#TŐKEPORTÁL RENDEZVÉNY
Kanapé Pitch & befektetői találkozó Vol. 52.
Kanapén a Lunar Inkubátor: Kubiczki János és Jankó Dániel. S visszatekintünk az 52 adásra, a majdnem 150 vendégre is.
#Vendégek
A Tőkeportál Kanapéján a startup ökoszisztéma tagjai mutatják be történetüket, víziójukat, szerepüket és aktualitásaikat az ökoszisztémában. Tarts velünk!
A Kanapé Pitch már elérhető a Spotify és YouTube csatornáinkon!
Vendégünk:
A Syrius és a RECASH kampánygazdái is ismertetik a legújabb fejleményeket és híreket a közösségi kampányok kapcsán.
#Témák
Ma a Lunar inkubátort mutatjuk be! ( 23:06 – 53:56 )
- A két alapító, Kubiczki János és Jankó Dániel 7 évvel ezelőtt, a Corvinus egyetemen találkoztak: ők hozták létre a Youth Business Group-ot (YBG), az ország legnagyobb tehetségközösségét, amellyel a legfontosabb célkitűzés az egyetemi hallgatók vállalkozási képességének és vállalkozói mentalitásának a fejlesztése. A közösség azóta már 4 ország számos egyetemén működik, amely köszönhető a kezdeti sikerélményeknek, ugyanis ennek hatására választották ki a mai napig működő irányvonalat. Ezen tevékenységüket megelőzően mindketten multinacionális vállalatoknál gyarapították tudásukat és ez idő alatt ismerték fel, hogy nem csak a tanácsadásban és háttér folyamatokban szeretnének tevékenykedni, hanem az aktív munkálatokban is kiteljesedni, így döntéseseket hozni és változásokat eredményezni.
- Tavaly, a Lunar Program inkubátor indításakor az alapítók a Holdra szállás vízióhoz hasonlították vállalkozásukat, ezzel azt hangsúlyozva, hogy ahhoz a folyamathoz hasonló kitartást igényel a projekt. Ekkor már megfogalmazódott bennük a vállalat célja, miszerint segítenek a hazai és regionális vállalkozók gondolkodását széleslátókörűvé tenni, a legmodernebb módszertanokat és hitet átadni, amellyel olyan belátásra ösztönözik őket, hogy Magyarországról is lehet világszinten sikeres startupot indítani. Olyan társakat tudtak bevonni, akik megfelelő kompetenciákkal rendelkeznek a startupok fejlesztéséhez, befektetéshez, a közösségépítéshez, az oktatási folyamathoz, valamint az IT-hoz is. A program egy részét egy év után digitalizálták egy finn startup által fejlesztett platformon (Claned), így hibrid módon lehet elvégezni a tanfolyamot, hiszen amíg az oktatás egyik szakaszában online formában zajlik a képzés, addig a további program intenzív workshop alkalmak keretében érhető el.
- Céljuk egy aktív startup közösség létrehozása, és a céget alapítók támogatása a nemzetközi siker elérésében. A sikeres startupok felkészítését design thinking alapú módszertannal, valamint rendszerszintű struktúrákban gondolkodva, iparági szakértőkkel és sikeres startup-alapítókkal tartott interaktív workshopok segítségével valósítják meg.
- Mai eredményeik szerint, már több mint 30 csapat jelentkezett a programba, és kalkulációik szerint a jövőben évi 60 jelentkezővel dolgozhatnak együtt. Előreláthatólag, az első sikeres exitek 3-5 év elteltével tudnak profitot realizálni az inkubátor számára.
- Beharangozó posztjainkat a Facebookon, a LinkedIn-en is megtalálod, valamint itt tudsz regisztrálni az eseményre.
S mi minden történt eddig a Kanapén, két év alatt? ( 00:00 – 18:57 )
- 2020 április 15-én volt az első adás.
- Eddig 56 adás volt, közel 150 vendéggel, akiket itt sorolunk fel egy helyen: : a startup ökoszisztéma prominens tagjai, motorjai, építői, és társadalmi-célú kampányaink révén neves közéleti, kulturális szektorbeli személyiségek is, mint Máté Kriszta, Lackfi János, Péterfy Gergely, Péterfy Bori, Hegedűs D. Géza.
- Az élő videokat is visszanézhetitek Facebookon, Youtubeon és Linkedinen is. YouTube-on a 17500-as nézettségből a TRIP kampánya kapcsán Rába Roland színész bejelentkezése volt élőben a legnézettebb, aztán Balogh Petya, Oszkó Péter, Csisztu Zsuzsa.
- Facebook elemzések alapján eddig szert tettünk több, mint 85 ezer megtekintésre, amelyből a Balogh Petya közreműködésével forgatott különkiadás érte el a legkiemelkedőbb eredményt, hozzávetőlegesen 6866 megtekintést.
- LinkedIn felületén a 2021-22-es startup szilveszter bizonyosodott a legnépszerűbbnek, mintegy 4925 megtekintéssel, és a legtöbb lejátszást pedig Várdy Zoltán adása szerezte az oldalon.
2000-nél többen látogattak el a Kanapé Pitch oldalára, amelyekből a Startup Szilveszteri Különkiadásokat ezren olvastak. A legtöbbet olvasott tartalom pedig a 2020-as és 2021-es Startup Szilveszter összefoglalója lett.Tudásukat nemcsak élőben, hanem az összefoglalókban is igyekeztünk átadni, és őket is bemutatni.
#Beharangozók
Ismerd meg vendégeinket!
@Kubiczki János
Kubiczki János | Lunar Program Inkubátor
@Jankó Dániel
Jankó Dániel | Lunar Program Inkubátor
Amióta az eszemet tudom mindig is szerettem problémákat megoldani, új dolgokat létrehozni, csapatban dolgozni és együtt elérni a nagy célokat. Így volt ez a sporttal, a diákönkormányzattal vagy akár a gépes játékokkal. A csapatokban mindig én voltam az örök optimista, akit a bukások sem sokszor tudtak letéríteni az útról. Ezzel a hozzáállással sikerült felvételt nyernem a környék legjobb gimnáziumába, majd egy elrontott érettségivel az ország egyik legnívósabb egyetemére, továbbá így szereztem nyelvvizsgát szinte a nyelvérzék teljes hiányában és így lettem társtulajdonos abban a tanácsadó cégben, ahol korábban az egyik leggyengébb képességű gyakornokként munkálkodtam. Majd ahogy idősebb lettem, ráeszméltem, hogy hazánkban igencsak visszaszorult ez a mentalitást.
Csak nagyon kevesen hisznek benne, hogy ha eleget dolgoznak érte, akkor bármit elérhetnek. Akár hazánkból is elérhetünk világsikereket. Szerintem, aki nem hisz benne, az jó eséllyel soha nem lesz igazán sikeres, mert úgy indul neki a maratonnak, hogy össze van kötve a cipőfűzője. Amikor Janival és a többiekkel megalapítottuk a YBG-t, akkor számomra a legfontosabb célkitűzés az egyetemi hallgatók mentalitásának a fejlesztése volt: tanítsuk meg őket álmodni és keményen megdolgozni azokért az álmokért. Büszke vagyok rá, hogy a YBG-ben az elmúlt években több mint 2500 hallgatót és jelenleg is 1200 tehetséget támogathattunk ebben. Amikor tavaly belevágtunk a Lunar Program elindításába, akkor is hasonló volt a cél: segíteni a hazai és regionális start up-okat nagyban gondolkodni, átadni nekik a legmodernebb módszertanokat és a hitet, hogy a legnehezebb helyzeteket is átvészeljék. Azt mondják egy startup nem akkor bukik el, amikor elfogy a pénze, hanem amikor az alapítók feladják. Klisé, de végtelenül igaz…
#Kampányok
Ismerd meg az induló és már futó befektetés-célú és támogatás-célú kampányokat! Légy a sikereik részese és állj jó ügyek mellé!
Jelenleg is elérhető kampányaink:
- Recash | Mert a RECASH a zsebedbe teszi a pénzt! Tényleg.
- TRIP | Támogasd a kampányukat! Légy Te is az Első Magyar-Nemzetközi Webszínház alapítója!
Regisztrálj elő előkészítés alatt álló kampányainkra!
- Syrius | Ideje meghódítani a nehézipari gépek piacát
- Blundee | A digitális éttermi élmény! Érezd Te is a siker ízét!
*REGISZTRÁCIÓ
Kérjük, mindenképp jelezd részvételedet!