Kanapé Pitch - ilyen volt a 43. epizód | Bemutatkozik a CIB kisvállalati üzletága
*BESZÁMOLÓ
*Fetter István
Fetter István | a CIB Bank SB vezetője
Fetter István, a CIB Bank kisvállalati szegmens menedzsment vezetője a cégcsoport bemutatásán keresztül válaszolta meg, hogy miért érdemes kezdő- és kisvállalkozásként, valamint startupként a nagybankokhoz fordulni. A CIB Bank, valamint az olasz tulajdonban lévő anyavállalata, az Intesa Sanpaolo erőteljesen nyit a startupok és a kezdő vállalkozások irányába. Nem véletlen, hogy a San Paolo-t a Financial Times 2020-ban a legjobb banknak választotta Európában.
A CIB Bank univerzális bankként teljeskörű szolgáltatást nyújt, és teljes lefedettséggel bír egész Magyarországon. Jelenleg 61 fiókkal és 90 vállalati banki tanácsadóval segíti a lakosságot és a kisvállalatok előrejutását.
István a CIB Bank kisvállalati divízióját vezeti 2017 óta, amiben mintegy 55 ezer ügyfelet szolgálnak ki, akik 0-1 milliárd közötti árbevétellel rendelkező cégek, őstermelők, egyéni vállalkozások. Ha kereskedelmi tranzakciókat akarnak lebonyolítani vagy külföldre akarnak terjeszkedni, abban is segítséget tudnak nyújtani.
Alapvetően nagyon innovatív bankként segítik az ügyfeleket, amiért több hazai és nemzetközi elismerésben is részesültek, például elnyerték a Mastercard Az év bankja versenyén Az év lakossági számlacsomag vagy Az év fenntarthatósági bankja díját.
Azon túl, hogy ellátják a mindennapi szolgáltatásokat, amellett hazai és nemzetközi piackutatásokat is végeznek, publikálnak, ráadásul István az Óbudai és a Metropolitan Egyetemeken oktat a pénzügyi szektor és a bankolás, valamint a pandémia hatása közötti kapcsolatról. Mindemellett kiemelt jelentőséget fordítanak a fenntartható fejlődésre és a circular economy-ra is. Elmondható, hogy a nemzetközi trendekhez képest sokkal digitalizáltabbak, sőt, piacvezetők is ebben a tulajdonságban, amit a vállalati oldalon is szeretnének megjeleníteni. A legfontosabb szempont az ügyfélérték, emiatt az azonnali visszajelzéseket folyamatosan beépítve fejlesztik tevékenységüket. A fejlődés során ez a szempont a meghatározó.
Kiemelten fontos, hogy bevezetésre kerüljön a vállalati oldalon is a papírmentes bankolás, hiszen ez a banki tevékenységek jövője. Ez a lakossági oldalon már megvalósult, pár gombnyomással, akár a kanapéban ülve is lehetőség van egy okos eszköz segítségével számlanyitásra, kölcsönszerződés megkötésére, betétek lekötésére vagy a jelzáloggal kapcsolatos ügyek rendezésére (utóbbihoz egyszer szükséges ellátogatni a bankfiókba). A személyi kölcsön igénylése akár már 20 perc alatt könnyen megigényelhető.
A jelenleg elérhető CIB Kisvállalati Hitelajánlat-készítőjében elég megadni egy vállalat NAV adószámát, a cég nevét, a futamidőt, az igényelt összeget, a deviza formáját, és hogy mire szeretné az igényelt tőkét felhasználni az adott vállalat, majd megjelenik automatikusan, hogy milyen feltétekkel tudnak hitelezni. Ha ehhez hozzájárul, egy munkatárs felveszi velük a kapcsolatot, hogy részletesen meg tudják beszélni a további lépéseket.
Hamarosan elérhető szolgáltatás lesz a teljeskörű kisvállalati hiteligénylés. Ennek értelmében a meglévő ügyfelek esetén a vállalatok anélkül, hogy befáradnának a bankfiókba, a telefonjuk segítségével hitelt is fognak tudni igényelni többletfedezet nélkül, és anélkül, hogy elmondanák, hogy mire költik az összeget. Természetesen a háttérben vizsgálatok folynak eközben és megvalósul az előszűrés.
A kölcsön igénylése mellett a számlanyitás is sokkal egyszerűbbé fog válni a helyszíni számlanyitással. Többféle akvizíciós csatornán dolgoznak, ebből az egyik egy mobilbankári csapat, akik, hogyha telefonálnak hozzájuk, segítenek megtalálni a legmegfelelőbb csatornát a számlanyitásra. Tehát ha számlát szeretne nyitni egy vállalat, és nem szeretne emiatt bankfiókba menni, akkor az ügyintézők akár még aznap elmennek a kívánt helyszínre, begyűjtik a dokumentációkat, majd másnapra már a számla meg is nyílhat. A cél az, hogy az ügyfél érdekét szem előtt tartsák, így az adminisztrációt szeretnék minél inkább digitalizálni amellett, hogy a valós értékkel bíró tanácsadói kapcsolat fennmaradjon.
Mindemellett pedig áttörő megoldás lesz a kereskedőknek a PayLink megoldás, aminek köszönhetően nem kell az eladónak egy e-commerce rendszert felállítania, a fizetés egy automatikus linken keresztül fog történni. Jelenleg a személyes vásárlás alkalmával egy tetrakészülékre van szükség a fizetés lebonyolításához, a jövőben egy új rendszer, a POS segítségével a telefonnal nem csak fizetni leszünk képesek, hanem a fizetéseket elfogadni is, ezáltal nem lesz szükség drága eszközökre a digitális fizetés során.
*Edoardo Reggiani & Luca Pagetti & Adam Ubrankovics
Edoardo Reggiani (BacktoWork) | Luca Pagetti & Adam Ubrankovics (ntesa Sanpaolo Innovation Center)
Ubránkovics Ádám a CIB anyavállalatánál, az olasz Intesa Sanpaolo Innovációs Központjában dolgozik tanácsadóként. Elmondása szerint az innováció az anyavállalatnál is legalább ugyanolyan lényeges, mint a CIB kisvállalati szegmensében. A különbség viszont, hogy az anyavállalat már nem csak a klasszikus banki tevékenységekkel szorosan összefüggő, hanem az úgynevezett non-core banking innovációkkal is foglalkozik. Ádám egy nagyon érdekes kérdést vetett fel: Egy nagybank és egy közösségi finanszírozási platform hogyan tudnak közösen együttműködni a helyi- és európai innovációs ökoszisztéma fejlesztése érdekében? Olasz kollégáival ezt a kérdést próbálták bemutatni egy esettanulmányon keresztül.
Egyik olasz vendégünk Luca Pagetti volt, az Intesa Sanpaolo Innovation Center igazgatója, aki a bankcsoport bemutatásán túl ismertette az Innovációs Központ misszióját és az innovációban betöltött szerepét.
Az Intesa Sanpaolo Olaszország legnagyobb bankcsoportja, és kapitalizáció szempontjából az Eurózóna harmadik legnagyobb bankcsoportjának számít. Luca elmondása szerint már nagyon régóta érdeklődtek a startupok és az innováció iránt, végül pedig 2008-ban hozták létre az Innovációs Centert, aminek feladata, hogy folyamatosan kövesse és keresse az innovációkat, nem csak maga a bank, hanem főleg a vállalati és magánbefektetői ügyfeleik miatt. Így tehát ők is tagjaivá váltak az innovációs és startup ökoszisztémának, és küldetésüknek tekintik ennek a fejlesztését. Az Innovációs Center központja Torinóban van, de sok globális innovációs hubbal (például Izrael, Szilícium-völgy), egyetemmel és nagyvállalattal vannak együttműködésben. Luca kiemelte az Italian Lifestyle Accelerator-ral való együttműködést, ami a divat, a turizmus és a borászati technológia területéről jövő startupokat támogatja az Innovációs Centerrel együtt.
Az Innovációs Center működési modellje az úgynevezett innovációs keresletre épül, mivel a kis- és közép vállalkozásoknak olyan innovációs megoldásokra van szükségük, amelyek elérhetőek és könnyen bevezethetőek. Sokféle partnerrel dolgoznak együtt, különböző környezetekben, ezáltal Luca szerint egyfajta „hidat” képeznek a bankok és az innovációs központok között mind Olaszországban, mind nemzetközi szinten.
Olaszországban egyre fontosabb a fenntarthatóság és a „zöldebb” működésre való átállás, ezért létrehozták a Circular Economy Lab Cariplo Factory-t Milánóban, ahol jelenleg is körforgásos gazdasági megoldások után kutatnak, és céljuk, hogy megoldásokat találjanak a lineáris gazdasági modellből a körforgásosra való átállásra. Luca szerint gyorsan kell cselekednünk ezen a területen, hiszen a klímaváltozás kérdése égető, és változtatnunk kell a környezetre gyakorolt hatásunkon. A programon belül több vállalatnak is segítettek már a körforgásos gazdaságba való átalakulásban, eddig összesen 6 milliárd euró támogatást nyújtottak e célból.
A Luccai Egyetemmel együttműködésben létrehoztak egy idegtudományi labort is, ahol idegtudományokkal kapcsolatos kutatásokat végeznek. Emellett egyetemekkel és más szereplőkkel közösen létrehoztak egy akcelerátort Nápolyban, ami bioökonómián alapul.
Luca elmondta, hogy mindenképpen fontos, hogy fenntartsák az erős kapcsolatot az innovációs környezet szereplőivel, akik nyitottak a különböző ösztönzők bevezetésére és szeretnék az ökoszisztémát fejleszteni. Úgy találták, hogy a befektetőknek rendkívül jó megoldás lehet a részvény-célú közösségi finanszírozás, ezért is kezdték el együttműködésüket a BacktoWork-kel. Kiemelte, hogy Európában Olaszország volt az első, aki szabályozást hozott létre a tőke alapú közösségi finanszírozásra, azóta pedig folyamatosan nő, és egyre több befektetőt ér el ez a piac.
Ezt követően Ubránkovics Ádám bemutatta az Intesa Sanpaolo Innovációs Center és a BacktoWork együttműködésének főbb pontjait. Véleménye szerint az elmúlt 10 évben a közösségi finanszírozás volumene globálisan és az Európai Unión belül is növekedett. Ádám szerint ez egy meglehetősen izgalmas piac a bank szempontjából, mert az együttműködés révén lehetővé vált számukra, hogy közelről megfigyeljék a közösségi finanszírozási piac dinamikáját, és olyan projekteket dolgozzanak ki, amelyeknek kifejezett célja az Innovációs Center értékajánlatainak gazdagítása valamint a startup-ok támogatása.
A 2019-ben formalizálódott együttműködésbe az Intesa Sanpaolo Private Banking üzletága is becsatlakozott, mivel a jelentős vagyonnal rendelkező ügyfelek részéről felmerült az igény, hogy helyi vállalkozásokba tudjanak befektetni – emelte ki Luca Pagetti. A nagy érdeklődés részben annak az olasz szabályozásnak is köszönhető, miszerint az innovatív vállalkozásokba, startupokba befektetők akár személyi jövedelemadó engedményt is szerezhetnek befektetésük által. Erről részletesebben egy korábbi cikkünkben olvashatsz.
A BacktoWork platformját és az együttműködés sikersztorijait Edoardo Reggiani a Backtowork üzletfejlesztésért és innovációért felelős vezetője ismertette.
A BacktoWork az egyik legsikeresebb európai közösségi finanszírozási platform, ami jellemzően olyan startupokra és scale-upokra koncentrál, amik a magvetői fázist már elérték, viszont még IPO előtt állnak. Edoardo tapasztalatai szerint nagyon gyorsan nő ez a piac mind Európában, mind Olaszországban, amit az is bizonyít, hogy a tavalyi évben a BacktoWork egy másik olasz crowdfunding platformmal egyetemben összesen 100 millió eurós befektetést volt képes generálni. Úgy számolnak, ez az összeg 2021-ben már akár a 200 millió eurót is megközelítheti.
A tavalyi évben körülbelül 200 startup gyűjtött tőkét platformjukon keresztül, és több, mint 60 millió euró értékben. Ezek a számok ráadásul folyamatosan növekednek, amihez nagyban hozzájárult az Intesa Sanpaolo-val való szoros együttműködésük is. Ehhez kapcsolódik már a két legsikeresebb közösségi finanszírozási kampányuk is, az e-Novia és a WeRoad, amelyek összesen 12 millió euró tőkét gyűjtöttek az ISP privát banki ügyfélkörének bevonásával, amely egyedülálló még Európában is. Emellett a kampányok abból a szempontból is különlegesek voltak, hogy egy nagyobb tőkegyűjtés részeként valósultak meg annak érdekében, hogy segítsék az olasz tőzsdére való bevezetésüket.
Edoardo végül az Intesa Sanpolo-val kiépített folyamataikról beszélt. Elmondta, hogy első lépésben rendszerint a BacktoWork csapata végez egy piackutatást, és bizonyos kritériumok alapján – mint pl. az innováció, vagy a fenntarthatóság – kiválasztja a legnagyobb potenciállal rendelkező startupokat és scale-upokat. Ezután az Innovációs Centerrel közösen átvizsgálják a kiválasztott vállalatokat, és ha minden területen alkalmasnak bizonyulnak, akkor a BacktoWork megköti velük az üzletet. Végül a Private Banking-el való együttműködésnek köszönhetően a banki ügyfelek is megkapják a befektetési ajánlatokat, Edoardo elmondása szerint ez a lépcsőfok rendkívül nagy lendületet adott platformjuknak.
Összefoglalva, a Backtowork és az Intesa Sanpaolo csoport közös célja az, hogy a befektetői igényeket kielégítő befektetési lehetőségeknek valós pozitív hatása legyen az olasz reálgazdaságra, a legversenyképesebb vállalkozások tőkeszükségletének kielégítésével.
*SpaceBuzz
Zentai István | SpaceBuzz
A startupok kampánygazdái közül először Zentai István, a Spacebuzz kampánygazdája jelentkezett be online, hiszen jelenleg is egy konferencián vett részt. István egyik szeme sírt, a másik nevetett: szomorú volt, hiszen ez volt az utolsó alkalom, hogy részt vehetett a Kanapé Pitch-en, jelenleg is futó kampányával, hiszen az október 30-án lezárul. A kampány célja az, hogy kommunikálja a program lényegét: a gyerekeket felkészíteni és elvinni egy virtuális űrutazásra, és ezáltal érzékenyíteni őket egyebek mellett a klíma- és környezetvédelem fontosságára. Emellett pedig boldog volt, hiszen a kampány eredménye meghaladta a tőkecél 50%-át, így sikeresnek bizonyult. Kiemelte, hogy a támogatás-célú kampányok a támogatóknak nem anyagilag térülnek meg, hanem társadalmi megtérülési értékük van, emiatt is fontos támogatásuk. A sikeres kampány mellett a Spacebuzz magyarországi programját az a megtiszteltetés érte, hogy Dr. Ferencz Orsolya, űrkutatásért felelős kormánybiztos elvállalta a SpaceBuzz program védnökségét.
Végezetül István bejelentette, hogy a konferencián alkalma volt egy autista témájú panelbeszélgetésen is részt vennie, melynek következtében a pilot programban részvevő 15 iskola mellé az Addetur Baptista Gimnázium bevonásának lehetőségeiről is egyeztetést kezdtek.
A kampány ideje alatt honlapjuk is megnyílt, ahonnan rengeteg hasznos információ található a programról.
István bízik abban, hogy a maradék időben elérhetik a célösszeg 100%-át, ezért, ha szeretnél részt venni a gyermekek edukációjának és jövőjének segítésében, akkor támogasd a SpaceBuzz kampányát! Ha minimum 25 ezer forinttal támogatod, akkor lehetősége lesz gyermekednek is részt venni a virtuális űrutazáson 2022 tavaszán és egy felejthetetlen élménnyel lesz gazdagabb.
*TRIP
Magács László | TRIP – Webszínház
A startupok beszámolóját Magács László, a TRIP WebSzínház kampánygazdája folytatta, aki most a Shakespeare 37 drámasorozatról számolt be.
A sorozat hatalmas népszerűségnek örvend az emberek körében, mely egy teljesen új műfajt testesít meg a film és színház aranymetszésében. A nézők azonban nem csak a jegyvásárlással járultak hozzá a Webszínház munkájához, de azzal is, hogy írtak és beszéltek róluk, valamint a legfontosabb, hogy támogatták a kampányt.
László azt figyelte, hogy mi zajlik a kultúrában, mikor elkezdődött a pandémia, és ebből jött az ötlet: egy új művészi ág megalapítása, amit a későbbiekben is érdemes továbbadni az utókornak. Ehhez felkért 37 kortárs írót, többek közt Nádasdy Ádámot és Erdős Virágot, hogy írjanak 20-30 perces mini drámákat, amiket Shakespeare művei inspiráltak. Ebből az ötletből igen izgalmas művek születtek, ami hatalmas lehetőség a magyar színházi életnek is, legyen az alternatív szféra vagy közszínház. A lényeg, hogy minden szegmensből szívesen vesznek részt a színészek a darabokban. Az emberek dolga már csak az, hogy jegyet vegyenek az új honlapjukon, a webszinhaz.com-on, majd megnézzék a dráma-feldolgozásokat. Az adás végén betekintést nyerhettünk az első évad 12 részének előzetesébe is, valamint a drámák hangulatát is átélhettük.
Ha Neked is fontos a magyar kultúra, akkor tegyünk együtt érte, és építsünk közösen globális nézőteret! Most, aki minimum 2000 forinttal támogatja a kampányt, jegyet nyerhet egy Shakespeare előadásra!
*Syrius
Toma Zoltán | Syrius
Ezután Toma Zoltánt, a SYRIUS kampánygazdáját láthattuk vendégül végre személyesen is a Tőkeportál Kanapéján, aki az előző heti bejelentése óta gőzerővel dolgozik a kampányindítás előkészítésén.
Zoltán a SYRIUS-TECH alapítója, ahol hegesztés- és vágástechnikai gépekkel és hegesztéstechnikai fejlesztésekkel, valamint ezeknek a piacra vitelével foglalkoznak, jelenleg elsősorban Magyarországon, de nemzetközi piacon is jelen vannak. Zoltán tapasztalatai szerint az elmúlt időszakban brutálisan megnövekedett a kereslet az irányukba és pont emiatt is döntöttek úgy, hogy tőkegyűjtés céljából közösségi finanszírozási kampányt indítanak a Tőkeportálon.
A SYRIUS egy 21 éves vállalkozás, tehát már nem minősül tipikus startupnak. Ügyfeleik köre rendkívül széles: a járműipartól kezdve a szerszám- és gépgyártáson keresztül az energetikai iparon át a vegyiparig minden a vevői felületükhöz tartozik, hiszen, ahogy Zoltán mondta, mindenhol, ahol fémről beszélünk, ott azt vagy csavarozzák, vagy a hegesztik. Zoltán kiemelte, hogy mindig arra törekedett, hogy a partneri és vevői hálózatuk vegyes legyen, tehát kicsi, közepes és nagy cégek is csatlakozzanak hozzájuk, hiszen ez képes a cégnek egyfajta stabilitást is adni.
A vállalkozás piaca egy B2B piac, és bár sok a szereplő itt, a piaci osztottság az nem jelentős. Elsődleges versenytársaik itthon az olyan európai nagymárkák, mint például a Fronius, az ESAB vagy a Migatronic. Amiben a SYRIUS hozzájuk képest magasan kiemelkedik az a kiváló ár-érték arány. Olyan gépeket állítanak elő, amik ugyanazt tudják, és ugyanúgy csúcs és modern technológiával bírnak, mint versenytársaiké, viszont hozzájuk képest féláron, vagy akár harmadáron értékesítik termékeiket. Többek között emiatt lettek ennyire népszerűek a piacon, és ezért néznek továbbra is fényes jövő elé.
Zoltán azt is elmondta, hogy elsősorban kapacitásnövelés miatt keresnek tőkét. Jelen pillanatban is beleütköznek abba a problémába, hogy csak nehezen tudják kiszolgálni a megnövekedett vevői igényeket. Ezt többféleképpen is próbálják orvosolni, de a felgyorsult piac megkívánja, hogy a vevőket azonnal ki tudják szolgálni, így a készletek feltöltése és növelése miatt mindenképpen szükségük van tőkére.
Még folyamatban van az induláshoz szükséges anyagok elkészítése, de pár héten belül elindul a SYRIUS kampánya! Addig is iratkozz fel a kampányra, hogy minél hamarabb értesülj a legújabb információkról, hogy megkaphasd a korán kelőknek járó kedvezményeket!
*DoBox
Molnár Máté | DoBox
Zoltánt már egy rutinosabb kampánygazda, Molnár Máté, a DoBox kampánygazdája követte. A DoBox az Apple eszközök kedvenc kiegészítője, hiszen ez a hiányzó összekötő kapcsolat, ami teljessé teszi az Apple eszközöket és megnyitja a zárt rendszereket.
Máténak jó indoka volt arra, hogy ne személyesen látogasson el a HUB55-be, hanem online jelentkezzen be, ugyanis nemrég megnyerték az iPonNovation versenyét, aminek a fő rendezője, a HRP felajánlotta, hogy megvásárolja a teljes DoBox készletet értékesítés céljából, és ezekért a termékekért ment el Máté a raktárba, hogy minél hamarabb leszállíthassa. A hatalmas készletről fotókat is ígért az érdeklődőknek! Ez az ajánlat jelentős bevételt jelent nekik, ami nagyban hozzásegíti őket ahhoz a célhoz, hogy elindíthassák a DoBox Pro első szériájának gyártását, amihez a kampányukkal 50 millió forintnyi befektetést keresnek.
A HRP segítségével együtt egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy egy nagy disztribúciós hálózatba bekerüljenek, hiszen a HRP 3500 viszonteladói partnerrel rendelkezik, akik forgalmazni fogják a jelenlegi és jövőbeli termékeket. Ez számukra sales szinten óriási mérföldkövet jelent, hiszen az üzleti tervbe korábban leírt számokat nem csak hogy tartani fogják, de túl is tudják szárnyalni. Korábban is voltak próbálkozások csehországi disztribúciós partnerekkel, ezek viszont elakadtak, hiszen nehéz elnyerni a nagy hálózatok kegyeit, éppen ezért jelent ez a megállapodás hatalmas büszkeséget a DoBox csapatának.
További jó hír mindazoknak, akik érdeklődnek vagy előregisztráltak a kampányukra, hogy a nyílt szakasz elindulásának már semmi akadálya! Jelenleg a vezető befektetővel véglegesítik a term sheet-et, majd indul a nyílt kampány, amiről természetesen mindenkit tájékoztatni fogunk.
Máté azonban felhívta a figyelmet a zárt szakaszban érvényben lévő akcióra: aki zárt szakaszban fektet be, 5% kedvezményt kap a részvények árából. Éppen ezért, most érdemes befektetni, hiszen az ajánlatnak hamarosan vége!
*Sztárüzenet
Nyics Viktor | Sztárüzenet
Nyics Viktor, a Sztárüzenet kampánygazdája Londonból jelentkezett be online, hiszen a kampányt ő Angliából képviseli, míg Csobán Éva Magyarországról.
A kemény munka meghozta eredményét, és nemrég bejelentették, hogy elindult a kampány zárt szakasza, amiben az előregisztráltak kapnak részletes tájékoztatást a kampányró, valamint a többi megvalósítandó projektről, hiszen a Sztárüzenet csak az első téglája annak a hídnak, amit építenek az alkotók és a vásárlók közé.
A videórendelések pedig zavartalanul folynak, annyi különbséggel, hogy a megrendelőknek köszönhetően egyre kreatívabb kérések születnek! És ha már a kreatívságról esett szó, Viktor megmutatta Csórics Balázs, színművész videóját, amiben a Tavaszi szél dallamára elénekelte, hogy milyen egyszerű lépéseken keresztül zajlik a rendelés a honlapon. Csak rá kell nyomni a megrendelés gombra, majd egy email cím és egy jelszó segítségével regisztrálni kell. Ezután meg kell adni, hogy kinek és milyen esemény alkalmából szeretnél üzenni, ezt ki kell egészíteni a fontosabb információkkal a videó tartalmát illetően, és már kész is!
*Blundee
Dengi Marcell és Khaled Hassan | Blundee (Enniakarok.hu)
A Kanapé Pitch végére pedig egy újabb meglepetéssel is szolgálhattunk Számotokra! Hamarosan új kampány indul a Tőkeportálon! Dengi Marcell és Khaled Hassan az Enniakarok.hu új szolgáltatásával, a Blundee-val mutatkoztak be, akik az úgynevezett restaurant technology területét szeretnék megreformálni ötletükkel. Khaled az Enniakarok.hu alapítója, akihez Marci még korábban sales-esként csatlakozott; itt kezdődött a történetük.
Marci elmondása szerint sokat gondolkoztak azon, hogy mi is lenne a megfelelő név új szolgáltatásuk számára. Végül a ’Breakfast, Lunch and Dinner’ hármasból Blundee-nak nevezték el az Enniakarokon belül induló új szolgáltatást.
Ezután érdekes háttérinfókat tudhattunk meg a Blundee indításának hátteréről is. Khaled és Marci a pandémia idején hónapokon keresztül azon dolgoztak, hogy segítsék az éttermek működését, és támogassák online digitalizációjukat, amit az Enniakarok.hu-val részben sikerült is megvalósítaniuk. Viszont az éttermekkel kapcsolatosan olyan további problémákkal szembesültek, amik megalapozták új ötletüket. Marci szerint ilyen volt például, mikor augusztus 20-án barátaikkal elmentek egy étterembe, és alig tudtak asztalt találni, rengeteget kellett várniuk a pincérre, sőt, még a fizetést sem tudták szétosztani egymás között. Ekkore néztek össze Khaleddel, és döntötték el, hogy az online házhozszállítás mellett, az éttermek offline világának digitalizációját is el szeretnék indítani. Ezután kezdtek el keményen dolgozni az Enniakarok részeként induló Blundee szolgáltatás megtervezésén, amit nagyban segített, hogy az étteremkezelő rendszerek programozása már korábban megkezdődött az Enniakarok.hu révén, és sok mindent fel tudtak erre építeni.
A Blundee egy olyan szolgáltatás lesz, aminek célja az éttermek offline digitalizációja által a folyamatok felhasználóbarátabbá és egyszerűbbé tétele. Khaled szerint úgy kell elképzelni, hogyha például megyünk a Bazilika mellett vasárnap a párunkkal és úgy döntünk, hogy be szeretnénk ülni egy étterembe, akkor egyszerűen tudunk majd éttermek közül válogatni, pl. stílus, helyszín és távolság szerint, illetve asztalt tudunk foglalni akár későbbi időpontra is, és azt is megadva, hogy pontosan hány fővel szeretnénk beülni az adott helyre.
A Blundee mellett az Enniakarok ételházhozszállítási része természetesen zavartalanul működik a háttérben, hiszen abban is van még rengeteg potenciál, azonban elsősorban Marciék most a Blundee-ra fókuszálnak. A piaci helyzet azt mutatja, hogy a pandémia után az emberek sokkal inkább az érintésmentes és találkozásmentes lehetőségeket keresik minden területen, tehát jól üdvözölnének egy ilyenfajta piaci változást is.
A kampány során bevont tőkét a piacra lépésre, terjeszkedésre, a vállalkozás fejlesztésére és marketingtevékenységre szeretnék majd fordítani.
Ha felkeltettük az érdeklődésedet, és te is szívesen csatlakoznál az éttermek digitalizációs forradalmához, akkor regisztrálj elő Az Enniakarok Blundee kampányára az elsőbbségi hozzáférés érdekében!
Szeretettel várunk mindenkit a következő Kanapé epizódon, amely november 10-én kerül megrendezésre, és ahol vendégünk lesz Kölkedi Krisztián, Fuchs Balázs és Várdy Zoltán.