#TŐKEPORTÁL BLOG
Kanapé Pitch a TRIP hajóról - ilyen volt a 19. epizód
*BESZÁMOLÓ
Rekordszámú vendéggel és nézővel immár 19. alkalommal rendeztük meg a Tőkeportál Kanapé Pitch eseményét. Mint az elmúlt néhány alkalommal, most is a csodálatos TRIP hajó adott otthont a rendezvénynek.
Az USA-beli űrhajózási szakértőtől a világ legnagyobb akcelerátorán keresztül az Apple-DoBoxon át a napelem-platformig hallhattunk rengeteg új információt az őszi befektetési szezonra készülő startup-világtól. Weber Dani marketingszakértőtől megtudhattuk a sikeres kampánykommunikáció lépéseit. Köszönjük a Founders Institute, HBLF mentorprogramjának és a Starthouse for Startups bemutatkozását, és biztatjuk a startuppereket e lehetőségek maximális kiaknázására is.
Istenesné Solti Andrea
Istenesné Solti Andrea, a Shell Igazgatóságának Elnöke , a Hungarian Business Leaders Forum X-mentor programjának kialakítója és vezetője elmondta, hogy a programot 3 évvel ezelőtt, az Európai Sokszínűségi Karta alapértékei mentén alapították. Az X ennek értelmében két dolgot fejez ki: azt, hogy a program a nőket támogatja, mivel ezen a téren az üzleti világnak még van hova fejlődnie, és azt is, hogy ez egy vállalatok közötti a program (cross-company). Az idei évtől nemzetközivé is vált a program, például amerikai, mumbaii és pekingi mentorokkal, akik nemzetközi tapasztalataikkal támogatják a női munkavállalókat és a vállalkozó nők fejlődését.
Az X Mentorprogram struktúrált és értékteremtő módon működik, tehát figyelembe veszi a mentorált egyéni igényeit, aki ennek mentén kapja mentorát és a mentorálást, hogy valóban a számára megfelelően tudjon fejlődni. A mentee választhaja a mentort!
Danks Emese mentortól és Gáti Rebeka mentorálttól hallhatuk, hogy mi a szeptembertől júniusig tartó egyéni mentorálási folyamat célja, hova szeretnének eljutni az egy éves közös munka alatt. Az együttműködésük kereteit (azt, hogy milyen gyakran találkoznak, milyen módon találkoznak, mik a célok) is közösen beszélik meg, a HBLF ebbe nem szól bele, ezzel is biztosítva a személyreszabottságot.
A programhoz mentorként és mentoráltként is lehet csatlakozni, mindkettőről további információkat a www.xmentorprogram.com oldalon találtok.
Bohner Tamás
Bohner Tamás – a Founder Institute Chapter Leadere
A Drukka Startup Studió és a Founder Insitute együttműködése keretében Bohner Tamás, a Kanapén már korábban szereplő Ivan Ivankaval, és Horváth Balázzal együtt hozta be a Founder Institute-t Magyarországra. Elmondta, hogy a Founder Insitute a világ legnagyobb pre-seed startup akcelerátora programja. A több, mint tíz éve működő, jól kiforrott, jól felépített és rendkívül sok adattal dolgozó program- és networkrendszer több, mint 20 milliárd dolláros alumni cégértékkel és több, mint 14 ezer főt számláló mentor- és befektetői networkkel rendelkezik, a startupok sikerességét szolgálja.
Aki ezt a programot elvégzi az nem csupán egy komoly nemzetközi mentorhálózatot ér el, annak a globális piacra jutási lehetőségeivel és globális tőkebevonzási képességgel, könnyű és gyors bejutást tud biztosítani magának olyan későbbi körös, világhírű akcelerátor programokba, mint a Y Combinator vagy TechStarts.
A program 14 hetes, melyre időt és energiát kell áldozni, hogy sikeresen lehessen elvégezni, eddigi tapasztalatok alapján a jelentkezők 2/3-ada lemorzsolódik a program folyamán. Aki azonban elvégzi, nagy eséllyel hosszútávon sikeresen tud működni, tőkét bevonni. Ez a nemzetközileg is nagy névnek számító mentoroknak is köszönhető, pl.: Eric Ries vagy Jason Calacanis, de persze a haza startup ökoszisztéma nagyágyúi is benne lesznek a programban.
A program a mentorált személy igényeihez, vállalkozási ötletéhez van igazítva, hogy olyan katalizátorokat kapjon, mellyel sikeresen tud előre lépni. Ezt résztvevőnként 2-3 munkát mentor is segíti. Kiemelendő, hogy ez egy részvény célú együttműködés, tehát akár a mentor is százalékot kap a cég részvényeiből.
További információkat a https://fi.co/ oldalon, illetve e cikkből: szerezhetsz!
A tervek szerint itthon 2021. január 26-án indul a program 30 fővel, aminek a végén a sikeresen elvégző személyek automatikusan kapnak egy befektetési ajánlatot 100 millió ft-ig.
Bíró Eliza & Zentai Gábor
Starthouse for Startups: Bíró Eliza és Zentai Gábor
Starthouse for Startups korai fázisú startupoknak biztosít személyre szabott inkubációt. Gábor biztosítja a mentorálási programokat, Eliza pedig a presales-szel foglalkozik. A koncepció a tudásmegosztásra fókuszál, aminek a központjában a value proposition desing és a jobs to be done gondolkodásmód áll. A program célcsoportja egyrészt azok a startupok, akik ötlettel már rendelkeznek és a következő fázisig szeretnének eljutni, amihez a befektetés a kulcs, így befektetőkeresésben és a befektetői anyagok kidolgozásában tudnak segíteni. Másrészt a pre-seed befektetésen átesett startupok, akikkel a seed fázisra készülnek fel. Szolgáltatási portfóliójukhoz a piaci validáció, a finanszírozás lehetőségek keresése, a termékfejlesztés, jogi segítségnyújtás, lead generálás és az online marketing tartozik, melyeket házon belül, illetve külsős szakemberekkel oldanak meg.
Ha szeretnél jelentkezni, illetve további információra van szükséged, akkor a https://www.start-house.hu/ és a https://www.presales.hu/ oldalak keresd fel!
*DOBOX
Molnár Máté – alapító és CEO
Az Apple kiegészítők piaca a 2019-es évben 1,1 millárd USA dollár volt. Ez egy hatalmas piac, melyből a DoBox egy 163 millió USA dolláros szegmensben versenyzik.
A DoBox a premium Apple termékek kiegészítője, ami lehetővé teszi, hogy több csatlakozót is lehessen használni az Apple termékekhez, annak ellenére, hogy csak egy csatlakozó forrásuk van, mivel ez sok felhasználónak az a problémát jelent. Az óriási piaccal rendelkező és népszerű termékeknek köszönhetően természetesen több versenytársuk is van, azonban senki nem tudta az összes funkciót még egyben nyújtani, tehát ők az egyetlen all-in-one termék, ami ráadásul vezeték nélküli kapcsolaton keresztül adja vissza a csatlakozókat a felhasználóknak. Cél tehát a még teljesebb felhasználói élményt nyújtása. Molnár Máté társalapító elmondta, hogy az első prototípus 2016-ban készült el, azóta pedig több, mint 2000 db-ot értékesítettek belőle, például Kickstarteren és Indiegogon. Jelenleg a DoBox Pro sorozatgyártásának beindításán dolgoznak, mely egy teljes értékű dokkoló állomás beépített billentyűzettel, trackpaddel, akkumulátorral, és akár 2 TB tárhellyel, illetve többféle plusz csatlakozóval, így az iPad teljes egészében használható laptopként. Jelenleg nagyjából 250 millió eladott iPad van, ami kompatibilis a DoBox Pro-val0.
A DoBox partnerei közé tartozik a Hiventures, a Tungsram és az iStyle boltok is, ahol már megtalálható a termék. A Tungsrammal és az iStyle-lal való együttműködés biztosíthatja azt, hogy a DoBox termékek világszinten minden hivatalos Apple értékesítő ponton kapni lehessen majd.
Ha érdekel a kampányuk, iratkozzatok fel az előregisztrációjukra! https://tokeblog.hu/dobox/
*PULI SPACE
Puli Space Technologies: Pacher Tibor és Dan Hendrickson
A Puli Space Technologies alapítója, dr. Pacher Tibor fizikus erre az alkalomra Dan Hendricksont hívta vendégül, aki az Astrobotic nevű pittsburghi űrhajózási cég elnökhelyettese, üzletfejlesztési vezetője. Az Astrobotic célja, hogy az egész világon mindenki számára elérhetővé tegye a Holdra jutást, mivel eddig csak a nagyhatalmaknak volt lehetősége arra, hogy kísérletezzenek vagy feljuttassanak oda bármit. A 13 éve működő cég viszont kormányoknak, egyetemeknek, nonprofit szervezeteknek és cégeknek szállít majd csomagokat a Holdra, kvázi DHL-ként funkcionálva. 2021-ben indul első robotikus Hold-expedíciójuk, a NASA-val együttműködve. Ennek az utazásnak lesz része a Puli is, a Téridő plakett nevű időkapszulával. 2022-ben az Astrobotic saját gyártmányú holdjáróját küldi a Holdra, amiben az izgalmas újdonság az lesz, hogy ez a kis jármű a Hold déli pólusának környékét fogja kutatni; 2023-ban pedig a NASA VIPER nevű, golfautónyi holdjáróját viszik fel égi kísérőnkre. A VIPER lesz az első olyan szerkezet, amely már vízjég-mintát is fog venni a Hold örök árnyékban lévő területein.
Tehát nagyon izgalmas évek elé nézünk, főleg a Puli, akik az időkapszula mellett egy saját „vízszaglászó” berendezést is eljuttathatnak majd a Holdra. Ha szeretnél ennek a részese lenni, ha személyes üzenetet kívánsz eljuttatni a HOLD-ra, támogasd a Puli kampányt!
*SOLARBNB
SolarBnB: Kemény Kornél
A Solarbnb célja az ország napelem beruházási piacterének létrehozása.
Kemény Kornél társalapító elmondta, hogy a kormány tervei szerint 2030-ra legalább 200 ezer háztartásnak lesz tetőre szerelt napelemes rendszere, ami legalább 230 milliárd forintos piacot jelent a következő 10 évben. A napelemes megrendelések jelenleg egy alacsony koncentrációjú piacon, kb. 300 cég között oszlanak meg.
Mivel ügyfélként ez sok céget jelent jelent, nehéz eldönteni, kihez forduljunk. Az eltérő cégek ajánlatkérési folyamatai nagyon különböznek és időigényesek. Ha rászánjuk az időt és sok cégtől ajánlatot kérünk, akkor is akadályba ütközünk: a beérkező ajánlatok tartalma és mélysége nagyon eltér, lehetetlen őket összehasonlítani és megtalálni a számunkra legkedvezőbbet. Mindez akár el is veheti a kedvünket a beruházástól.
A Solarbnb erre a problémára ad választ. A Solarbnb biztosítja, hogy csak olyan szereplők adhassanak ajánlatot a piactéren, akik átestek egy előzetes átvilágításon, ezzel biztosítva a megbízhatóságot. Olyan ajánlatkérési folyamatot dolgoztak ki, ami egyszerű és érthető a felhasználóknak, de mégis minden szükséges információt tartalmaz. Így az adatokat elég egyszer megadni, a kivitelező cégek pedig versenyezni fognak a projektünkért. A beérkezett ajánlatokat a platformon több szempontból össze tudjuk hasonlítani és ki tudjuk értékelni. A platform használata az összes szereplő számára ingyenes; a Solarbnb jutalékos rendszerrel dolgozik, melyet a partner cég fizet a sikeres üzletkötések után.
Segíti a piacra lépésüket, hogy a hazai piacon nincsen közvetlen versenytársuk, azonban nemzetközi, elsősorban tengerentúli példák igazolják az üzleti modell létjogosultságát. Sikerüket az is elősegíti, hogy a Drukka, mint inkubátor és az Intellitext, mint vezető befektető együttműködik velük.
A Solarbnb egy dinamikusan növekvő piacon, jól skálázható, új szolgáltatással jelentkezik.
Amennyiben felkeltette az érdeklődésed ez a biztos lehetőség, regisztrálj kampányukra!
*NATURAI-IDA
NaturAI-IDA: Lapusnyik Nóra és Weber Dani
A NaturAI_IDA a világ első okos étrendkiegészítő-választó platformja. A csapat részéről Lapusnyik Nóra számolt be a fejlesztésekről: nemrégiben frissítették a termékadatbázist, a prototípust, ami a (https://front.naturai.net/) oldalon érhető el és weboldalt is, illetve bevonták Weber Dani piackutatási-, márka- és marketing szakértőt, aki beszámolt a kampány marketing szempontú kihívásairól és a megvalósítás lépéseiről.
A marketingkommunikációs kampány két alapvetése a széleskörű elérés és a döntési folyamat támogatása. Ennek megfelelően alakították át a weboldalt, amelynek célja a lead generálás volt. Ez egy egyszerű logika mentén épült fel, hogy mindenki számára könnyen érhető legyen. Egy befektetési döntés azonban nem születik meg gyorsan, hiszen komoly döntést jelent egy befektetés, még akkor is, ha kis összegű, így fontos a folyamatos kommunikáció. Ennek megfelelően került kidolgozásra a többlépcsős customer journey, mely a Facebookon kezdődik és a vége egy hírlevél folyam, melyből minden információra szert tehet az érdeklődő. Fontos volt arra is figyelni, hogy a racionális vonal a legfontosabb, ám az érzelmi vonulat sem elhanyagolható.
Az is elhangzott, hogy az IDA kampány a beérkező igények alapján átalakul, és amíg megfelelő intézményi befektetőt talál a csapat, addig a támogatás nyújtására is lehetőség van:
Az IDA kampány a befektetési csomagját az intézményi befektetői egyeztetések idejére felfüggesztette, de TÁMOGATÁSI csomagja elérhető!
A minimum támogatási összeg 5 ezer forintra csökkent, de aki 15 ezer Ft-tal támogatja a kampányt, az 5000 Ft biobolti utalvány kap és kérhet étrend-kiegészítő termékkel kapcsolatos tanácsot, aki 50 ezer forinttal, annak dietetikus konzultációt is biztosít a kampány!
Támogasd az IDA-t, hozzuk létre az első okos étrendkiegészítő-választót!