#TŐKEPORTÁL PODCAST
Most kifoghatjuk az aranyhalat! | Kanapé Pitch vol 58 | Fishinda & Energofish | Tőkeportál Podcast
Hallgasd meg a teljes beszélgetést, amihez kis kedvcsinálót adunk a lenti áttekintéssel! 🙂
#Témák
Amiről biztosan hallhatsz az elkövetkezendő 38 percben:
1:40 – Kékkői Zoltán és az Energofish
12:39 – Miért javasolja az Energofish a Fishindát minden befektetőnek?
15:13 – Bemutatkozik a Fishinda és a kampánya
20:59 – Mégtöbb érdekesség az applikációról és a marketplaceről
25:34 – Hogyan lehetne külföldre is terjeszkedni
28:33 – Milyen kockázatok vannak?
30:47 – Népszerű a horgászat a crowdfundingban? Igen!
#Összefoglaló
Adásunk tartalma:
Bemutatnád röviden az Energofish-t és mesélnél, arról, hogy miért lettél a kampány vezető befektetője?
Milyen perspektívát láttál a Fishinda kampányában, amiért végül befektettél?
Kékkői Zoltán:
A horgászcikk piac óriási fejlődésen megy keresztül. A Fishinda össze tudja fogni az egyre bővülő kínálatot, és egy megkerülhetetlen platformmá tud válni a következő években. Az együttműködés nem új keletű a cégek között, a transzparens partneri viszony és a profi hozzáállás szerintünk a bizalom záloga.
Mi az a piaci momentum, amit a Fishinda meg akar most ragadni?
Pásztor Viktor:
A digitalizáció óriási ütemben fejlődik a horgászat területén is, ahol a Fishinda úttörő szerepet tölt be évek óta. Mostanra rengeteg felhasználó és elképesztő mennyiségű adat gyűlt össze az applikációban, és ezekre egyedülálló módon lehet tovább építkezni. A tapasztalataink alapján pedig látjuk, hogy hogyan lehet újabb lépcsőfokra fellépni, és meghatározó felületté válni Európában.
Kovács Attila:
A Fishinda stratégiájának középpontjában az adatok vannak. Az adatok okos használatával alakítható ki az automatikus körforgás, amelynek a sikerét az app köszönheti. A sikert a használati adatok, azaz a sok felhasználó és nagy aktivitás jelenti, hiszen elsősorban ezekre a mutatókra épül a cég bevételszerzési stratégiája. Az teljes adásból kiderül, hogy mekkora kihívás a felhasználói aktivitás generálása és jutalmazása.
Mire használják jelenleg a felhasználók az applikációt, és mekkora ezen belül a külföldi horgászok aránya?
Pásztor Viktor:
A Fishinda applikációt a horgászok sokféleképp használják. A rengeteg feltöltött fogás mellett, tanácsokat kérnek, tanácsokat adnak, és felfedeznek új helyeket és módszereket. Egyedülálló előnye a Fishinda platformjainak, hogy össze tudja kötni a felszerelést a fogásokkal, így konkrét információink vannak az egyes csalik sikerességéről.
Jelenleg a Fishinda felhasználók 60-70%-a magyar, viszont már 10 nyelven elérhető az app, bárhol a világon. A marketplace nyelvi megoldásai szintén elkészültek, így a piactér elindításának a környező országokban már technikai akadályai nincsenek. Kereskedelmi tárgyalások egy része és marketing munka van még hátra. A marketplace modell miatt nincs szükség logisztika és raktárkészlet kialakítására, hiszen mindenhol „csak” a helyi kereskedőknek szerzünk és továbbítunk megrendeléseket.
A kereskedők körében is egyre népszerűbb a Fishinda marketplace, hiszen – más marketing csatornától eltérően- itt csak a konkrét eladásaik után keletkezik költségük, 10-15% jutalék formájában.
A bevételszerzési stratégiát a cég hosszú távra tervezte meg. Míg korábban elsősorban a hirdetési bevételekből finanszírozták a működést, 2022-től már a bevétel 30-40%-a a marketplace jutalékokból származik. 2023 első félévében pedig – részben a közösségi finanszírozásnak köszönhetően – olyan fejlesztések valósulhatnak meg, amelyek lehetővé teszik majd az applikáción belüli előfizetések számának és értékének jelentős növelését. Tehát ez a 3 monetizációs láb, a hirdetési bevételek, a kereskedelmi jutalék és az app előfizetői díjak biztosítják a stabilitást és a rugalmasságot egyaránt. A tevékenységeink kiterjesztése a hatalmas új európai piacokra pedig óriási növekedés lehetőséget hordoz.
Versenytársak kapcsán meséltünk még a nagy amerikai követendő példáról (Fishbrain), és a kisebb-nagyobb sikerekkel futó európai konkurensekről. A cég jelenleg abban a fázisban van, ami nem könnyen érhető utol, köszönhetően az elmúlt 5 év szisztematikus tapasztalat- és adatgyűjtésének, hiszen ezek pénzért egyszerűen nem megvásárolhatóak. A szeretetmárka építési koncepcióról és a mögötte lévő számokról valamint a befektetői VIP klubról is részletesen hallhatsz a podcast adásban.