#TŐKEPORTÁL PODCAST
Vidovszky Áron és a Concorde Podcast sztori | Kanapé Pitch vol 66 | Tőkeportál Podcast
A Tőkeportál Kanapé Podcast sorozatának 66. kiadásában Szeles Nóra a Concorde privátbanki üzletágának vezetőjével és a Concorde Podcast hostjával Vidovszky Áronnal beszélget többek között Áron életútjáról, az állampapír kereskedőként töltött évekről, a Concorde jelenlegi működéséről valamint a Concorde podcastről.
Áron azóta is a Concorde csapatát erősíti, első és egyetlen munkahelyeként – mostanra a privátbanki üzletág vezetőjeként, amit imád.
A Concorde természetesen jelentősen megváltozott 1996 óta, mostanra 122 munkatárs dolgozik azon, hogy a legjobb privátbanki / brókeri szolgáltatásokat nyújtsák az ügyfeleiknek. Áron szerint a legnagyobb különbséget az emberi jelenlét jelenti: a Concordenál 30 millió forintnyi befektetett tőke után már személyes tanácsadót tudnak biztosítani az adott ügyfélnek. A minőségi szolgáltatás kulcsa, hogy valóban megismerjék az ügyfél igényét. A legelső két kérdés az, hogy mekkora részét képezi a Concorde kezelésébe adott tőke az ügyfél teljes vagyonának, illetve, hogy mekkora az illető kockázattűrő képessége. Áron szerint az a jellemző, hogy aki a vagyona kis részét bízza a Concordera, az valószínűleg kockázatosabb stratégiát szeretne kiemelkedő megtérülésben bízva, aki viszont a vagyona nagy részét bízza a Concordera, az egy kevésbé kockázatos stratégiát szeretne.
Azt is megtudtuk, hogy aki egyszer Concorde ügyfél lesz, az nagyon sokáig az is marad. Áron elmondása szerint a privátbanki területen kifejezetten előnyös a kíváncsiság, minél több információt tudnak meg egy ügyfél hátteréről és motivációjáról, annál jobb és személyre szabottabb szolgáltatást tudnak nyújtani neki. És Áronék nagyon kíváncsiak az ügyfeleikre, hogy megértsék az ő igényeiket, akár náluk jobban is.
Beszélgetésünk apropóját képező Concorde Podcast sorozat is Áron kíváncsiságának szüleménye. A podcast is egy szolgáltatás, egy ajándék az ügyfeleknek. Abból az élményből fakadt az ötlet, hogy mennyi érdekes történettel és kérdéssel találkozik az ember egy privátbanki szolgáltatás során, mennyi témát tár így is fel az ember, amiknek utánajárva, elmesélve nem csak értéket ad a hallgatóknak, de közelebb is hozza a Concorde munkatársaihoz a potenciális ügyfeleket. És hát ebben kiváló partnerek a Concorde elemzői és az Accorde alapkezelő munkatársai, akik tudományos alapossággal tárják fel az aktualitások mögött a gazdasági eseményeket, amiket a podcastban aztán egy kellemesen laza, de igen tartalmas módon járnak körbe.
Áront kezdetben többen ugratták azzal, miért olvassa fel az adás elején a felvezetést. De ő nem médiasztárként akarja magát mutatni, se nem rögtönözni az adásokat, így nem bízza a pillanatra, hogy majd hogyan sikerül éppen ott és akkor a beharangozás. Mi – többek között – épp ezt is csak értékelni és élvezni tudjuk. A cél az ismeretterjesztés, ahogy ő mondja, az ajándék élménye, amiben az immár 131 epizódban a 12 ezernél is több feliratkozó 1,3 millió meghallgatásnál jár.
Kíváncsiságának és a podcast széleskörű tudással rendelkező vendégeinek köszönhetően, rengeteg új technológiát / területet ismer meg, közülük az egyik a mesterséges intelligencia, amiről 2023-ban mindenki beszél. Az adás végén Áronnal egy, a közelmúltban a Forbesban írt cikkéről beszéltünk, aminek apropóján Áron kifejtette, hogy ő arra jött rá, hogy a mesterséges intelligencia művi tökéletességével szemben éppen az emberi kapcsolat lesz az érték, tehát, mi emberek, ne féljünk tökéletlenek lenni.
Ezen kívül, szó volt még a generációk közötti különbségről, az univerzális alapjövedelemről és még sok másról, amiről nem érdemes lemaradnod.