakképzettség. Az IDA applikáció előfizetéses rendszerben számukra is megoldást nyújt: az IDA Store gyorsan, könnyen kereshető adatbázist, többféle felhasználói csomagot és funkciót nyújt a napi működés megkönnyítésére.
Várunk a következő Kanapé Pitch eseményen 2020. június 17-én!