Mit kell tudni a Fishinda növekedési stratégiájáról.
Tőkeportál saját tartalom, 2023.03.14.
#NÖVEKEDÉS
A Fishinda mobilalkalmazás 2017-ben lépett a piacra, amely mára lassan eléri a 300 ezer felhasználót. Az első év végére elért 30 ezer felhasználóhoz képest ez évi átlagos 55%-os növekedésnek felel meg!
A magyar horgászok harmada már minket használ és bár itthon is van még hova növekedni, de az igazi cél a külföldi terjeszkedés. Ma már több ezres bázisunk van a környező országokban, és Bulgáriában is.
Célunk, hogy fenntartsuk a jelenlegi növekedési pályát és éves 50%-os átlagos növekedéssel számolva 2027-re elérjük az 1,9 millió felhasználót. Az európai terjeszkedési terveket megfejeljük még az USA-beli terjeszkedés lehetőségével is.
Az eddigi gyors terjeszkedés a jó funkcióknak, és a marketingnek köszönhető:
- A marketplace-en a felhasználók az applikációban összegyűjtött adatok alapján tudnak az adott terepen már bizonyított horgászfelszerelést, csalit és egy egyéb kiegészítőket egyszerűen vásárolni.
- Tulajdonostársunk és partnerük a Tematic Media Group, akik segítségével a Fishing&Hunting csatorna média elérhetőséget felhasználva széles tömegekhez tudunk eljutni.
#BEVÉTELEK
Bevételeinket több lábon álló üzleti modellünknek köszönhetően több csatornán keresztül realizáljuk:
- a marketplacen keresztül történő vásárlások utáni jutalék a teljes bevétel 48%-a;
- az alkalmazáson belüli hirdetésekből a teljes bevétel 25%-a származik;
- az alkalmazáson belüli pro előfizetők havidíja szintén jelentős összeg, a teljes bevétel 27%-át teszi ki.
Ezen kívül minden évben részt veszünk az IBCC-n, azaz a világ legnagyobb pontyhorgász versenyének balatoni szervezésében is az informatikai háttér biztosításával.
- Az első teljes üzleti évet nézve 2018-ban, 21 millió Ft-os árbevétellel és 3,5 millió Ft-os adózott eredménnyel zártunk.
- 2021-re megdupláztuk a kezdeti árbevételünket, 45 millió Ft-tal zártunk. Ez 2022-ben 60 millió Ft-os árbevétel mellett 3,5 millió Ft-os profitot eredményezett. A tavalyi évben teljesen új UI-t készítettünk, kidolgoztuk a fejlesztési tervet és felkészítettük a marketplace-t az európai terjeszkedésre.
- A 2023-ban a terjeszkedési tervek miatt negatív eredménnyel számolunk, ami 2024-re ismét pozitívba fordul, ekkora már 130 milliós árbevétellel kalkulálunk, amely a felhasználószámmal együtt dinamikusan növekedve 2027-re 740 milliós árbevételt és 390 milliós adózott eredményt vetít előre.
#CÉLPIAC, TŐKEFELHASZNÁLÁS
Európában csak a horgászfelszerelés-kereskedelmi ágazat forgalma megközelítőleg 2 milliárd euró.
A mostani forrásbevonással a cél, az elkészült tervek és fejlesztések mielőbbi és minél gyorsabb implementálása az európai piacon. Ehhez keresünk minimum 100 millió Ft-ot, amelyet 80%-ban a nemzetközi terjeszkedésre és az elkészült funkciótervek megvalósítására költenénk, a fennmaradó összeget pedig csapatbővítésre és folyamatoptimalizálásokra szánjuk.
Az exit kapcsán a kezdetektől fogva kimondottan cél, hogy felvásárlási célpontja legyen a Fishinda hasonló üzleti modellel működő nagyobb nemzetközi tech cégeknek a régióban történő terjeszkedése érdekében. Ennek relevanciáját jól mutatja, hogy az amerikai Fishbrain nemrég vásárolta fel a Fishrules-t, egy hasonló 700 ezer felhasználóval rendelkező appot. A Fishinda nagy előnye az európai jelenlét és az édesvízi horgászatra specializálódás, amely nincs meg a legnagyobb amerikai szereplőnél.
#CSAPATUNK
Fő hobbink a horgászat, viszont korábbi munkatapasztalataink megmagyarázzák érdeklődésünket a digitális felületek iránt.
Az alapítók, Attila és Viktor útjai 2012-ben találkoztak egy feltörekvő műszaki áruházlánc vezetői csapatában. Felismerték, hogy az itt szerzett tapasztalatokkal digitális úttörők lehetnek a horgászat területén.
Kovács Attila a Cora és Auchan marketing vezetőjeként egy évtizedet dolgozott nagyvállalati környezetben,
Pásztor Viktor az ország egyik legnagyobb IT nagykereskedőjénél dolgozott sales területen.
S nemcsak az alapítók, hanem szakmai befektetők is hitelesítik a Fishinda koncepcióját: Az Energofish vállalta a vezető befektető szerepét, Szabó Bence világbajnok horgász közgazdász is missziójának tekinti a Fishinda által képviselt ügyeket.
- Az Energofish Kelet-Európa és Magyarország egyik legnagyobb horgászfelszerelés-gyártója és forgalmazója. Piaci sikereiket több mint 150 fős elkötelezett csapatunknak, beszállítóinknak és partnereinknek köszönhetik. Már jelenleg is országos lefedettségű partnerbolt hálózattal rendelkeznek, és nem titkolt céljuk, hogy termékei minden európai horgász ládájában megtalálhatók legyenek, ezért törekvései beleillenek a Fishinda terjeszkedési terveibe.
- Nemrégen Szabó Bence világbajnok sztárhorgász is csatlakozott a Fishinda befektetői táborába. A közgazdász végzettségű profi pecás kiváló befektetésnek tartja a Fishindát. Te is Követheted naplóját Facebookon is!
És végül, de nem utolsósorban: álljanak itt a rendkívüli kampánykedvezmények a befektetés mellé😊
Mindenki, aki márciusban befektet, március 17-19 között megrendezett Horgászshow-ra belépőt kap! Személyesen fogunk köszönteni a standunknál! 🙂
És az 5 millió Ft feletti befektetésben gondolkozók 30% cégérték-kedvezményt kapnak befektetésükből. 5 millió Ft befektetés esetén járó 10 000 db részvény mellé további 3 000 db-ot kap az alapítók részesedéséből.
Hogyan hozd létre a befektetői profilodat a Tőkeportálon?
A profilod hitelesítésére jogszabályi okokból van szükség, hiszen névre szóló részvényekhez fogsz jutni. Ahhoz, hogy be is tudj fektetni a kampányba mindenképpen hozd létre befektetői profilodat. Ezt a Tőkeportálon egyszerűen és otthonról elvégezheted, online. A nagyjából 10 percet igénybe vevő folyamat során szükséged lesz
- egy-egy fotóra a személyi igazolványod mindkét oldaláról,
- a lakcímkártyád lakcímet igazoló oldaláról (amelynek a hitelesítést végző integrált szoftver leírásában szereplő információ ellenére, nem kell 3 hónapnál frissebbnek lennie), és
- egy szelfire, amelyen tisztán látszódik az arcod és az arcképed a személyi igazolványról.
A hitelesítés után már teljes rálátásod lesz a kampányokra és a fórumon is tehetsz fel kérdéseket.
A GyIK rovatunkban minden felmerülő kérdésedre megkapod a választ, itt segítségként pedig a linkre kattintva megtalálod a hitelesítéséhez szükséges lépéseket!
Ahhoz, hogy befektetővé válj, el kell készítened a befektetői profilodat, ami egy befektetői tudásteszt, illetve a kockázatviselési szimuláció kitöltéséből áll. A befektetés folyamatáról ide kattintva találsz információkat!
Fektess be te is a horgászat jövőjébe és legyen ez életed nagy fogása! 🐟