#TŐKEPORTÁL PODCAST
Banki Szolgáltatások Kisvállalatoknak | Kanapé Pitch vol 62 | Fetter István | Tőkeportál Podcast
#Témák
Amiről biztosan hallhatsz az elkövetkezendő 40 percben:
1:33 – 18:33 István tanulmányai és egymásra épülő karrier lépései a CIB-ig
18:34 – 22:50 Hol helyezkednek el a kkv-k egy banki ügyfélpalettán?
22:51 – 26:56 Milyen a jó ügyfélkapcsolati viszony a CIB-nél?
26:57 – 29:45 Milyen lehetőségei vannak egy nagybanknál a kisvállalati ügyfeleknek?
29:46 – 34:18 Hogyan fog kinézni a jövő bankja?
#Összefoglaló
A kisvállalkozások és a bankok kapcsolatára áttérve István kiemelte: 55000 ügyféllel, 60 fiókkal és 90 banki vállalati tanácsadóval rendelkeznek, akik mind foglalkoznak termékfejlesztéssel, folyamatszervezéssel, üzletfejlesztéssel, sales managementtel, standard ügyletek jóváhagyásával és még megannyi feladattal. A CIB Bankban kiemelt pozícióban helyezkednek el a kisvállalatok és kkv-k a banki stratégiában. István eddigi kisvállalati divízió vezetői karrierje során jelentősen megsokszorozta az ügyfeleik számát, akiknek már jóval több szolgáltatást tudnak nyújtani. Az ügyfelek pedig jelentősebb forgalmat bonyolítanak a kezdeti évekhez képest.
István néhány szolgáltatást is bemutatott, amelyek kisvállalatok számára érhetőek el, például a Széchényi Kártya Programot, amely továbbra is folytatódik rövid távú finanszírozásra, likviditási hitelre, folyószámlahitelre, működőtőke-finanszírozásra egyaránt rugalmas feltételekkel, fix kamatozással. Ugyanez akár lízingre is vagy hosszabb távra is elérhető, akár beruházásra.
A jövőben a digitalizáció folytatódásával már a hiteligénylés is egyszerű módon kivitelezhető a CIB Banknál. A cél ezt kibővíteni, miszerint nemcsak a fedezetlen hitel lesz elérhető digitálisan, hanem a jelzáloghitel is, ahogyan ez már jól működik a lakossági hitelek körében. Szintén a lakossági hitelügyintézésből átvéve az online számlanyitás bevezetésén is dolgoznak kisvállalatok számára, ennek megvalósulása pedig várhatóan az idei év végére vagy jövő év elejére datálható. Ami viszont már elérhető szolgáltatásuk, az a softPOS, amely segítségével már nemcsak a fizetés lehetséges a mobileszközzel egy virtuális kártyán keresztül, hanem a fizetés elfogadása is.
Zárógondolatként István üzent is a startupoknak, és kiemelte a CIB Bank működéséből az ESG alapelvei szerinti működést, amely középpontjában áll a környezeti hatások vizsgálata, a társadalmi kérdések kezelése és a vezetői döntéshozatal folyamata. Ez teljesen átitatja a gondolkodásukat a bankoláson belül-kívül, és ennek következtében nem finanszíroznak nem megfelelően működő, környezetszennyező cégeket, vagy éppen pozitív hozadéka a megújuló energiaforrások finanszírozása kedvezőbb feltételekkel.