#TŐKEPORTÁL RENDEZVÉNY
Kanapé Pitch & befektetői találkozó Vol. 54 | Jared Schrieber on how to create a unicorn + Tóth Zsófi on Volteum
#Témák
Vendégeink:
Jared Schrieber | Revolution Robotics Foundation ( 0:00 – 23:53 )
Jared Schrieber, sorozatvállalkozó és angyalbefektető, aki tavaly exittelt a startupjából. Jared küldetése, hogy a magyar ökoszisztéma gyorsan az észt és litván ökoszisztémákhoz hasonló szintre nőjön.
Vállalkozói pályafutását 2005-ben a Szilícium-völgyben kezdte egy korai fázisú startupnál, majd 2012-ben elindította saját startupját, az InfoScoutot, amely a vásárlók játékos formában történő bevonásával termékvásárlási adatokat gyűjt a fogyasztási cikkeket forgalmazó márkák számára.
Az alkalmazás úgy jött létre, hogy először Jared vizualizálta, milyen lenne a telefonját kiskereskedelmi környezetben használni, a merchandising taskra összpontosítva. Ahogy társalapítója csatlakozott, elkezdte felfedezni ezeket az ötleteket, maguknak is kérdéseket tettek fel, és folyamatosan fejlesztették a terméket. Végül előálltak a blokkrögzítő és a fogyasztói panellel.
Beszélt arról, hogy milyen nehéz volt befektetőt találni a Sillicon Valleyben, 6 hónapba telt, mire találtak egy angyalbefektetőt, és további 5-6 hónapba, mire sikerült tőkét szerezniük. Azt tanácsolja, hogy a korai szakaszban az angyalokra, majd később a kockázati tőkebefektetőkre kell koncentrálni.
Az InfoScout korábbi vállalatát Retail Solutionsnek hívták. Arra kérték a kiskereskedőket, hogy osszák meg az értékesítési pontok adatait, hogy minden egyes termékből, minden nap, minden üzletben mit adtak el, azokkal a márkákkal, amelyek rajtuk keresztül értékesítettek termékeket, hogy a márkák és a kiskereskedők ugyanazokkal az adatokkal és ugyanazokkal az információkkal dolgozhassanak az előrejelzéshez, az árképzéshez és a promóciók lebonyolításához. Sok nagyvállalat tett fel neki olyan kérdéseket, amelyekre csak a fogyasztói pov adhatott volna választ. Ekkor jöttek rá, hogy nincs elég adat a fogyasztói szemléletről. Ezért apposították és játékosytották azt a tranzakciót, hogy a fogyasztók részt vesznek az összes vásárlásuk adatainak megosztásában egy panelpályán keresztül, lefényképezve a blokkjaikat, és az adatokért cserébe jutalmat kapnak. Így a vállalatok megismerhették a piaci trendeket, a piaci részesedést és sok más információt a konkurens márkákról és arról, hogy kik vásárolják a termékeiket.
Az exit: Egy évvel az indulás után nekikezdtünk egy Series A-nek, ami hagyományos venture capital, Bain Capital Ventures volt, másfél évvel később stratégiai szempontból befektetést gyűjtöttönk, egy globális méretű vállalatól, amely versenytárs lett volna, és őszintén szólva most, ennyi évvel később is vállalatunk tulajdonosa. Ezután gyűjtöttünk Series B-t, ami sokkal több pénzt adott nekünk, sokkal több mozgásteret, és tovább növekedtünk. Megvizsgáltuk a Series C-t egy hagyományos venture capital-nál, de nem tetszettek a feltételek, így végül inkább venture dept-et vállaltunk, ami fantasztikusan alakult számunkra, mert hat hónappal később kaptunk néhány nagyon szép felvásárlási ajánlatot, és úgy döntöttünk, hogy többségi kivásárlást választunk, így mi magunk is benne maradtunk a játékban.Tovább növeltük a vállalatot egy új többségi részvényessel, és ez a többségi részvényesek egy Vista Equity partner, tehát a világ legnagyobb szoftverbefektetői, akiknek körülbelül 40 nagy szoftvercég van a tulajdonukban, ami a szoftverbevétel tekintetében körülbelül akkora, mint az Oracle, globális szinten. Továbbra is befektettek a cégbe, mi pedig tovább növeltük azt, és 2021 augusztusában teljes körű és nagyarányú exitet valósítottunk meg.”
Jelenleg a Revolution Robotics alapítványon és a budapesti robotikai versenyen dolgozik. Angyalbefektetést végez a magyar startup ökoszisztémában és könyvet ír arról, hogy hogyan nőnek a márkák, mi teszi a győzteseket győztessé és a veszteseket vesztessé. A könyv címe Break out brands lesz és 2022-ben jelenik meg.
Syrius ( 23:54 – 25:53 )
A Syrius alapítója és vezérigazgatója, Toma Zoltán beszámol a hegesztéstechnikai vállalkozást, és közösségi finanszírozási kampányát érintő újdonságokról:
- Nyílt szakaszba lépett a kampány a vezető befektető, Kondorosi Csaba 10 millió Ft-os befektetésével. Csaba hamarosan bemutatkozik a többi befektetőnek.
- Az első személyes befektetői találkozó a miskolci telephelyen nagyon jól sikerült
- Részt vettek a Nemzetközi Hegesztési konferencián, ahol tudatták a résztvevőkel, hogy a Syrius Zrt-vé alakult, így szakmai befektetésnek is kiváló lehetőség. Emellett a közösségi finanszírozást magát is promótálták az eseményen.
Ne maradj le te sem erről a nem mindennapi befektetési lehetőségről!
Fehér Nyúl ( 25:54 – 27:50 )
Laki Melinda, a brand managere és a közösségi finanszírozási kampány gazdája jelentkezik be a Fehér Nyúl kézműves sörfőzde nevében.
- A kampány zárt szakasz elindult, így aki az előregisztrációban regisztrált, már jelezheti befektetési szándékát, hogy tulajdonosa lehessen egy menő kézműves sörnek.
- Elmondja, hogy számukra fontos a közösség, így szeretnék, hogy az, aki beléjük fektet, komolyan vegye, hogy ő is tulajdonosa lett a sörfőzdének, és részt is vegyen a márka erősítésében.
- A minimum 50.000 Ft-os befektetésért cserébe különböző kedvezményben részesülnek majd a befektetők, sőt a kísérleti főzésekből is kaphatnak kóstolót.
- Végezetül kiemeli, hogy aki 1M FT-nál nagyobb összeggel fektet be, annak még több, különleges kiváltságban, jutalomban lehet része. Erről a kampány oldalán lehet részletesen tájékozódni.
Ha nem szeretnél egy ilyen közösségből kimaradni, fektess be Te is a Fehér Nyúlba!
RECASH ( 27:51 – 30:01 )
A RECASH nevében Zádor Balázs, társalapító és ügyvezető igazgató foglalja össze a nemrégiben sikeresen zárt kampánnyal kapcsolatos üzeneteiket:
- A RECASH kampánya az eddigi legsikeresebb befektetési célú közösségi finanszírozási kampány Magyarországon, mert az eddigi legtöbb tőkét, a legtöbb befektetővel gyűjtötte össze: 113 265 500 Ft tőkét gyűjtöttek, ami több, mint 140 %-a a kitűzött minimum elérendő kampánycélnak, és ezt 437 befektetőnek köszönhetik
- Megköszöni a befektetőinek a bizalmat és kihangsúlyozza, hogy továbbra is ugyanilyen intenzitással fognak dolgozni a jövőben sikerek elérése érdekében.
- Ismerteti, hogy a jövőbeli terveik között az szerepel, hogy az itt összegyűjtött tőkét elsősorban marketing és sales tevékenységre fordítsák a felhasználók számának növelése érdekében, ami hozzájárulhat a következő körös, nagyobb összegű befektetés eléréséhez is.
- A következő lépés a cégbírósági eljárás, amihez a term sheet szerinti alapszabály-módosítást most készítik elő. A RECASH kampányába befektetők a vezető befektetető által vezetett, e célból alakult RSPV ZRt-ben szereznek részesedést, ami semmi mást nem csinál, csak befektet a RECASH KFt-be.
A RECASH nagyon köszöni minden befektetőjének a bizalmat!
Tóth Zsófi | Volteum ( 30:02 – 47:34 )
Tóth Zsófi, mai Kanapénk vendége a társalapítója és CEO-ja, Műegyetemen végzett energetikai mérnökként és fizikusként. Az egyetemi tanulmányai alatt alapította meg a Volteumot három másik társával, akikkel nemrégiben tért haza a Techstars mentorprogamjából. Elmeséli,
- hogyan hozta létre a 3 másik társalapítójával együtt a Volteumot.
- A Volteummal elektromos flották üzemeltetését optimalizálják vállalatok számára az útvonalak megtervezésétől, a töltések menedzselésén át a flotta teljes operációjáig.
- hogyan kezdett el külső megkeresések hatására pivotálni a cég és sikeresen működni a piacon.
- Kiemeli a Microsoft for Startups-szal való együttműködés előnyeit és a közösen elért sikereket.
- Végezetül a Techstarsba való bekerülésről, az ottani munkáról és a tőlük kapott befektetésről is beszámol.
#Beharangozók
Ismerd meg vendégeinket!
@Jared Schrieber
Jared Schrieber | Revolution Robotics Foundation
@Tóth Zsófi
Tóth Zsófi | Volteum
A Volteum társalapítója és ügyvezetőjeként tevékenykedem. A Műegyetemen végeztem energetikai mérnökként és fizikusként, az egyetemi tanulmányaim alatt alapítottam meg a Volteumot három másik társammal. A Volteummal elektromos flották üzemeltetését optimalizáljuk vállalatok számára az útvonalak megtervezésétől, a töltések menedzselésén át a flotta teljes operációjáig.
#Kampányok
Ismerd meg az induló és már futó befektetés-célú és támogatás-célú kampányokat! Légy a sikereik részese és állj jó ügyek mellé!
Nyílt szakaszban lévő kampányok:
- Syrius | Ideje meghódítani a nehézipari gépek piacát
Zárt szakaszban lévő kampányaink:
- Fehér Nyúl | Legyél Te is főzdetulajdonos! Írjuk együtt a Fehér Nyúl következő fejezetét!
*REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, mindenképp jelezd részvételedet!