Állami, magán, angyal, kocka, közösségi? – az induló vállalkozások vezetőinek számos szempontot kell mérlegelniük, hogy a megfelelő finanszírozási formát válasszák a vállalkozásuk számára, ami nem mindig egyszerű feladat.
Ezt a kérdéskört járta körül Molnár Klaudia, a Tőkeportál Zrt. elemzője a 2018. december 4-én a Kaposvár Startup Lab programsorozat keretében tartott előadásával. A Kaposvár Startup Lab az INPUT Program és a Kaposvári Egyetem kollaborációjával jött létre; célja, hogy az egyetemisták és a helyi érdeklődök, ötletgazdák körében bemutassa és népszerűsítse a startup világot és bátorítsa a fiatokat arra, hogy saját vállalkozást indítsanak.
Az előadás során az Egyetem hallgatói választ kaphattak arra a kérdésre, hogy a vállalati életciklus egyes szakaszaiban milyen pénzügyi lehetőségek állnak ma Magyarországon a vállalkozók rendelkezésére, különös figyelmet szentelve a korai fázisú vállalkozások számára elérhető finanszírozási formákra.
A különböző finanszírozási lehetőségek ismertetése mellett szó esett arról is, hogy milyen elvárásokat támasztanak a befektetők az induló vállalkozások felé, illetve a résztvevők azt is megvitatták, milyen tartalmi elemek szükségesek a befektetők meggyőzésének fő eszközének, az ún. pitch-nek az összeállításához. Végül a közösségi finanszírozási kampányok indításának rejtelmeibe nyerhettek betekintést a hallgatók, ami számos sikeres vagy kudarcba fulladt kampány példáján keresztül került illusztrálásra.
Az egyetemisták az előadás segítségével számos hasznos információt szerezhettek a vállalatok finanszírozásáról, amit később a gyakorlatban is hasznosíthatnak, ha a vállalkozói életforma mellett döntenek.