Mindent egy helyen a Melon kampányról
Podcastek, befektetői találkozó összefoglalók, hírlevelek
2024. szeptember 30.
Tőkeportál saját tartalom
Virtuális kanapénk aktuális vendégei Prémecz Gergő, a Melon alapítója és vezetője, valamint Berecz Nóra, az operatív vezető. Ők mesélnek nekünk a frissen indult Melon kampányról, amely izgalmas új lehetőségeket nyit meg a kis- és középvállalkozások (KKV) számára a munkaerő toborzás terén.
Főbb pontok és a beszélgetés összegzése:
- Prémecz Gergő, a Melon ötletgazdája, hosszú múltra tekint vissza az IT és HR-tech területen, több mint két évtizedes tapasztalattal a szoftverfejlesztésben és csapatvezetésben. Kiemelte, hogy a Melon ötlete abból az egyre nagyobb kihívásból született, amely a KKV-k munkaerő-piaci helyzetéből adódik. Az elmúlt években a nagyvállalatokhoz képest a kisebb cégek jelentős hátrányba kerültek, hiszen a toborzásuk költségesebb és sokkal kevésbé hatékony, mivel nincs elegendő erőforrásuk professzionális HR-es csapatok fenntartására.
- A Melon erre a problémára kínál megoldást egy teljesen automatizált toborzó alkalmazással, amely radikálisan leegyszerűsíti a felvételi folyamatot. Az applikáció lehetővé teszi, hogy a KKV-k ugyanazokat a modern technológiákat használják, mint a nagyvállalatok, de jóval kedvezőbb áron és sokkal gyorsabban. Gergő elmondta, hogy az applikáció MVP verziója már 5-6 éve elkészült, és azóta folyamatosan fejlődött. Tavaly januárra pedig piacéretté vált, azóta már több mint 2000 magyar vállalkozás használja.
- A Melon egyik legnagyobb erénye, hogy nem igényel szakképzett HR-szakembereket. Az applikáció képes a toborzási folyamat minden lépését automatizálni: a pozíció meghatározásától kezdve az álláshirdetés megírásán keresztül, egészen a megfelelő jelöltek kiválasztásáig. A rendszer integrálja a legnagyobb állásportálokat és közösségi média felületeket, mint például a LinkedIn és a Facebook, így biztosítva, hogy a munkaerőpiac teljes spektrumából gyűjthessen jelölteket. Az applikáció bérsáv-ajánló funkciót is tartalmaz, amely megkönnyíti a KKV-k számára a megfelelő bérezési ajánlatok meghatározását.
- Berecz Nóra, a Melon operatív vezetője, elmondta, hogy az applikáció mögötti csapat összetétele is egyre bővül, mivel folyamatosan növekszik az ügyfélbázis. A kezdetekben csak néhányan dolgoztak a projekten, de azóta a csapathoz csatlakozott két értékesítési kolléga, István és Bence, valamint Luca, aki a napi operációban támogatja Nórát. Nóra kiemelte, hogy a közvetlen, személyes kapcsolatfelvétel az ügyfelekkel alapvető szerepet játszik a sikerükben. Az értékesítési csapat személyes bemutatókat tart a potenciális ügyfeleknek, ahol részletesen megmutatják az applikáció működését, és segítenek az első kampányok elindításában.
- Az ügyfélkapcsolatok fontosságát is hangsúlyozták, mivel a Melon számára elengedhetetlen, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjék az ügyfelek igényeit, és segítenek nekik a toborzási folyamatban, ahol szükséges. Ez az erőfeszítés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a platform elérje jelenlegi sikereit. Nóra például elmesélte, hogy Luca, az egyik legújabb csapattag, aktívan nyomon követi az ügyfelek kampányait, és biztosítja, hogy minden zökkenőmentesen menjen.
- A Melon a jövőben jelentős európai terjeszkedést tervez, elsőként a német nyelvű piacokat (DACH régió) célozva. Gergő kifejtette, hogy a Melon technológiai újítása nem csak Magyarországon, hanem egész Európában egyedülálló, mivel hasonlóan teljesen automatizált toborzó szolgáltatás máshol sem érhető el. A következő lépésként egy adaptált verziót fejlesztenek a német piacra, amely nyelvi és jogi szempontból is illeszkedik az adott ország igényeihez. Gergő hangsúlyozta, hogy a német piac meghódítása kulcsfontosságú a Melon számára, mivel ez egy „blueprintként” szolgálhat a további európai terjeszkedéshez.
- A Melon célja, hogy 3-5%-os piaci részesedést érjen el a magyar piacon az elkövetkező másfél évben, és ezt követően további európai piacokra lépjenek be, például az Egyesült Királyságba és Olaszországba. Gergő szerint a Melon hosszú távú tervei között az is szerepel, hogy a cég unikornissá váljon, ami azt jelenti, hogy több mint egymilliárd dollár értékelést érjen el. Ez természetesen ambiciózus cél, de a Melon csapata úgy véli, hogy az egyedülálló technológia és a gyors terjeszkedés révén elérhető.
- Nóra elmondta, hogy a visszatérő ügyfelek és a pozitív visszajelzések folyamatosan erősítik őket abban, hogy jó úton haladnak. Kiemelte, hogy a Melon olyan könnyen használható felületet biztosít, hogy az ügyfelek az első bemutató után általában már önállóan tudják használni az applikációt. Ez különösen fontos a KKV-k számára, ahol nincs elegendő idő és erőforrás a bonyolult HR rendszerek kezelésére.
Összefoglalva, a Melon története nem csupán egy sikeres startupé, hanem egy forradalmi megoldásé, amely új korszakot nyit a KKV-k munkaerő-toborzásában. Gergő és Nóra egyértelmű jövőképet vázoltak fel, amelyben a Melon nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában vezető szerepet fog betölteni a HR-technológia területén.
Köszönjük, hogy velünk tartottatok ebben az epizódban! Külön köszönet Gergőnek és Nórának, hogy megosztották velünk a Melon sikereinek és jövőbeli terveinek izgalmas részleteit.
Nézd vissza a befektetői találkozókat itt:
Kövesd a Melont a közösségi médiában is
Olvasd vissza legutóbbi hírleveleinket: