#TŐKEPORTÁL
Találj tőkét a Tőkeportálon! I Design Hét Budapest 2019 | 2019.10.07.
Az eseményt Szeles Nora, a Tőkeportál üzletfejlesztési vezetőjének bemutatkozó előadása nyitotta. Prezentációjában az érdeklődő designerek és designvállalkozások megismerhették a közösségi finanszírozás történetét és az alternatív finanszírozási formák között betöltött szerepét. Ahogy előadásában fogalmazott, a közösségi finanszírozás különösen előnyös lehet olyan márkák számára, akik saját megtakarításaik után fejlődésükhöz újabb tőkét szeretnének bevonni.
Németh Szabolcs, a wor.my alapítója és márkaigazgatója mutatta be a Magyar Formatervezési Díjjal is jutalmazott terméküket, a „horgászbotok svájci bicskáját”. A közönség megismerhette a termék születésének körülményeit és a designban rejlő egyedi megoldásokat. Szabolcs mesélt arról is, hogy a korábbi Kickstarter- és Indiegogo InDemand-kampányuk során milyen tapasztalatokra tettek szert, és végül hogyan vezetett innen az út a Tőkeportálhoz.
Az este utolsó előadója Bayer Péter, a Beachegg ügyvezetője mutatta be vállalkozásukat. A Halmi Gergő ötletén alapuló termék és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás tökéletes példája annak, hogy egy kreatív szakember megoldását hogyan lehet a megfelelő stratégiával és üzleti gondolkodással vállalkozássá bővíteni. Péter nem csupán a termék tudását mutatta be, de a közönség megismerhette a jelenlegi tőkekereséshez vezető szakmai utat is.
Mindkét bemutatkozó vállalkozás már a kampányelőkészítés (különböző) fázisában van, a Tőkeportál közönsége hamarosan ebben a formában is találkozhat majd velük.
A kerekasztal-beszélgetésben – Szeles Nora, Bayer Péter és Németh Szabolcs mellett – Dr. Kovács Katalin, az Innomine Group vezető tanácsadója és az Altfinator projekt hazai koordinátora, valamint Dr. Zsembery Levente, az X-Ventures Kockázati Tőkealapkezelő vezérigazgatója vett részt. A beszélgetést Nádas-Nagy Kata, a designia.hu alapítója vezette, aki maga is számos tervezővel és márkával dolgozik együtt nap mint nap.
A beszélgetés bevezetőjeként Dr. Kovács Katalin mutatta be az Altfinator kis- és középvállalkozások számára nyújtott szolgáltatásait, kiemelve, hogy az Európai Unió az alternatív finanszírozás területén is nagyon elkötelezett.
Arra a kérdésre, hogy mi lehet egy sikeres közösségi finanszírozási kampány kulcsa, Dr. Zsembery Levente a jó csapatot, a versenytársak ismeretét és az alapos piackutatást emelte ki.
Szeles Nora a befektetési anyagok fontosságára hívta még fel a figyelmet – ezek összeállításában azonban a kampánygazdák számíthatnak a Tőkeportál segítségére is. A nézők soraiból is érkezett kérdés arra vonatkozóan, hogy érdemes-e közösségi finanszírozási kampányt indítani nem egyetlen emblematikus termékre, hanem egy márkára alapozva. Németh Szabolcs és Bayer Péter is azt emelte ki, hogy habár egy-egy termékkel el lehet indulni, a kezdetektől érdemes szolgáltatáscsomagban vagy márkában gondolkodni. Ezt a beszélgetés többi résztvevője is megerősítette, kiemelve, hogy befektetői szempontból különösen is fontos, hogy egy adott terméken túl jól látható legyen a vállalkozás várható fejlődési íve is.
Az esemény első felét egy zártkörű, oldott hangulatú, kötetlen beszélgetés követte, amelyre előzetesen tudtak a közösségi finanszírozás iránt érdeklődő designvállalkozások jelentkezni. A jelenlévő szakértőktől a közösségi finanszírozás menetéről és a Tőkeportál nyújtotta lehetőségekről, a befektetői szempontokról, valamint a kampánygazdai kihívásokról is kérdezhettek Szeles Norától, Dr. Zsembery Leventétől és Németh Szabolcstól.
Az eseményt az Altfinator és a HubHub támogatta.
Az esemény italait a MONYO Brewing és az Ostoros Családi Pincészet biztosította.