#TŐKEPORTÁL PODCAST
Minden autós új kedvence lehet a Cristo? | Kanapé Pitch #59 | Tőkeportál Podcast
Hallgasd meg a teljes beszélgetést, amihez kis kedvcsinálót adunk a lenti áttekintéssel! 🙂
#Összefoglaló
Adásunk tartalma:
Bemutatnád a Cristo történetét? Honnan jött a kezdeti ötlet?
Mi a Te háttered, Szabolcs?
Biztosítónál dolgoztam majdnem két évtizedet, és ezáltal ismertem kívülről-belülről az ebben a világban rejlő hibákat, lehetőségeket. Emellett a technológiai megoldások iránt is nagy érdeklődéssel rendelkezem. Amikor felismertem a biztosítási világ lassú és robosztus folyamatait, rögtön rájöttem, hogy a 21. század megoldásaival kombinálva egy sokkal igazságosabb, agilisabb és felhasználóbarátabb szolgáltatást is ki lehetne építeni.
A Cristo tulajdonképpen egy Insurtech startup?
Igen, pláne a kezdetekben, főleg a Fintech Show megnyerése után sokat foglalkoztunk a témával és a korábbi versenyeken is az említett kategória alá tartoztunk. Aztán az elmúlt évek tapasztalatai után eldöntöttük, hogy elmegyünk egy általánosabb, autós applikáció irányba, amivel népszerűsíteni lehet a biztosítási szolgáltatást is. A célunk ekkor fogalmazódott meg: létrehozni egy agilis és innovatív használat alapú biztosítási megoldást, mindezt felöltöztetve egy autós ökoszisztémába, mindenféle hasznos funkciókkal kiegészítve.
Mik ezek az extra funkciók?
Realizáltuk, hogy az autóval rendelkező emberek mind ugyanazokat a szolgáltatásokat veszik igénybe, legyen az parkolás fizetése, autópálya matrica vásárlása, vagy akár biztosítás kötése.
Ezek csak részben vannak digitalizálva, valamint több különböző helyen érhetőek el. A Cristo megoldása nemcsak egy felhasználóbarát applikációba tömöríti az összes szükséges szolgáltatást, de telemetriai adatokat is felhasználva teszi még gördülékenyebbé a folyamatokat.
Az applikációnak van egy fizetős része is, a Pro csomag. Ez mit tartalmaz?
A Pro szolgáltatási kör előfizetésekor kap egy telemetriai eszközt a felhasználó, amelyen keresztül rengeteg vezetéssel kapcsolatos információt tud nyomon követni saját vezetéséről a Cristo appban. Ezen kívül lokáció specifikus értesítéseket, automata parkolás leállítást és figyelmeztetést is kaphat a díjköteles útszakaszokról, amire nem rendelkezett autópálya matricával. A telemetriai eszköz ezen felül a vezetési stílust is pontozza, valamint az autó aktuális műszaki állapotáról is visszajelez.
Mi az a telemetria eszköz?
A telemetriai eszköz egy pár centi átmérőjű kis eszköz, amit az autó szervizportjába lehet csatlakoztatni. Ez az telemetriai eszköz meg tudja mondani az autó pontos helyadatát, gyorsulási és lassulási adatokat, hibakódokat, mindezt bárminemű párosítás nélkül, mivel önálló SIM kártyával rendelkezik, és úgy küldi el az adatokat a szerverünkre.
Milyen szolgáltatásokat kínál a Cristo?
A Pro előfizetés emellett tartalmazza a telemetriai eszközt, ami értesít, ha olyan autópályaszakaszt használ a sofőr, ami útdíjköteles, automatikus leállítja a parkolást távozáskor, visszajelez az autó műszaki állapotáról, illetve pontozza a vezetési stílust is, ezáltal visszajelezve a sofőrnek az esetleges vezetési hibáiról is.
Terveztek még extra funkciókat a vezetési stílus adatai kapcsán?
A telemetria eszköz rengeteg adatot gyűjt nektek. Mi lesz ezzel a metaadattal?
A tömeges adatok hasznosításán túl viszont úgy gondoljuk, hogy leginkább a Cristo saját értékajánlatában is jelentős elem az adatok hasznosítása a kínált szolgáltatások kapcsán. Precíz célzásra ad lehetőséget az ajánlatok kapcsán, valamint káresetek gyakoriságát és nagyságát is fel tudjuk mérni egy adott lokációra vagy demográfiára vetítve sokkal pontosabban, mint a hagyományos biztosítási szereplők.
A jövőben hirdető partnereink is fel fogják tudni használni az adatokat, például célzott hirdetésekre: attól függően például, hogy a felhasználó jár-e vadveszélyes útszakaszon, a hirdetőpartner célozni tudja majd a vadriasztó eszközeinek hirdetését, vagy ha látjuk, hogy valami meghibásodott, szerviz partnerünk ajánlatát azonnal tudjuk majd továbbítani.
Nemrég jelentettétek be, hogy a biztosítási fronton óriási újdonsággal rukkoltok elő. Mi ez az újdonság, és miért olyan nagy dolog?
Nemrég jelentettétek be, hogy a biztosítási fronton óriási újdonsággal rukkoltok elő. Mi ez az újdonság, és miért olyan nagy dolog?
A felhasználó mit érezhet a biztosítási partner váltásból?
Ezen kívül a korábbi idő alapú casco biztosításról átállunk a km alapú elszámolásra, mivel visszajelzések alapján a felhasználók egyszerűbben meg tudják határozni a saját évi autóhasználatukat km-ben, ami ráadásul Európa szerte folyamatosan csökkent az elmúlt években.
Mennyit spórolhat ezzel a fehasználó?
Milyen egyéb jövőbeli funkciók bevezetésével terveztek?
A folyamatos növekedésnek örvendő elektromos autós közösség számára is egyedi megoldásokat szállítunk: a már meglévő zöld rendszámos parkolási lehetőségeket is számontartó funkció mellett, lehetőség lesz a Cristo appból fizetni a töltést, függetlenül attól, hogy a töltőoszlop milyen szolgáltatóhoz tartozik.
Mi a Cristo hosszútávú célja?
A cél tehát 4-5 éves távlatban az eladás vagy tőzsdére menetel, attól függően, hogy mibe van nagyobb fantázia abban a pillanatban. Több kalkulációt is csináltunk a 4-5 éves értékeltség előrejelzésére, és egy konzervatív szcenárió szerint legalább 25-30 Mrd Ft értékeltséget tudunk elérni ezen az időtávon.