#TŐKEPORTÁL BLOG
Startupok, akik jobbá teszik az életünket – ilyen volt a tizenharmadik Kanapé Pitch
*BESZÁMOLÓ
Impact investing és a közösségi finanszírozás kapcsolata témával kezdte az estét Faluvégi Balázs, a Blueopes digitális vagyonkezelési platform alapító CEO-ja. Mit is jelent az impact szó a befektetések összefüggésében? Olyan pénzügyi eredményeket és folyamatokat, amelyek túlmutatnak önmagukon, és pozitív társadalmi hatásuk is van. Ebben az esetben a legfontosabb az integrált szemlélet: a társadalmi, környezetvédelmi és felelős vállalatirányítási (ESG) szempontok keretében a pénzügyi siker nem elsődleges, hanem szerves része a befektetéseknek. Faluvégi Balázs szerint most is valamennyi Tőkeportálon futó kampányban megtalálható az impact hatás is, például az IDA és az Infratrainer egészségmegőrző szerepétől kezdve a Pécsi Állatkert misszióján keresztül a Likey egészségtudatos szemléletmódjáig.
A The Mealplanner klasszikus startup utat járt be az ötéves fennállása alatt: egy táplálkozástervező applikáció ötletével számos versenyen vettek részt, majd a folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően egy befektetővel a hátuk mögött fejlesztettek technológiát – mesélte el az alapító, Michelin Sophie. Mára pedig egy igazi étrenddel és egészséggel foglalkozó startup labbé váltak, immár a befektetői, támogatói oldalon, több sikeres spinoff-fal. Sophie is kiemelte, hogy vállalkozóként és befektetőként mindig fontos szempont az impact is. A MIRA alkalmazásukat már ma is használhatjuk.
*NATURAI-IDA
A NaturAI is erős impact hatásra törekszik: az IDA applikáció a túl sok, vegyes minőségű és nem megfelelő információval ellátott étrend-kiegészítők között szeretné a fogyasztókat, a dietetikusokat, gyártókat és a bioboltokat navigálni. Közülük elsősorban a kereskedőkre és a fogyasztókra fókuszál az IDA pénzügyi modellje. Számukra többféle előfizetési csomaggal, folyamatosan bővülő tudományos háttéranyaggal és többféle funkcióval ad megoldást az applikáció. Mi jellemző erre az ún. LOHAS célcsoportra? Tudatosan választanak, nem csupán az árak alapján, és elsősorban a megbízható információk játszanak szerepet a döntésükben – mondta el Lapusnyik Nóra.
Mellette ezúttal Horváth Péter sales vezető is bemutatkozott, aki korábbi kémiai szoftverekkel foglalkozott, valamint a dm-mel közös pilot projektről is mesélt. Ez három nagy budapesti belvárosi üzletben futott, és az eredmények megerősítették az IDA misszióját is: a boltok munkatársai nem mindig rendelkeznek a megfelelő háttértudással, sokszor jelent gondot az idegennyelv, ill. a vásárlók egyéb egészségügyi szempontjait sem tudják figyelembe venni. Mindezekre megoldást jelenthet az IDA!
*PÉCSI ZOO
Az 1 éves vörös panda ikerpár még Franciaországban él, de a Pécsi Állatkert közösségi finanszírozási kampányának segítségével őszre megépülhet az új kifutó, és hamarosan Magyarországra költözhet ez a különleges, veszélyeztetett faj. Mit kaphatnak azok, akik támogatják a kampányt – túl azon, hogy ők is hozzájárulhatnak az állatkert impact hatásához. Aki 25.000 forinttal támogatja a hét végéig a kampányt, az egy vörös panda plüssfigurával is gazdagabb lehet. A két legbőkezűbb támogató pedig el is nevezheti majd a pandákat!
*TRIP
Milyen szuper ajándékokkal várja a TRIP hajó a támogatókat? Részt vehetsz exkluzív, zártkörű előadáson, vagy a rendezvényedet a hajó Panorámatermében is megrendezheted. De akár az éppen készülő Shakespeare/37 sorozat co-producere is lehetsz! A részletekért és további nagyszerű ajándékokért keresd fel a kampányoldalt!
A Shakespeare/37 sorozat kulisszatitkaiba Varga Miklós rendezőasszisztens avatta be a Kanapé Pitch közönségét. Minden műnek elkészült már a rövidített változata, mindegyik kortárs művészek átiratában, Karafiáth Orsolyától kezdve Varró Daniig. A sorozat epizódjait egy filmes stáb izgalmas, egyedi helyszíneken rögzíti ismert színészekkel, melyek hamarosan megtekinthetők lesznek a TRIP YouTube-csatornáján.
*PULI SPACE
Hogyan kapcsolódik egymáshoz az Aranycsapat és a holdjárót is fejlesztő Puli Space Technologies? Amióta a Google Lunar X Prize híres versenyén együtt nyertek, együtt is dolgoznak az USA-beli Astrobotic-kal, akik a tervek szerint jövőre eljuttatják a saját szondájukat a Holdra. A Puli csapata is, akik ezzel az úttal az Aranycsapatnak kíván örök emléket állítani egy tér-idő plakettel. A támogatók ehhez a nagyívű vállalkozáshoz segíthetik most hozzá őket: az emlékplakett gyártási költségei mellett egy magyar űrmérnöki vállalkozás fejlődését is segíthetik. Emellett céljuk, hogy – egyfajta impact hatásként – az űrrel kapcsolatos tevékenységekre felhívják mindannyiunk figyelmét, hiszen habár távolinak tűnik, valójában mindannyiunkat érintő történet ez.
Várunk a következő Kanapé Pitch eseményen július 15-én!