#TŐKEPORTÁL BLOG
Mark Zuckerberg ötlete tarol a közösségi finanszírozásban
Anyának lenni sokszor kimerítő – gyermekeik születése után a Facebook-alapító és családja is megtapasztalta, hogy milyen értékes is tud lenni a minőségi alvás. Annak érdekében, hogy felesége éjszakáit könnyebbé és nyugodtabbá tegye, Zuckerberg egy új okoseszközt álmodott meg. Az ötletet meg is osztotta tavasszal a követőivel idén áprilisban, felajánlva annak ingyenes megvalósíthatóságát.
Az örmény származású Grigor Hovhannisyan és cége meglátta az ötletben rejlő lehetőséget és azonnal nekiláttak a termékfejlesztésnek. Néhány hónap alatt a csapat mérnökei eljutottak a prototípusig, a közösségi finanszírozási kampány keretében pedig már előrendelhető a termék.
A Zucklight Sleep Box névre keresztelt „alvó doboz” egy többfunkciós okoseszköz, amely elsősorban azoknak nyújt segítséget, akik az éjszaka során számtalanszor felriadnak, állandóan ellenőrizve, hogy még mennyi idő van hátra az ébresztő megszólalásáig.
Kép forrása: https://www.kickstarter.com/projects/sleep-box/zucklight/description
A kampány kitűzött tőkecélja 5.000 USD volt, amelyet pillanatok alatt össze is hozott a lelkes tömeg. Írásunk megjelenésekor a támogatók száma meghaladta a 3.600 főt, míg a támogatott összeg már a 235.000 USD-hez közelített. Ez a néhány szám – hozzátéve azt a több mint 200.000 főt, aki lájkolta Zuckerberg eredeti posztját – is bizonyítja a közösség erejét: akár egy közösségi médiában megosztott ötlet a közösségi finanszírozás segítségével igazi sikertörténetté válhat.
A Zucklight Sleep Box nemcsak a pihentető alvásban lehet segítség: alkalmas akár három eszköz egyidejű vezetéknélküli töltésére, zenehallgatásra, miközben beépített szenzorainak köszönhetően méri a szoba hőmérsékletét, valamint szén-dioxid- és páratartalmát is. A négy különböző típusú doboz más-más felszereltséggel rendelkezik.
A kampány mögött a The Crowdfunding Formula kommunikációs és marketingcsapata áll.
A cég professzionális szolgáltatásokkal nyújt segítséget közösségi finanszírozási kampányt indító vállalkozások számára. Ügyfeleik között nem egyszer találhatunk akár ezerszeres finanszírozású projekteket is.
A kampánykommunikációt elsődlegesen a különböző oldalakon való megjelenésekre építették: a Product Hunt oldalán júliusban volt a nap terméke, foglalkoztak vele a Dezeen designmagazinon, és a Forbes orosz kiadásában is. A terméknek létrehoztak egy saját Facebook-oldalt, amely a crowdfunding kampány népszerűsítése mellett az egészséges alvás témájával általánosságban is foglalkozik.
Az eszközt egy applikáció egészíti ki. Ezen keresztül lehet a beállítani az alvásritmusunknak megfelelő időzítést, fényerőt, színt. Emellett az egyéb funkciók értesítéseit is az applikáción keresztül kapjuk meg.
A Zucklight nem csupán egy újabb tárgy az okoseszközök egyre bővülő piacán, hanem egy igazán személyes történet is, az igaz szerelem és az édesanyák elismerésének bizonyítéka.
Összességében elmondhatjuk, hogy a Zucklight története klasszikusan követi a közösségi finanszírozás modelljét:
- Adott egy ötlet, melynek megvalósításához tőkére van szükség.
- Azzal, hogy az ötletet marketinggel és kommunikációval megtámogatva (azaz közösségi kampánnyá formálva) nyilvánossá tettek, egyrészt validálták a terméket másrészt azonnal vevőket is szereztek.