#TŐKEPORTÁL BLOG
Testi és lelki egészség a fókuszban – ilyen volt a nyolcadik online Kanapé Pitch esemény
*BESZÁMOLÓ
Az e heti alkalmat egy nagyszerű hírrel nyitottuk: a COVID-19 járvány okozta gazdasági válság kapcsán létrehozott Felajánlásmérő a napokban átlépte a 10 milliárd forintot! Ezt a mérföldkövet a Forbes Magyarországgal együtt ünnepeltük, akik cikkükben foglalták össze a kezdeményezésünk kiemelkedő pillanatait, legfontosabb vagy legizgalmasabb felajánlásait.
A fővárosi startup-ökoszisztéma egyik meghatározó szereplője, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány tevékenységét Szalai Piroska, a kuratórium elnöke mutatta be, aki ezúttal érdekes részletekkel lepte meg a közönséget saját pályafutásával kapcsolatban is. Elmondta, hogy maga is elkötelezett támogatója a startupoknak, vállalkozói tapasztalatával folyamatosan segíti az innovatív kezdeményezéseket. Szívügyével, a női foglalkoztatás témájával is éveken át dolgozott. Az alapítvány – Magyarországon egyedüli – üzleti innovációs cetrumként kapcsolatrendszerrel és mentoringgal támogatja a már piacon lévő startupokat, elsődlegesen a külföldi piacra lépésben. Az elmúlt hónapokban ők is aktívan reagáltak a járványhelyzetre: #restartbudapest néven gyűjtik a kifejezetten startupoknak szóló kezdeményezéseket.
Martyn Eeles Budapesten élő startup mentor, üzletfejlesztési szakértő nemzetközi tapasztalatairól mesélt: az Egyesült Államoktól Magyarországig segített már induló vállalkozásoknak, és „normál helyzetben” havi egy hetet a Szilíciumvölgyben tölt, hogy USA-beli befektetőket szervezzen magyar startupoknak. Véleménye szerint a customer experience jelenti ma az egyik legnagyobb előnyt egy startup számára, amely jó kiinduló alap lehet a tőkebevonás tervezésekor is. Ugyancsak az USA piacralépését tudja segíteni dr. Varga Miklós, a Floridában közjegyzőként tevékenykedő szakértő, aki számos magyar vállalkozást segített már a tengerentúlon. Piroskáék mellett mindketten rendelkezésre állnak startup fogadóórákkal.
Ugyancsak az USA piacralépését tudja segíteni dr. Varga Miklós, a Floridában közjegyzőként tevékenykedő szakértő, aki számos magyar vállalkozást segített már a tengerentúlon. Piroskáék mellett mindketten rendelkezésre állnak startup fogadóórákkal.
*NATURAI-IDA
A NaturAI kampánya ismét egy befektető bemutatkozásával erősített: Dintsér Andrea üzleti mentor és marketingszakember ezúttal az etikusság fontosságát emelte ki. Ez az IDA központi üzenete is – emelte ki Lapusnyik Nóra: válasszunk tudatosan, az igényeinknek és szükségleteinknek megfelelően étrendkiegészítőt. Andrea figyelmét is ezzel keltették fel először, hiszen a saját közvetlen környezetében is sokaknál okozott már problémát a nem megfelelő termékválasztás. Befektetőként pedig úgy látja, hogy itthon és globálisan is folyamatosan nő az igény az IDA által nyújtott szolgáltatásra, de a szakértői csapat is erősíti a befektetői bizalmat.
*TRIP
A TRIP hajón futó Első Magyar-Nemzetközi Webszínház itthon egyedülálló kezdeményezés, azonban színházak közösségi finanszírozási kampányindítására találhatunk nemzetközi példákat – ezek közül néhányat Molnár Luca ügyvezető ismertetett. A kampány kapcsán pedig ezúttal Kuttner Ádám fotós avatta be a Kanapé Pitch esemény közönségét a háttérmunka titkaiba. Az eredetileg karanténszínházként indult kezdeményezés talán legemblematikusabb „szereplői” a maszkok és a kábelek, amelyek minden szakmai és művészi munkát kísérték az elmúlt időszakban. Ádám saját fotóival érzékletesen mutatta be azt a heroikus munkát, amit színészek, rendezők, technikusok nyújtottak – és aminek eredménye a világ minden pontján elérhető kulturális élmény. Ennek az élménynek pedig most mindannyian részesei lehetünk, sőt, fel is kerülhetünk a támogatók falára, örökre. 🙂
*PÉCSI ZOO
A Pécsi Állatkert a fajmegőrzés zászlóshajója – mondta el Siptár Dávid igazgató. Ennek keretében 16 faj megmentésében vesznek most is részt, munkájuk elismeréseként pedig tavaly csatlakozhattak az Európai Állatkertek és Akváriumok Szövetségéhez. Kampányuk célja, hogy Pécs is otthont adhasson a veszélyeztetett vörös pandának, valamint részt vehessen a fajmentő programban. Az elmúlt hónapok miatt jelentős bevételkieséssel szembesült az állatkert, így veszélybe került a vörös pandák új kifutójának megépítése is. Társadalmi összefogással az alig 6.000 szabadon élő példány túlélést segíthetjük most!
*LIKEY
A Likey kampányindítása a véghajrába ért! Kőhegyi Csaba CEO néhány apró újdonságot osztott meg ezúttal a közönséggel: megismerhettük az új csomagolást, valamint a befektetői csomagokat is, amely számos izgalmas lehetőséget – exkluzív ágyas pálinka Likey termékekkel, terméktesztelés – nyújt. Emellett a Likey a Pécsi Állatkerttel is együttműködést tervez: a zero waste jegyébe a zöldségek és gyümölcsök nyesedékéből az állatok számára alkalmas eledel közös fejlesztését tervezik, ezzel is erősítve a helyi – ebben az esetben Baranya megyei – ökoszisztémát.
*INFRATRAINER
Újult erővel tért vissza az Infratrainer! Az este zárásaként Sándorfi Zoltán CEO mutatta be az elmúlt hetek háttérmunkájának eredményeit, hiszen a járvány az Infratrainer-szalonok működését is korlátozta az elmúlt időszakban. Mindezek ellenére aktívan tárgyalnak több lehetséges vezető befektetővel, valamint új piacok – fitnesztermek – meghódítását tervezik. A Smart Infratrainer, amely tesztüzemben már Pécsett működik, hamarosan piacra kerül – ennek hazai és elsősorban a nemzetközi, nyugat-európai, törökországi és közel-keleti, valamint oroszországi terjeszkedéséhez és további fejlesztéséhez gyűjti most a vállalkozás a tőkét, a zárt fázisban a feliratkozók tudnak befektetést ajánlani a társaságnak.
Várunk a következő Kanapé Pitch eseményen 2020. június 10-én! Egyik vendégünk ezúttal a hazai kockázatitőke-világ zászlóshajója, a Hiventures vezérigazgató-helyettese, Mikesy Álmos lesz!