#TŐKEPORTÁL BLOG
A Kanapé Pitch a TRIP hajóra költözött – ilyen volt a 16. epizód
*BESZÁMOLÓ
Dr. Szűcs Gergely, a Cashline Csoporthoz tartozó Valor Capital vezérigazgatója elmondta, hogy a Cashline Csoport az egyik legnagyobb magyar magántőkebefektető-társaság, amely főleg érettebb fázisú, azaz már számottevőbb bevételt termelő startupokba fektet elsősorban technológiai és egészségügyi témákban. Jelenleg 20 növekedési szakaszban lévő startupból álló portfólióval rendelkeznek, emellett pedig zöldenergia befektetésekkel is foglalkoznak. Mivel privát tőkét kezelnek, a lehető legnagyobb szabadsággal választhatnak cégek, országok vagy projektek között, de ez nagy szabadságot jelenthet a befektetést kereső vállalkozásoknak is. Volt rá példa, hogy 1 hét alatt hoztak befektetési döntést, de tipikusan 3-6 hónap az átfutási idő. Jellemzően 200-700 MFt-ot fektetnek be, ezért sokszor exitig, jellemzően 4-8 évig tartják a portfóliócégeket.
A Restart2020 kezdeményezést már nem kell bemutatni a Tőkeportál közönségének sem: Turcsán Tamás a múlt heti Kanapé Pitchen már röviden bemutatta az online ötlet- és startupversenyt. Céljuk, hogy a verseny ne valaminek a vége, hanem a kezdete legyen – mondta el Kovács Roland CEO. Az ötletek bemutatásához támogatást is nyújtanak, egy egyszerűen kitölthető onepagerrel is, ami alapján a weboldalon megjelölt mentorokhoz lehet folyamodni további segítségért a verseny zárásáig. A jelentkezési határidő 2020. augusztus 25., így még senki nem maradt le a lehetőségről!
A Startup Maffia egy öntanuló egyetemista startupközösség: a meghívottak előadását mindig aktív beszélgetés követi, majd egy brainstorminggal zárják az alkalmakat – mutatta be a kezdeményezést Barna István alapító, vezető, aki a Corvinusra is már azért jelentkezett, hogy vállalkozó legyen. Már két startupban is aktív részvételt vállalt azóta, és ekkor jött rá, milyen fontos átadni, fejleszteni a startupléthez szükséges tudást. Olyan közösséget tudtak az elmúlt időszakban építeni, amely őszintén, egymást segítve, párbeszédre építve dolgozik a hazai startup-kultúráért.
*PULI SPACE
A Puli Space Technologies immár 10 éves múltra tekinthet vissza. Ez alatt az idő alatt több mérföldkövet is elértek, tesztelték a holdjáró Pulit, több diplomamunka is született, két héttel ezelőtt pedig a NASA első díját is elhozták a holdi „vízszaglászó” eszközükkel. Emellett elkezdtek dolgozni az ún. téridő plakett projekten is, amellyel az Aranycsapatnak állítanak emléket a Holdon és a Földön is – ehhez keresik most a kampány keretében a támogatókat. A sikeres projekt hosszútávon a Puli Space csapatának és a magyar űrkutatásnak a sikeréhez is hozzájárulhat. Kampányuk 20%-on áll – támogasd őket Te is, legyen nyomunk a Holdon!
*NATURAI-IDA
Mindannyian találkoztunk már étrend-kiegészítők dobozaival telezsúfolt polcokkal az üzletekben – de hogyan válasszunk, hogy ne ártsunk? Honnan tudjuk, hogy a rengeteg termékből a valóban hasznosat vettük meg? Ebben segít az IDA applikáció, amely a tudományos publikációk, a felhasználó preferenciái és az elérhető adatbázisok alapján, a mesterséges intelligencia segítségével nyújt egyedülálló segítséget. Üzleti modelljük szerint a lakossági felhasználók mellett a boltok üzemeltetői, a forgalmazók, gyártók és a dietetikusok is többféle előfizetési csomagból választhatnak majd. Mert a megfelelő étrendkiegészítés-választás mindannyiunk személyes érdeke! A női startupok a nemzetközi kutatások szerint hatékonyabbak, jövedelmezőbbek és még az életünket is jobbá teszik!
*PÉCS ZOO
A koronavírus-járvány nehéz helyzetbe hozta a Pécsi Állatkertet: több mint 30 millió Forint bevételtől estek el, amely veszélybe sodorta a vörös pandák új kifutóját is. És habár számos támogatást kaptak – akár pénzben, akár valamilyen felajánlással –, a közösség erejére továbbra is szükségük volt. Ekkor indították el a közösségi kampányukat, amely hamarosan sikerrel zárul: két olyan támogatóval folynak az ígéretes egyeztetések, amellyel elérhetik a kitűzött kampánycélt. Aki azonban szeretne még ehhez csatlakozni, az sem marad le! A kampányt 2 héttel meghosszabbították, így mindenki részt vehet benne.
*POTZAK
Mi a közös világszinten az édesanyák több mint 50%-ában? Mindannyian érintettek a szétnyílt hasizom problémájában. A Potzak nekik nyújt megoldást: egy olyan webapplikációt fejlesztenek, amelynek segítségével egyszerűen, lépésről-lépésre tehetnek azért, hogy ismét egészséges legyen a hasfaluk, amely számos további egészségügyi problémától is megóvja őket. Ezen az estén Nagy Viktor ügyvezető mesélt arról, ő hogyan került kapcsolatba a Potzakkal: dr. Bajzik Éva pácienseként találkozott először a problémával. Ezt követően kezdtek együtt dolgozni, elindították a termékfejlesztést és vállalkozásépítést, jelenleg pedig azon is dolgoznak, hogy a szétnyílt hasizom hivatalos BNO kódot kapjon.
Legközelebb két hét múlva, 2020. augusztus 12-én várunk, igazi nemzetközi sztárparádéval!