#TŐKEPORTÁL BLOG
Egészségtudatosság, fenntarthatóság, NASA és Shakespeare – jelenetek a 15. Kanapé Pitchről
*BESZÁMOLÓ
Bedő Beatrix, az Impact Hub Budapest alapítója nyitotta meg az estét, aki évtizedes felsővezetői tapasztalattal, egy szakmai kiégést követően fordult a startup-ökoszisztéma felé, ahol angyalbefektetőként (is) tevékenykedik. De mi az üzleti angyal szerepe a befektetésben? Bea számára fontos a projekthez való személyes kötődés, valamint az impact és a fenntarthatóság kérdése. És hogy érdemes az angyalbefektetésre tekinteni? Mintha a befektetésre „rátennénk a fedőt”, vagyis tudni kell kicsit elengedni a pénzt. És mi a legfontosabb egy startup életében? A közösség, a fenntartható vállalkozás építése és a krízishelyzethez való rugalmas és gyors alkalmazkodás. Ebben segíti a csapatokat az Impact Hub, amely belvárosi lokációjával, és olyan partnerekkel, mint az impact befektetéseiről híres Ashoka Partners.
Mit csinál egy startup stúdió? Bohner Tamás, a Drukka alapítója mesélt a jó gyakorlatokról, a korai fázisú startupokra koncentráló megoldásaikról és a startup studio methodology-ról. 2011-s alapításától kezdve Drukka az ötletfázistól a második körös befektetésig kíséri útján a startupokat, eddig 644 M ft-ot fektettek be 10-100 milliós ticketekben, elsősorban a technológiai vállalkozásokba. A stúdió egyszerre több korai fázisú vállalkozást fejleszt, így megosztva a költségeket, feladatokat, egy fenntartható modellt működtetve. Emellett számos partnerrel dolgoznak együtt, és egyetemi együttműködéseik vannak, hogy a lehető legnagyobb hozzáadott értéket tudják biztosítani a portfóliócégeiknek, így képzéseket, fejlesztési programokat is szerveznek. Tamás is kiemelte a fenntarthatóság fogalmát – amely ebben az esetben elsősorban a pénzügyi fenntarthatóságot jelenti. Jusson el a startup minél hamarabb a cash flow pozitív működésig, és utána társbefektetőkkel együtt tudnak realizálni egy magasabb cégértéket.
A COVID-19 járványhelyzet alatt született meg Turcsán Tamás fejében a Restart2020 ötlete. A folyamatosan növekvő kezdeményezés a szakma legjobbjait tömöríti – többek között a Tőkeportál partnerségével is –, nemzetközi célokkal. Az ötlet- és startupversenyben résztvevők a Pozi platformján keresztül tudnak regisztrálni. A következő pedig Kanapé Pitchen részletesen is bemutatjuk a közösen tervezett közönségdíjat is!
*INFRATRAINER
Az Infratrainer kampánya kapcsán Pongrácz Ferenc, a Tungsram innovációért felelős ügyvezető igazgatója az együttműködéséről beszélt. A Tunsgram és az Infratrainer kft által közösen létrehozott Infratrainer Global Zrt, amelynek tervezett kampányát itt már többször bemutattuk, most a válságra való tekintettel olyan üzleti modellt dolgozott ki, amely a bérleti konstrukcióra helyezi a hangsúlyt – a fitnesz stúdiók ezt már igénybe is vehetik. Az eddig eladott mintegy százötven gép után most már a Smart verziót helyezik üzembe, amelynek piacralépését fogja a kampány megtámogatni. Sándorfi Zoltán CEO kiemelte, hogy a magyarországi tevékenységük tesztpiac, alapvetően a nemzetközi piac meghódítása a cél, kiaknázva a Tunsgram nyújtotta nemzetközi hozzáférési lehetőségeket is.
Jelenleg már több mint 20 érdeklődővel folynak tárgyalások a bérbeadásról, a régebbi típusú gépekből pedig több mint 150 darabot adtak már el.
*NATURAI-IDA
A NaturAI-IDA csapatát erősíti Stolczenberger Andrea kommunikációs szakember. Számára a közös munka és az IDA missziójának személyes jelentősége is: vegetáriánusként napi szinten találkozik az étrend-kiegészítők problémájával, a rengeteg, egymásnak ellentmondó információval, és éppen a NaturAI csapatához való csatlakozása döbbentette rá, mekkora szüksége lenne ezen a téren szakértő és gyors segítségre. Miben látja Andi a befektetés jelentőségét? Kiemelte a női impact startup fontosságát, az elkötelezett és szakmailag maximálisan felkészült csapatot, a fix piac adta lehetőséget, és azt, hogy az IDA valós problémát old meg, amit egyre többen észlelnek.
Az IDA – Andihoz hasonlóan – bárkinek tud majd segíteni, aki az étrend-kiegészítőkkel találkozik vagy foglalkozik: vásárlónak, forgalmazónak és gyártónak is.
*PULI SPACE
A Puli Space Technologies csapata 10 éve dolgozik azon, hogy Magyarország is jelen legyen az űrkutatásban. A vállalkozás legfrissebb sikere a NASA fődíja, amelyet a Holdon található víz mérésére szolgáló eszközükkel a napokban nyertek el – osztotta meg a jó hírt a közönséggel dr. Pacher Tibor.
A múlt héten indított kampánnyal pedig egy örökérvényű magyar sikernek szeretnének emléket állítani: az Aranycsapat emlékét szeretnék megőrizni egy ún. téridő plaketten a Földön és a Holdon is. Az út pedig már le is van fixálva, az Astrobotic hajóján már bérelt helye van a plakettnek. Ehhez a galaktikus történethez csatlakozhat most mindenki a kampány támogatásával!
*TRIP
A TRIP a közösségi finanszírozás segítségével úttörő kulturális tevékenységet indított: 43 országban, 100 millió ember látta az elmúlt hónapokban a karantén-, majd webszínház előadásait. Jelenleg a 37 epizódból álló Shakespeare/37 izgalmas, exkluzív helyszínen forgatott sorozaton dolgoznak, de a Jelenetek egy háztartásból c. sorozatukról a New York Times is írt. A drámasorozat első darabja a Hamlet lesz, főszereplője Jordán Tamás és Hegedűs D. Géza, a munka július végén kezdődik, szeptemberben pedig már mindannyian élvezhetjük az eredményt – főként, ha mi magunk is a történet részeseivé válunk támogatóként!