#TŐKEPORTÁL BLOG
Kanapé Pitch a TRIP hajóról - ilyen volt a 40. epizód
Fókuszban a Tőkeportál Mentorai.
*BESZÁMOLÓ
Szeles Nóra, a Tőkeportál üzletfejlesztési vezetője bejelentette, hogy elindult a Mentorplatform, melynek segítségével a Tőkeportál közelebb került a kitűzött céljának az eléréséhez: olyan startup ökoszisztéma kiépítése, mely révén sikeres befektetések születnek. A Mentorplatform menüpontra rákattintva azonnal megjelennek a mentorok és részletes bemutatkozásuk. Ők általánosan havi 2 óra rendelkezésre állást tudnak biztosítani a startup világ szereplőinek, kampánygazdáink mellett mindazoknak, akinek tanácsra van szükségük. Ehhez csupán arra van szükség, hogy bejelentkezés után – amihez létre kell hozni egy profilt az oldalon – az egyes mentoroknál megjelenő naptárban időpontot kell foglalni, valamint le kell írni, hogy milyen témában szeretnénk konzultálni. Ez azért fontos, mivel már akár egy fél órás beszélgetés is hatékonyabbá tudja tenni az együttműködést és emiatt mind a két félben tisztázódnia kell az esetleges kérdéseknek. Ebből is látható, hogy ez az újonnan induló platform személyre szabott igények szerint működik, ahol a jövőben lehetőség lesz a név szerinti keresés mellett a kulcsszavas keresésre, valamint az alapján, hogy melyik mentor érhető el a leghamarabb. A mentoraink körében pedig szeretnénk képzéseket és eseményeket is tartani, hogy a közösségi finanszírozási piac fejlődését még inkább szolgálni tudjuk. Emellett nagy örömmel várjuk a további mentorok jelentkezését is!
*Lenkei Beatrix
Lenkei Beatrix | Egészségügyi szakértő
Lenkei Beatrix pályafutását a bankszektorban kezdte el, majd ezt követően a Medicina Egészségközpont vezetőjévé vált, ahol megtalálta a helyét, hiszen itt megismerte és megszerette az egészségügyet. Ezek után Lantos Csabával és a Futurmeddel is dolgozott együtt, majd a Teleki Kórház Kft. ügyvezetői pozícióját is betölthette. Egy felkérésnek eleget téve a Neumann Labor marketing és értékesítői igazgatója lett, mivel szeretett volna a lakossági piac fele is nyitni. Legutóbb pedig Amerikában végzett el egy Magyarországon egyedülálló, anti-aging szakértő képzést. Ez azért számít kivételesnek, mivel nem a kozmetikumok oldaláról közelíti meg a fiatalság kérdését, hanem az életmód felől, szerintük az alvás-étkezés-mozgás hármas pillére a meghatározó. Elmondása szerint, „aki belül egészséges, az kívül is szép marad”.
Az egészség kérdése a mai startupok többségét is foglalkoztatja, a Tőkeportálon is fellelhetők ilyen témájú kampányok. Bea a szakmai múltjának köszönhetően egészségügyi és gazdasági tudással egyaránt tud segíteni, a hazai egészségügyi rendszer ismeretével pedig bárkit el tud igazítani kérdés esetén.
*Szalai Piroska
Szalai Piroska | KINCS Smart Family Centrum, vezető
Szalai Piroskát nézőink már korábban láthatták a Kanapé adásában, most viszont már mentorként érkezett hozzánk és az új pályázatukat is bemutatta. Piroska is több területen kipróbálta már magát, mérnöki végzettsége van, de részt vett többek között vállalkozásfejlesztésben, pitch fejlesztésben, továbbá kommunikációs területeken is segített a kezdő vállalkozásoknak, emellett pedig több startup verseny szervezése is az ő nevéhez fűződik. Jelenleg egy olyan platformon és egyben közösség kialakításán dolgozik, ahová olyan magyarországi székhelyű, prototípussal rendelkező startupok jelentkezhetnek, akiknek célja az innovatív ötletükön keresztül a családok életének megkönnyítése. Ez a platform pedig nem más, mint a KINCS Smart Family Program, amiben a startupok 6 témakörben indulhatnak a zsűri által odaítélt díjért a honlapjukon (jelentkezési határidő: 2021. augusztus 15).
Az egyik a társadalmi innovációra helyezi a hangsúlyt, ahol olyan megoldásokat várnak, amik a családi kapcsolatokat teszik jobbá és bensőségesebbé.
Lehet jelentkezni olyan ötletekkel is, amiknek központjában a családok egészségének megőrzése áll.
Az iskolák digitalizálását elősegítő kezdeményezés helyett, a pandémia idején elterjedt, otthontanulást segítő megoldásokkal is lehet pályázni.
Az okoscsalád témakörében olyan ötleteket várnak, amik a lakások, házak zöldebbé tételével foglalkoznak, mint az idő -és energiatakarékosabbá tételével.
A fintech cégek közül olyanok jelentkezését várják, akik nem csak bankoknak tudnak segítséget nyújtani, hanem részt vesznek a családok és gyerekek pénzügyi tudatosságának kialakításában.
Az utolsó csoport fókuszában az zenés események és a szabadidő megszervezése áll a családok számára, hogy ezeket közösen élhessék meg. Ez a része is fontos a startup vállalatoknak, hiszen a zenei startupok az egyik legnagyobb közösséggel rendelkező vállalatok.
*dr. Szabó Péter
dr. Szabó Péter | Sonnenberg Wealth Management AG partnere
Dr. Szabó Péter ezen a Kanapé Pitchen szerepelt először és a Kanári-szigetekről jelentkezett be online, hogy meséljen magáról. Péter jogot tanult a Pécsi Tudományegyetemen, majd 2001-től egészen 2021 áprilisáig a bankszektorban helyezkedett el. 2006-ig magyarországi, ezt követően pedig svájci privátbankokban tevékenykedett. Jelenleg a zürichi székhelyű Sonnenberg Wealth Management AG nevű Family Office cégtársa (patrtnere), ahol az ideje nagy részét az ügyfélbázis kialakítása és az ügyfelek számára megfelelő pénzügyi megoldások kialakítása köti le. Két kamaszfiú édesapja, és most izgatottan várja, hogy a” mentorcsalád” részévé is válhasson. Meggyőződése, hogy a fiatal vállalkozóknak át kell adni a meglévő tudást és tapasztalatot, hogy az ő ötletük is sikeressé és piacképessé válhasson.
A feltörekvő vállalkozásoknak elsősorban a stratégia tervezésben, kialakításban, az ügyfélakvizíció és ügyfélkezelés megvalósításában, illetve követésében, valamint potenciális befektetők felkutatásában tud segíteni. Célja, hogy olyan startupoknak segítsen még, akik földrajzilag szeretnének terjeszkedni, és hogy a számukra megfelelő befektetőket, üzleti partnereket, pénzintézeteket meg tudják találni.
*Pilhál Zsolt
Pilhál Zsolt – Ingatlanfinanszírozási szakértő, Logro Kft.
Pilhál Zsolt, elmondása szerint 4 iparágban dolgozik intenzíven: ingatlanfejlesztéssel és pénzügyi szolgáltatásokkal 20 éve foglalkozik, emellett az elmúlt években egyre bővülő tapasztalatra tett szert a megújuló energiatermeléssel, HR-hez és oktatáshoz kapcsolódó vállalkozások üzleti modelljének fejlesztésében.
Úgy gondolja, hogy bár ezek inkább konzervatívabb iparágak, amik az általános pénzügyi módszertanokat hasznosítják, a tranzakciómenedzsmentben igen is szükség van rájuk. A vállalatok életében megjelennek azok az események, mint az alapítás, a fúzió, a felvásárlások és a beruházások, esetleg az exit, emiatt szükség van az üzleti modellek folyamatos fejlesztésére, jogi és pénzügyi strukturálásra és a tulajdonosi szemléletű üzletfejlesztésre. Ezek mellett, amire nagy hangsúlyt kell fordítani, az a kockázatkezelés. A kockázatkezelés, csak úgy, mint a mindennapokban, a vállalatok életében is döntő jelentőségű. Viszont ez nem a kockázat elkerülését jelenti, hanem sokkal inkább azt, hogy a megfelelő kockázat a megfelelő hozammal párosuljon. Zsolt tevékenysége azért is nagyon hasznos, mivel a Tőkeportál, várhatóan a jövő évben, szeretne ingatlanfejlesztési célú kampányokkal is foglalkozni, mivel a megkeresések miatt úgy tűnik, nagy igény van rá.
*Soltész Attila és Révész Sándor
Soltész Attila és Révész Sándor | A Planslab Kft. két alapítója
A Planslab Kft. két alapítója, Soltész Attila és Révész Sándor is bemutatkozott nálunk. Attila pénzügy-számvitel szakos egyetemi hallgatóként, Sándor pedig alkalmazott közgazdaságtant végzett hallgatóként került be a gazdasági életbe. Karrierjük elején mindketten 1-1,5 évig a bankszektorban dolgoztak, ahol nagyvállalati és egyedi elbírálású hitelekkel foglalkoztak. Már ez idő alatt is rengeteg tudást és tapasztalatot halmoztak fel, hiszen betekintést nyertek a nagyvállalatok működésének finanszírozási oldalába, valamint feladatuk volt a legnagyobb kockázati tényezők feltárása és banki döntéshozásra való előkészítése. Attila ezt követően több évig magánbefektetők mellett tevékenykedett, míg Sándor egy üzleti tervezéssel foglalkozó cégben szerzett szerteágazó tapasztalatokat.
Mindkettőjükre igaz, hogy már fiatalon, egyetemista korukban érezték, vállalkozók szeretnének lenni. Első bizniszük egy vizsgafelkészítésekkel foglalkozó cég volt, amelyen keresztül évente közel ezer hallgatót készítettek fel közgazdasági témájú, módszertani tárgyak vizsgáira. Négy éve létrehozták saját, üzleti problémamegoldással és tanácsadással foglalkozó cégüket, ami alapvetően kontrolling rendszer kiépítésével, üzleti modellezéssel és tervezéssel, piaci stratégiák kialakításával foglalkozik. Bár elsősorban tőkeerős középvállalatoknak dolgoznak, nyitottak az együttműködésre fiatal ötletgazdákkal is, akik valami újat szeretnének létrehozni nem csak saját erejükből, de jól előkészített tőkebevonás útján is. Ezáltal ők is inspirálódnak, így előnyös együttműködés születik mindkét fél részéről. Habár egy jó ötlet is nagyon fontos szerepet játszik a sikerben, ha valaki nem ismeri potenciális vállalatának lehetőségeit, akkor nem értheti meg igazán annak működését, éppen ezért kritikus egy jól összeállított kockázati térkép és üzleti terv.
*Schuszter Péter
Schuszter Péter | a SPB Investment testületi tagja
Schuszter Péter, aki 25-30 éve jelen van a tőkepiacon, a Generali Alapkezelő alapításától kezdve szinte végig a vezérigazgatója volt, így folyamatosan figyelemmel kísérhette a magyar tőkepiac fejlődését. Egy ideje szeretett volna váltani, így dolgozott már kisebb alapkezelőnél, befektetési szolgáltatónál vezérigazgató helyettesként, valamint jelenleg egy digitális startup cégnél tanácsadó. A tapasztalatai segítségével szívesen ad tanácsot pénzügyi kérdésekben vagy tőzsdei bevezetésben. Emellett coach végzettsége is van, így vezetői és menedzsmenti meglátással is tud segítséget nyújtani.
*Eeles Martyn
Eeles Martyn | a Monoceros Consulting alapítója
Eeles Martyn, a Monoceros Consulting alapítója és a Global Health Impact Fund partnere, értékesítési és pénzügyi szakértő, aki jelenleg a vezetői coachingra összpontosít. Martyn több mint 500 vagyontársasággal konzultált már a digitális átalakítással és az aszinkron kérdéssel kapcsolatban, startupokkal pedig 9 éve foglalkozik.
*Weinek Leonard
Weinek Leonard | a FairCity partnere
Weinek Leonard munkásságát szintén az egyetemi évek alatt kezdte el, amikor is a szállodaiparba gyártottak kozmetikumokat. Valamivel több mint 5 év alatt már ennek a piacnak a 60-70%-os részesedésére tettek szert. Eredendően agrármérnöknek tanult, de mikor a tőzsde elkezdett feléledni Magyarországon, akkor letette a tőzsdei vizsgákat, valamint a Magyar Fejlesztési Bank bróker részénél vezette a vállalatfinanszírozást. Később belevetette magát a kompetenciafejlesztés és a szervezetfejlesztés világába, ennek megvalósításába, jelenleg pedig az okos városokkal kapcsolatban tevékenykedik: innovációs menedzsment, digitális szolgáltatás és helyi gazdasági projektek megvalósítása. Szerinte nagyon fontos, hogy vállalkozás alapításkor és irányításkor ne csapjuk be önmagunkat, hanem valóságos elemekből építkezzünk. Ezzel a szemlélettel szeretné segíteni a stratégiai tervezést, a network építést és a külföldi piacra történő terjeszkedést.
*Bundik Csaba
Bundik Csaba | Az EIC Accelerator befektetési bizottságának tagja
Bundik Csabát, akit a nézők már korában is láthattak, a 20 év vállalatfejlesztési munka 3 különböző kontinensre is eljuttatta. A főiskolát még Magyarországon végezte el, itt pénzügyeket tanult, majd az MBA képzést már Németországban teljesítette, ahol a tézise az inkubációról szólt. Az Egyesült Államokban sokat tanult a kockázati tőke jelentőségéről, de a tőzsdei bevezetésben is szerzett tapasztalatot. Jelenleg Ázsiában él, ahol Szingapúrban és Vietnámban végez üzletfejlesztési tevékenységet. Vietnámban volt az ügyvezetője az Európai Kereskedelmi Kamarának is, ami 1000-1200 európai céget egyesít.
Mivel több külföldi tapasztalatra is szert tett, olyan startupok jelentkezését várja, akik már az első naptól kezdve tudják, hogy szeretnének külföldön üzleti tevékenységet végezni. Emellett fundraising tevékenységekben is tud segíteni, jelenleg 4 kontinensről vannak ügyfelei ebben a területben. Mindemellett az European Innovation Council Accelerator befektetési bizottságának az egyik szakértője, ami egy 10 milliárd eurós befektetési alap. Itt 2,5 millió euróig lehet grant befektetést kapni az Európai Unitól, illetve 15 millió euróig közvetlen befektetést, ahol az Európai Unió gyakorlatilag egy befektetőként jelenik meg a leginnovatívabb, legsikeresebb és legversenyképesebb európai cégeket. Bár itt kevés magyar vállalat jelenik meg, de ha valamelyik vállalat az ebben való részvételt tűzi ki célul, Csaba tud segíteni a felkészülésben.
*DOBOX
Molnár Máté | DoBox
Kampányaink sorát a DoBox alapítója, Molnár Máté kezdte meg. A DoBox egy Apple termékek számára kifejlesztett hordozható vezeték nélküli dokkoló állomás, ami megkönnyíti az Apple termékek tulajdonosainak életét. A termék elsőként a Kickstarteten lett meghirdetve egy közösségi finanszírozási kampány keretében, amivel azonnal hatalmas sikert arattak. Azóta további sikereket és elismerést halmoznak egymás után, például innovációs díjat nyertek a CES-en, elindult a DoBoxok forgalmazása az iStyle üzletekben, illetve az MNB fővédnöksége alatt elkészült TOP 100 Digitális magyar fejlesztés nevű kiadvány, amelyben a hetedik helyet foglalják el.
Kampányukat pont annak érdekében indítják hamarosan, hogy a DoBox Pro nevű terméket is piacra tudják dobni, melyben a Tungsram lesz a segítségükre a gyártást és nagykereskedelmet tekintve. A DoBox Pro az iPaddel kompatibilis eszköz, aminek a segítségével teljesértékű laptopként lehet használni az iPadet. Hamarosan befektetői találkozót is szeretnének szervezni, ahol közvetlenül kérdéseket lehet feltenni számunkra. Azokat, akik már előregisztráltak pedig hírlevélben értesíteni fogjuk az indulásról.
Ha Neked is van Apple terméked és hasznos lenne egy ilyen eszköz, iratkozz fel a kampányra, hogy még több termékkel jöhessen ki a srácok!
*SZTÁRÜZENET
Lukács Lia | Sztárüzenet
A pitchek sorát a hamarosan induló Sztárüzenet folytatta, amit a helyszínen Lukács Lia, PR menedzser képviselt, aki a sztárok boldogságáért felel, Zoomon keresztül pedig Nyics Viktor volt jelen. A Sztárüzenet már korábban bemutatkozott, de aki lemaradt volna, annak szeretnénk figyelmébe ajánlani.
A Sztárüzenet egy olyan platform, amin keresztül bárki rendelhet az oldalon regisztrált magyar hírességektől egy-egy személyes üzenetet. A platform az év elején indult 50 regisztrált sztárral, mára viszont a híresség egymásnak adják át az információt erről a lehetőségről, így már 150-en vannak beregisztrálva. Hasonlóan az alapító rendezvényes szakmájához, a platformmal és a sztárokkal kapcsolatban is felmerülnek megoldandó problémák, helyzetek, amit gyorsan, rugalmasan kell lekezelni, megoldani, úgy, hogy mindenki elégedett legyen a végén. Ami különbözik viszont, az automatizált felület, ami megkönnyíti mindenki munkáját, ugyanis a teljes folyamat automatizálva van a megrendeléstől kezdve, a számlázáson át, az emlékeztetők kiküldéséig.
A Sztárüzenetnek tehát két fontos aspektusa van: az egyik az emberi része, a sztárok bevonzása, megtartása, a másik pedig a technológiai háttér. Így kapcsolódik össze Csobán Éva, aki az előbbiért felel és Viktor, aki pedig az utóbbiért. Lia feladata pedig az, hogy megteremtse az elégedettséget mind a megrendelői, mind a sztárok oldaláról.
Az üzenetek megrendelése viszonylag egyszerűen zajlik. A honlapjukról csak ki kell választani, hogy kitől szeretnénk üzenetet kérni, majd a megfelelő gombra kattintva elkezdeni a megrendelést. Ezután a fontos információkat kell megadni (kinek küldjük, ki küldi, milyen alkalomból), majd a számlázási információk jönnek, végül pedig a fizetési fázis. Erről természetesen megérkezik a megerősítő email. A sztárnak 7 napja van megcsinálnia és feltöltenie a vízjellel ellátott videót.
Azt, hogy ez a videó privát legyen vagy a linken keresztül más is elérhesse, azt a megrendelő dönti el, valamint azt is, hogy milyen személyes üzenetet tartalmazzon.
Jelenleg csak a szerződött sztároktól lehet üzenetet kérni, viszont a jövőben az is elképzelhető, hogy a mi kérésünkre keressenek fel egy-egy hírességet. Már most is érezhető, hogy a sztárok is egyre kreatívabb videókat készítenek, így érdemes kipróbálni ezt a szolgáltatást!
Hamarosan induló kampányukkal 40 millió Ft tőkét keresnek a további termékek fejlesztéséhez.
Ha Téged is érdekel a Sztárüzenet sztorija, regisztrálj elő a kampányukra!
*INFRATRAINER
Sándorfi Zoltán | INFRATRAINER
A kampányok sorát a Tungsram másik partnerprojektje, az INFRATRAINER zárta, akik az előadás végén a befektetői kérdésekre is válaszoltak.
Az INFRATRAINER a 21. század egyik legmodernebb és leghatékonyabb egészségmegőrző és alakformáló technológiája. Olyan speciális fitneszberendezés, amely a lehető legnagyobb hatékonyság érdekében ötvözi az infrasugárzók és a személyre szabott zsírégetési tartományban végzett kardio edzések előnyeit. Ez az edzésforma bárki által végezhető, nem igényel előedzettséget, rendkívüli módon ízületkímélő.
Az INFRATRAINER által fejlesztett Zerofat Technology egy komplex rendszert takar, nem csak egy szoftvert vagy egy eszközt: van egy „okos INFRATRAINER”, ami már elkészült és a piaci tesztelés alatt áll. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a gép csatlakozzon egy felhőalapú adatközponthoz. Ehhez kapcsolódik még egy mobilapplikáció is, ami által a felhasználók személyre szabott edzést tudnak végezni. További segítségként az applikáció figyelmezteti is a felhasználókat egyes tevékenységekre, mint a megfelelő időbeni étkezés, sőt a telefon naptárjába is beintegrálja az edzés időpontját.
Ennek a folyamatnak része még az okoskarkötők is, melyeknek célja az ébredéskori pulzus rögzítése és dokumentálása, hogy az edzéskor a megfelelő zsírégető pulzustartományt állítsa be automatikusan, tehát ez a funkció is szintén személyre szabottan működik.
A jövőben terveznek speciális táplálkozási csomagokat is, amikkel a különböző étkezések kiválthatóak.
Mindezek miatt nem meglepő, hogy elsősorban szépészeti eszközként tartják számon, ám mégis sokkal fontosabb egészségmegőrző hatása.
Kovács Zsolt, a Startup Campus vezetője is bekapcsolódott, aki szerint az INFRATRAINER már most egy magyar sikersztori, hiszen az egészségmegőrzés, egészségfejlesztés, rekreáció, ami kiemelten fontos a 21. századi mindennapi ülő életmódunkban, a pandémia időszakában pedig felerősödött az egészségesebb életmód iránti igény. Emellett, ennek a terméknek nemzetközi szinten van lehetősége komoly növekedésre, emiatt több országban is megjelenhet a következő 3-5 évben.
Végezetül, Sándorfi Zoltán, a kampánygazda válaszolt néhány befektetői kérdésre. Elmondta, hogy hosszabb távon a gépek bérbeadásában gondolkoznak, viszont rövidtávon természetesen a gépek további eladását se zárják ki. A világ több részéről is érkezett megkeresés, ezekből az egyik legtávolabbi Új-Zélandról érkezett, viszont jelenleg még szeretnének európai országokra koncentrálni és itt felerősíteni a gép használatát a távolság és a viszonylag hasonló kultúra miatt.
Az eredmények tudományos megerősítéséhez több tesztet is szeretnének végezni párhuzamosan. Már elkezdtek egy obezitológiai tesztelést a Magyar Elhízástudományi Társasággal, ahol beépítik az INFRATRAINER használatát az általuk nyújtott szolgáltatásokba. Továbbá a korábbi vendégek tapasztalatait is szeretnék tudományosan alátámasztani. A COVID előtti időszakban a New Jersey Egyetemmel volt egy megállapodásuk ennek kutatására, hogy az amerikai piacról is érkezzenek releváns eredmények. Nem utolsó sorban sportolókkal szeretnék bebizonyítani az eszköz regeneráló képességét, ezt a Székesfehérvári Kézilabda Club együttműködésétől várják, de fontos, hogy ez bármilyen sportban fennáll.
A jelenlegi kampányukkal 50-100 millió Ft-ot keresnek, ám a legkisebb befektethető összeg 25 ezer Ft. Az összeget az értékesítés és marketing költségekre fordítanák a folyamatos fejlesztés mellett. Jelenleg fut egy befektetői akció is, azok, akik min. 100 ezer forintot befektetnek, ajándékba kapnak egy INFRATRAINER bérletet, így azonnal ki is próbálhatja a gépet.
Amennyiben szeretnél Te is egy ilyen nagyszerű lehetőségbe és az egészségbe, szépségbe fektetni, akkor fektess az INFRATRAINER kampányába!