#TŐKEPORTÁL PODCAST
Bakos Gábor, a Meety kampánygazdája
Két irányból érdemes a Meety-t megközelíteni, hiszen egy teremközvetítő portálról van szó, ahol két oldalt kötünk össze, kiadókat bérlőkkel. Maga az ötlet is nagyjából két irányból jött: a kiadói oldalon azt láttam, hogy nagyon sok a parlagon heverő erőforrás, vagyis az üres tárgyaló, üres irodarész.
Egyrészt a saját tapasztalatból láttam, másrészt persze beszélgettem emberekkel, akiknek szintén ez volt a tapasztalatuk, és így derült ki, hogy sok helyen az idő nagyrészében üresen áll a tárgyalóterem. Tehát ez az egyik, amit tapasztaltam. A másik pedig, hogy sorban húzzák fel az irodaházakat és ott is nagyon sok terület áll kihasználatlanul hosszú ideig, és arra gondoltam, hogy akár ideiglenesen, rövid távon is bizonyos részeket ebből lehetne hasznosítani. Ez teház az egyik, a kiadói oldal. A bérlői oldalról pedig a saját tapasztalatok, mint zajos kávézókban zajló üzleti megbeszélések, vezettek az igényre olyan helyszínek iránt, amelyeket néhány órára ki lehet bérelni tárgyalás céljából.
Korábban milyen célból kerestél tárgyalókat, mivel foglalkoztál a Meety előtt?
24 évig dolgoztam a Bravo Group Holdingnál, ahol egy nagykereskedelmi céget vezettem. Ezen kívül pedig okoseszközökkel, ezen kívül egy munkacsoportot hoztam létre, aminek keretén belül okoseszközökkel, IOT területtel foglalkoztunk. Másfél évvel ezelőtt távoztam a cégcsoporttól, már az ötlettel a fejemben, és azért is léptem ki, hogy megvalósíthassam ezt az ötletet.
Hol tart most a Meety, mi minden valósult meg eddig az ötletből?
Lefejlesztettünk egy portált, a Meety.hu-t, ahol a foglalások zajlanak, és ide lehet a kiadó termeket si feltölteni, mindkét irányból közös a felület. Jelenleg több mint 300 regisztrált ügyfelünk és 100 terem áll rendelkezésre, különböző típusokban, a két fős coaching szobától a színházteremig. A foglalások napi rendszerességet értek el, havonta legalább 20-25 foglalással. Emellett sok érdeklődő van, és sok tárgyalás rendszeres vagy hosszabb távú foglalásokhoz vezet, ahogy például nemrégiben volt, hogy kilenc alkalomra béreltek termet oktatási sorozatra.
Tehát a weboldalon az egyéni igénynek megfelelően lehet termet keresni?
Igen, a weboldalon a minél egyszerűbb használhatóság volt a célunk. A keresőben először ki kell választani a helyszínt (például Budapesten kerületi szinten), majd az időpontot, illetve hogy mennyi időre és hány főre kell terem. Ezen felül egy részletes keresővel pontosabb igények szerint is lehet szűrni, mint például ha projektorra van szükség vagy természetes megvilágítást szeretnénk stb. A végén pedig csak a szűrési paramétereknek megfelelő találatok jelennek meg.
Ezután pedig egy gombnyomás a foglalás?
Igen, hogyha már regisztráltál, ha nem, akkor pedig a folyamatban egyszer csak van egy pont, ahonnan már csak akkor lehet továbbmenni, ha regisztrálsz. Egyébként ez egy nagyon egyszerű folyamat. Ez a része automatikus, de ezen kívül humán erővel is dolgozunk, mert vannak olyan igények például, amit említettem, ez a tárgyalássorozat. Ott először azt kellett megnézni, hogy ugyanaz a helyszín például azon a kilenc napon szabad-e, tehát ezt nekünk le kellett egyeztetni, és utána tudta lefoglalni az ügyfél a helyiségeket.
Tehát egyeztetni kell velük, hogy a terem szabad-e olyankor a naptárban?
A helyszínek naptárának integrálása a portálba két szereplőtől függ: mi már lefejlesztettük az integrációt, de a helyszínnek is akarnia kell és megtenni az egyszerű informatikai lépést. Egyes helyszínek már valós időben elérhetők, másokkal még beszélgetünk az integrációról. A cél az automatizálás teljessé tétele, hogy ne legyen szükség kézi erőre. Jelenleg félig automatikus a folyamat, a helyszín automatikus e-mailt kap, de az ideális az lesz, ha mindenki beköti a naptárát.
Mitől függ a termek árazása, mennyire véletlenszerű? Maguknak találják ki az árat vagy valamennyire beleszóltok ebbe a kérdésbe?
Már szoktunk tanácsot adni az árazással kapcsolatban, amikor elérjük a kritikus tömeget a mintavételhez. Az árak széles skálán mozognak, például 2500 forintos óradíjas tárgyalótól a 30 ezer forintos exkluzívabb környezetig. Új partnereknek azt javasoljuk, hogy nézzenek meg hasonló termeket a weboldalon, és ennek alapján határozzák meg az áraikat.
Hány terem van jelenleg?
Most nagyjából 120 terem van, ezeknek a 80-90 százaléka budapesti, illetve vidéki nagyvárosokból is van már. Az a terv, hogy a budapesti fejlődés mellett az országos lefedettséget úgy érjük el, hogy a vidéki nagyvárosokat és az autópályákat fedjük le.
Értem. És hogyan szereztek új ügyfeleket, felhasználókat?
Tulajdonképpen egy edukációs folyamat folyik mind kiadói, mind bérlői oldalon. A kiadópartnerek többnyire kapcsolatrendszeremen keresztül jönnek, ezen kívül pedig proaktívan keressük őket. Két csoportra oszthatók: azok, akiknek nyilvánvaló, hogy van kiadó terem (pl. szállodák), és azok, akiknek nem ez a fő tevékenysége (pl. könyvelő cég, nyelviskolák). Utóbbiakat megkeresni nehezebb, de jól alakul, és igyekszünk elterjeszteni a Meety hírét. A bérlői oldalon keresőoptimalizálást alkalmazunk, egyéb online marketing tevékenységet még nem kezdtünk (ez majd egy következő lépés lesz), és bérlők jelenleg szinte kizárólag kereső oldalakról jönnek, ami jó hír, mert jól működik az SEO.
Mi az üzleti modell lényege? Hogyan fizet a vevő, és hogy lesz árbevétele a Meetynek?
Az az üzleti koncepciónk, hogy a teljes tranzakció átfolyik rajtunk. Tehát amikor a vevő lefoglalja a termet, és azt mi visszaigazoljuk, akkor ő ki is fizeti a foglalást előre, a helyszínekkel pedig havonta egyszer számolunk el, amikor mi fizetünk a helyszínnek, és nekünk van egy jutalékunk amit ebből levonunk, ennyivel kevesebbet fizetünk a helyszínnek.
Értem és mit gondolsz, mennyire tudjátok megtartani az új ügyfeleket?
Sok pozitív visszajelzést kaptunk már most, és én úgy látom, hogy a felület egyszerűsége a kulcs. A Meety nélkül, rengeteg idő és energia a kiadó tárgyalók felkutatása és az azokkal való kapcsolatfelvétel, ezek ugyanis szigetszerűen léteznek, sok cég saját weboldalon keresztül adja ki tárgyalóját, ezeket nehéz megtalálni, mi egy gyűjtőfelületet nyújtunk nekik. Az ügyféloldal pedig azt tapasztalja, hogy van egy egyszerű felület, ahol ő keresni tud, ahol van választék. Tehát több ilyen visszajelzést kaptunk, hogy nem tudta, hogy létezik ilyen, nagyon örül neki, és ezentúl mindig ide fog jönni, mert neki ez a legegyszerűbb.
Mit tesztek a minőségbiztosítás érdekében? Kiderül ha a tárgyaló nem felel meg a hirdetéseknek vagy ezt csak a vevői visszajelzésből tudjátok meg?
Igen, kiderül. A regisztráció és a tárgyaló meghirdetése nagyon egyszerű, de a hirdetés nem kerül ki azonnal az oldalra, minden helyszínt előbb személyesen meglátogatunk és ellenőrizzük az adatokat, ez talán csak tíz perc, de azt gondolom, hogy erre szükség van.
Szerintem is egyelőre szükség van rá, hogy ne terjedjen rossz tapasztalat, különösen kezdetben. Később pedig, ha kinővitek magatokat, akkor lehetséges lesz szankcionálni a nem megfelelő felhasználást nagy márkaként, akár csak az ügyfelek visszajelzései alapján.
Igen, a fejlesztési tervben az van, hogy mind a két oldal értékelni fogja majd a másikat. Tehát a bérlő értékeli a helyszínt, de a helyszín is értékelni fogja a bérlőt. És azt tervezzük, hogy bizonyos értékelési pontszám alatt, mondjuk legalább ideiglenesen, de levesszük a helyszínt, egyeztetünk velük, hogy mi történt, tudnak-e változtatni, és utána persze visszakerülhetnek, de mindenesetre kivizsgáljuk, hogy mi történt.
Világos, és kik vannak még a csapatban?
A csapatban öten vagyunk. Van olyan kolléga, aki operatíve is részt vesz, illetve van olyan, aki befektetőként vesz részt. Tulajdonképpen ketten visszük a céget a kolléganőmmel, Flanek Évával.
Vele fogunk majd találkozni?
Igen, fogtok, például majd a befektetési találkozón is megjelenik. Ő az, aki a helyszínekre személyesen kimegy jelenleg, illetve az adminisztrációval is foglalkozik.
Értem szuper és mi a célotok a bevont tőkével? 35 és 50 millió között kerestek, mi lesz az első, amit megvalósítotok?
Három területre tervezzük fordítani. Az első az mindenképpen a PR és marketing terület. A keresőoptimalizáláson felül szeretnénk online marketinget folytatni, hirdetéseket közzétenni, offline pedig rendezvényeken megjelenni. A legfontosabb tehát a hírnevünk terjesztése.
A második az IT fejlesztés: angol nyelven is elérhetővé akarjuk tenni a portált, és az előbb említett értékelési rendszert is be akarjuk vezetni, illetve a teljes automatizáltsághoz is még további fejlesztések szükségesek.
A harmadik pedig, hogy elsősorban a marketing következményeként elkezdenek majd nagyobb számban jönni a foglalások. Ehhez már munkaerő felvételére lesz szükség: adminisztratív területre és az egyre erősödő sales tevékenységünkre szeretnénk kollégát felvenni.
Miért lehet érdemes a cégetekbe befektetni, milyen exit szcenáriók lehetségesek?
Ebben az évben még nem tervezünk nyereséget elérni, jövőre viszont már igen, amit visszaforgatunk majd a cégbe, 2025-től pedig olyan eredménnyel számolunk, amelyből osztalékot is lehet majd fizetni, néhány éven belül pedig az exit a cél. Egy komoly lépés van még közben, ez pedig a külföldi terjeszkedés. Ha Magyarországot lefedtük, a közeli EU-s fővárosok irányába szeretnénk továbbmenni.
Kattints ide az Exit elemzésünk összefoglalójáért.
Nincsen hasonló szolgáltatás a piacon?
Részben hasonlóak vannak, de ilyet nem találtunk.
Nemrég meghosszabbítottátok a kampányt. Továbbra is folynak tárgyalások az ingatlanos befektetőkkel?
Igen, kissé elhúzódtak a tárgyalások a szakmai befektetőkkel, és ez az elsőszámú indok a hosszabbításunk mögött, illetve vannak mások is, akik jelezték, hogy befektetnének, de még nem léptek. Mindemellett persze úgy érezzük, tartozunk az eddigi befektetőinknek is azzal, hogy megteszünk mindent, hogy sikerre vigyük a kampányt.
Értem, kiváló. Nagyon szépen köszönöm, hogy mindezt elmondtad, és legközelebb a befektetői találkozón beszélünk, ahol majd további kérdéseket tehetnek fel a leendő befektetők.
Így van, én is köszönöm a meghívást!