#TŐKEPORTÁL BLOG
Sztárvendéggel folytatódott a Karantén Pitch sorozat!
*BESZÁMOLÓ
Ismerjétek meg a befeketés-célú közösségi finanszírozást, így végre ti is befektethettek hazai startupokba! És soha nem volt aktuálisabb, hogy a társadalmi problémákra is reagáljunk: vegyetek részt a támogatás-célú kampányokban is!
A hazai startup-ökoszisztéma több jelentős szereplője mutatkozott be az esemény elején. Dintsér Andrea üzleti mentor, a YourStory.hu alapítója tapasztalatával számos startup sikerre vitelében vett már részt a Design Terminal és a Nők/Üzlet/Angyalok Egyesület keretében – az IDA és a Likey kampánynak is a tanácsadója. Kiemelte, hogy a startupok számára a legfontosabb, hogy validált piaci igényeket elégítsenek ki. Kovács Péter, a főváros startup-ökoszisztémájának egyik legfontosabb eseménye, a Startup Safari Budapest alapítójaként osztotta meg alapítói történetét. Az idei sorozatnak is szembe kellett néznie a járványhelyzet okozta kihívásokkal – végül Magyarország történetének legnagyobb, több, mint 1800 résztvevős online konferenciáját hozták létre olyan nemzetközi partnerekkel, mint a Cisco. A szervezés számos akadályba ütközött, a tengeralatti kábelek is szerepet kaptak. Elmondta, hogy az esemény utólag visszanézhető a Facebookon. Mellettük Déri Viktor, a hazai tőkepiaci és befektetési szakértő osztotta meg több évtizedes szakmai történetét.
*TRIP
A TRIP Első Magyar Karanténszínház kampányának bemutatkozóját ezúttal is egy sztárvendég tolmácsolta. Duda Éva Imre Zoltán-, Lábán Rudolf- és Harangozó Gyula-díjas koreográfus, rendező, számos hazai és nemzetközi sikerdarab alkotója mesélt arról, számára miért fontos a TRIP kampánya és a társadalmi összefogás. Éva szakmai élete szorosan összefonódik azzal a Merlin Színházzal, amelynek legsikeresebb időszaka a kampánygazda, Magács László igazgatásához kötődik– kettejük együttműködése azóta is töretlen, így ad elő rendszeresen a TRIP hajón is a Duda Éva Társulat. Ahogy Éva kiemelte, a TRIP hajó minden tekintetben egyedülálló: a helyszín, a programok sokszínűsége és összművészeti jellege is páratlan mind itthon, mind nemzetközi téren. A járványhelyzet kihirdetése minden művész számára igazi sokkot jelentett, hiszen számukra a színpad az éltető közeg. Azonban a karanténszínház nyújtotta online lehetőség végül mindannyiuk számára pozitív és az egymástól való tanulás lehetőségét adó élmény lett. Hozzuk létre együtt az első magyar-nemzetközi webszínházat!
*DUDA ÉVA TÁRSULAT
*NATURAI-IDA
A NaturAI IDA kampánya kapcsán Lapusnyik Nóra kiemelte, hogy minden válság a forradalmak és a fejlődés ideje is: a jelenlegi helyzet az egészségünket is központi szerepbe helyezte. Ezért dolgozik a csapatuk, ezért használhatjuk majd az IDA applikációt. Dr. Némedi Erzsébet élelmiszermérnök és táplálkozási szakember, a Magyarországon egyedülálló kutatásokat végző Expedit Nodum alapítója avatott be minket az étrend-kiegészítők világába. A szakember hiányolja itthon az olyan innovációkat, amelyek a valóban tudatos vásárlókat támogatják. Emellett kiemelte, hogy az átláthatóság a gyártók kiemelt érdeke is, amennyiben nemzetközi terjeszkedést is terveznek – az IDA pedig ebben is segítséget nyújthat.
*LIKEY
A Likey snack társ az egészséges, aktív életmódban: 100% íz, 100% látvány, 100% gyümölcs és zöldség. A természetes nasik új dimenziójának kampányát Kőhegyi Csaba CEO tolmácsolásában ismerhettük meg, a hangsúlyt ezúttal a gyártástechnológiára helyezve. A Likey megoldása számos versenytársukkal szemben jelent előnyt: a szárítás nem roncsolja a gyümölcsöt sem kinézetében, sem tápanyagaiban, ugyanakkor kényelmes fogyasztást tesz lehetővé. A csapat várakozásai szerint a kampányunk 1–2 héten belül elindul. Minden befektetőjük, amellett, hogy részese lehet egy nemzetközi siker szélén álló vállalkozás életének, extra kedvezményeket is kap a Likey-vásárlás során. Sőt! Aki 10.000.000 Ft fölött be, egész évre elegendő zöldség- és gyümölcschipset is kap a részvényei mellé.
*BEACHEGG
A Beachegg egy innovatív magyar IoT termék, a világ első hordozható okos széfje, amelyben biztonságban tárolhatod értékeidet a strandon vagy a parkban. A kampányt Bayer Péter CEO mutatta be, kiemelve a járványhelyzet kapcsán módosított üzleti modelljüket, bemutatva a potenciális hazai és nemzetközi partnereiket. A Gyula Várfürdő és szigligeti strand már aláírt szándéknyilatkozattal jelezte együttműködését a Beacheggel, de folynak a tárgyalások többek között a balatonfüredi strandokkal, a Nádudvari Termál- és Strandfürdővel, valamint több nemzetközi partnerrel is. Görögországból jelentős érdeklődés érkezett, emellett Spanyolországban és Olaszországban is dolgoznak a kapcsolattartóik. Az mindenképpen bizakodásra ad okot, hogy ezeken a területeken lassan visszatér az élet a normál kerékvágásba, és kinyitnak a strandok.
*ROTARY – MÓRA
A Rotary Club Budapest-Center kampánya a csepeli Móra Ferenc Általános Iskola számára szervez gyűjtést, hogy a digitális oktatás ne legyen kiváltság. Pál Kata, a klub elnöke ismertette az eddig elért eredményeket: a kitűzött 800.000 Ft-ból immár több mint 500.000 Ft beérkezett, és még 32 nap van hátra a kampány zárásáig. Mellette Lőrincz Enikő tanítónő, matematika tanár és munkaközösség-vezető, az iskola igazi „jolly jokere” mesélt erről a minden szempontból kihívásokat jelentő időszakról. Enikő megindító beszédében őszinte köszönetét fejezte ki a gyermekek és kollégái nevében is a kampány lebonyolítóinak, hiszen nap mint nap meg kell küzdeniük azzal, hogy a gyerekek számára nem egyformán elérhetők a világ információ, mert nincs megfelelő informatikai hátterük. Ennek hiányában nem csupán az oktatásból maradnak ki, hanem a számukra legfontosabb közösségből is. Enikő elmesélte több élményét is: egy ötgyermekes családban az egyetlen laptopon a testvérek segítik egymás tanulását. A kampánynak köszönhetően pedig azok a szülők is el tudják fogadni a támogatást, akiket mélyen, fájdalmasan érint az, hogy nem tudják a szükséges eszközöket a saját gyermekeik számára biztosítani. Az egész iskola bízik abban, hogy a munkájuk és a kampány segítségével a gyermekekből olyan vállalkozó kedvű, nyitott felnőttek váljanak, akik maguk is formálhatják majd a világot.
Várunk a Karantén Pitch & Online Befektetői Találkozó következő eseményén 2020. május 13-án!